Как се работи с мултицет
- mafiota_a4
- Мнения: 674
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AFN 09.1998
- Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг
Как се работи с мултицет
Здравейте колеги.Вчера си взех един китайски мултицет за 7 лева защото ми писна да се моля на хората да ми замерят това и онова.Проблема е че изобщо си нямам на идея как се работи с него,а много искам да се науча.Едва преди малко се научих коя сонда в коя дупка се мушка.
Като начало искам да се науча:
1.Как да си замеря акомулатора
2.Как да проверя дали са ми здрави бушоните
3.да разбера кой е плюсовия кабел в една букса
4.Идва ли ток по даден кабел
5.Има ли ток в даден контакт
На допълнителни отговори няма да откажа
Като начало искам да се науча:
1.Как да си замеря акомулатора
2.Как да проверя дали са ми здрави бушоните
3.да разбера кой е плюсовия кабел в една букса
4.Идва ли ток по даден кабел
5.Има ли ток в даден контакт
На допълнителни отговори няма да откажа
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Как се работи с мултицет
1.Щракаш на DCV и даваш на 20.
2.Даваш на сигнала(намира се м/у температурата и съпротивлението).
3.Удряш черния на корпус и с червения мериш,който даде напрежение - той е плюсовия(това като уреда ти е настроен на т.1)
4.като т.3
5.Даваш на ACV на 750 и със двете сони в контактта.
2.Даваш на сигнала(намира се м/у температурата и съпротивлението).
3.Удряш черния на корпус и с червения мериш,който даде напрежение - той е плюсовия(това като уреда ти е настроен на т.1)
4.като т.3
5.Даваш на ACV на 750 и със двете сони в контактта.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Как се работи с мултицет
1 - врътваш врътката на DCV -na 20 примерно, допираш червения кабел на мултицета до + на акумулатора , черната на минус-а и ти изписва колко е волтажа
2 - извади ги и ги прегледай един по един
3 - разбира се по надписа на самото напрежение което мериш - ако на стойността ти изписва -12 волта примерно означава че червения кабел на мултицета е закачен за минусовия кабел на връзката която мериш , и обратно - ако изпише само 12 волта значи червения кабел на мултицетчето е закачено за +совия кабел на връзката която мериш
4 - има ли напрежение - има и ток
5 - като 4
това ограденото с червено е зумер - като допреш двата кабела на мултицета и свирва - с него се проверява дали даден кабел е цял или е прекъснат , или кой кабел къде отива в даден сноп от кабели . процедурата се нарича прозвъняване - става за въпрос 2
можеш да мериш и съпротивления - доло в ляво .
доколкото виждам могат да се мерят и на транзистори кое е анод катод база и емитер
друго не се сещам
успех
2 - извади ги и ги прегледай един по един

3 - разбира се по надписа на самото напрежение което мериш - ако на стойността ти изписва -12 волта примерно означава че червения кабел на мултицета е закачен за минусовия кабел на връзката която мериш , и обратно - ако изпише само 12 волта значи червения кабел на мултицетчето е закачено за +совия кабел на връзката която мериш
4 - има ли напрежение - има и ток
5 - като 4
това ограденото с червено е зумер - като допреш двата кабела на мултицета и свирва - с него се проверява дали даден кабел е цял или е прекъснат , или кой кабел къде отива в даден сноп от кабели . процедурата се нарича прозвъняване - става за въпрос 2
можеш да мериш и съпротивления - доло в ляво .
доколкото виждам могат да се мерят и на транзистори кое е анод катод база и емитер
друго не се сещам
успех
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Как се работи с мултицет
Гледам че си ентусиаст
, внимавай как мериш в контакта аз изгорих един така
. Взел си историческия модел 838 който се различава от предния модел 830 по това че има зумер който писва когато дадеш на късо , и има екстрата да мери температура .Не прегъвай кабелите му колкото конски косъм са тънки много лесно се прекъсват и ще се видиш в чудо по нататък . Батерията му е 9 волта , предполагам е застоял поне две -три години в складовете ...ако го ползваш често си я смени с друга , лесно става ..и не пипай много вътре
. Горе колегите са ти обяснили другите неща ... успех ..
.




- mafiota_a4
- Мнения: 674
- Регистриран на: Съб 04 апр 2009 19:40
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: AFN 09.1998
- Местоположение: Ловеч,жк.Червен бряг
Re: Как се работи с мултицет
Казаха ми,че мога да замеря и крушка.Как става това
- Rqhovo
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1Y 1991
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Как се работи с мултицет
Даваш да мериш верига онова под темп. и едната сонда на корпуса на крушката ,а другата от задната страна на пъпката.Ако пищи е здрава,ако не е изгоряла.За плюсовия кабел се разбира кой е,като примерно си мериш акумулатора и незнаеш кое - кое + допираш двете сонди към клемите и ако си уцелил + - ще покаже примерно 12в,ако не си ги уцелил ще покаже -12.Разменяш местата на сондите и трябва да ти покаже 12в.Там където ти е червената е + ,а където е черната е -. 

- GRUEL
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
- Автомобил: 1995 Golf III GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
Re: Как се работи с мултицет
А може ли да се мери консумация? Примерно при някакво натоварване колко ампера дърпа някое моторче?
- R@do
- Батето
- Мнения: 5450
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Как се работи с мултицет
GRUEL написа:А може ли да се мери консумация? Примерно при някакво натоварване колко ампера дърпа някое моторче?
И мен това ме интересува, за да проверявам за отечки.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Как се работи с мултицет
R@do написа:И мен това ме интересува, за да проверявам за отечки.
Може,"врътката" се поставя на обхват в порядъка на очаквания от вас ток DC 200ma,например.Веригата се прекъсва от вас и се включват сондите на уреда "последователно".В автомобила повечето токове са над 200ma така че е необходимо да преместите червената сонда в горната 'дупка' на която пише 10А и да изберете положение на врътката 10А/DC.Никога не мерете напрежение след като сте мерили ток!необходимо е да преместите червената сонда обратно долу и да изберете обхват за измерване на напрежение.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13540
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Как се работи с мултицет
Хайде и 1 загадка как се извършва измерване със стрелкови уред / мултицет 
Радотом да си трае .

Радотом да си трае .
- Rqhovo
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пон 13 апр 2009 18:06
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1Y 1991
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Как се работи с мултицет
Колега не ,че нещо ама съм завършил електротехникум и съм се учил на най-старите стрелкови уреди.Ако искаш да почвам с обяснението.



- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Как се работи с мултицет
kris11 написа:Хайде и 1 загадка как се извършва измерване със стрелкови уред / мултицет
Радотом да си трае .
Радо е пич и никога не си е крил занаята

не е загадка колега,гледа се скалата на типа величина избрана от теб.Максималния обхват от галетата се дели на броя деления на съответната скала.Получения коефициент се умножава по броя отчетени деления.В случая от снимката ако обхвата е 600 волта,премереното показание е 200 волта постоянно напрежение


За какво служи правоъгълния бутон вляво,над скалата?
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Как се работи с мултицет
bobocamaro написа:...
За какво служи правоъгълния бутон вляво,над скалата?
Бутон за възстановяване на вградената защита. Защитата пази стрелковата система от повреда ако си объркал обхвата. С този бутон връщаш уреда в нормален режим. За жалост не винаги помага тази опция защото е "сделана в СССР" и започват пушеците

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Как се работи с мултицет



- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Как се работи с мултицет
Имам ето този уред, но не съм го ползвал, а и не ми е ясно точно как
Някой може ли да обясни накратко

Някой може ли да обясни накратко

Последна промяна от Winner25 на Пет 02 юли 2010 13:29, променено общо 1 път.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта