Защо не на газ при годишен технически преглед

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот momcho_bg » Сря 30 юни 2010 18:23


Здр. От догодина ще поставят камери на местата за ГТП. Съмнявам се, че това може да спре изобретателният българин да заобиколи новите правила. Все пак едно нещо ми е любопитно-след като на пробан-бутан и метан автомобилите замърсяват по-малко околната среда защо това не се признава на ГТП? Спомням си последният ми "сериозен" преглед на моето Б3. Много вредни емисии казват, извън всякакви норми били. Ами да, колата е на 18 години, заводски няма катализатор няма как да е друго яче.
Знам, че много от колегите повечето време карат на газ и сигурно и те са се питали за същото. Според производителите на газови уредби тези системи в белите страни се стимулират и толерират от държавата. Другият вариант - германския модел, заплащане по 2500 марки за всяка предадена в моргата бричка, и разбира се нормален стандарт на живот.
Колеги, вие които сте на газ,икономисти като мен :D бихте ли споделили инфо по темата - дали е възможно явяване на ГТП на газ, измерване на показатели и евентуално има ли начин да се направи най-накрая в тая наша държава нещо добро за хората?




Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот escrime » Сря 30 юни 2010 19:54


Не съм сигурен, че те разбирам точно...

Иначе аз бях на ГТП миналата есен и колата работи на газ. Закачиха газ анализатор и пича беше видимо доволен от показанията. Каза ми, че катализаторите са напълно изправни (изтърбушено далечната вече 2000 г.) mhihi и че имам проблем с ламбда сондата (знам ли, сигурно заради ламбда емулатора) mhihi

За намаление на данъка, обаче, и дума не е ставало. (х)Автомобилът е Б3 90-ти набор. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот momcho_bg » Сря 30 юни 2010 20:54


Според моя майстор-гуру, който твърди че той познава по-добре марката от нейния дизайнер и създател на технически преглед се минава само с оригиналната горивна система, т.е. бензин или дизел. Нека някой колега по-запознат с прегледите да се включи?


Потребителски аватар
avanto
Мнения: 232
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот avanto » Сря 30 юни 2010 20:58


Ами миналата седмица минах ГТП-то и колата си беше на газ в момента на измерването, никой не се заяде заради това. Само излезе, че ламбда фактора не бил точно в норми, но вероятно беше заради дупката на меката връзка на колата... Така, че според мен никакъв проблем колата да си работи на газ при преминаването на прегледа.


Потребителски аватар
npu3pak
Мнения: 1292
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 15:20
Автомобил: VW Passat B6 4Motion
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот npu3pak » Сря 30 юни 2010 21:11


Аз не можах да ти разбера много добре въпроса, но ще напиша някой ред.

Разбира се, че може да се мине на газ техническия преглед. Когато се измерва на газ, в програмата механика отбелязва, че колата се измерва на газ и тогава допустимите стойности са различни от тези на бензина. А относно катализатора, нещата стоят долу-горе по същия начин. Когато се прави теста за изгорели газове се отбелязва, че колата има катализатор и тогава се прави двоен тест за изгорелите газове. Първия тест е обикновен (програмата отброява 20сек., през това време колата работи на тихи обороти), а при втория тест трябва 20сек. колата да подържа м/у 2000 и 2500 оборота. При втория тест се разбира дали катализатора функционира или не.


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Сря 30 юни 2010 21:13


не стига, че карайки стари кошници плащате по - малък данък, ами да ви правят и отстъпка сега за газовото. на чисто нови автомобили със заводски инсталирана метанова система - ОК.


Потребителски аватар
stan4o_mc
Мнения: 1078
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот stan4o_mc » Сря 30 юни 2010 21:24


vw_golf_4_tdi написа:не стига, че карайки стари кошници плащате по - малък данък, ами да ви правят и отстъпка сега за газовото. на чисто нови автомобили със заводски инсталирана метанова система - ОК.


Яд ли те е или к'во?! Ако показателите са в норма, какво значение има възрастта за замърсяването?


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот momcho_bg » Сря 30 юни 2010 21:34


Стари кошници - конски сили ?!? Нали се сещаш колега? Като ти е голям данъка си купи ЛУПО


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Сря 30 юни 2010 21:47


не, не ме е яд. просто не го плащам..
ама като почнете да надигате глас, се замислете, че има хора с чисто нови автомобили изцяло в еко нормите на ЕС, а не на БГ. които плащат 1000-2000лв данък!


Потребителски аватар
onion
R.I.P
Мнения: 569
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 17:52
Автомобил: Passat B3 1800 mono
Двигател: ABS 92
Местоположение: София

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот onion » Чет 01 юли 2010 8:47


vw_golf_4_tdi написа:не, не ме е яд. просто не го плащам..
ама като почнете да надигате глас, се замислете, че има хора с чисто нови автомобили изцяло в еко нормите на ЕС, а не на БГ. които плащат 1000-2000лв данък!


а по-нормалното според теб е аз на 17 годишната кошница , купена за 2500 лв. да плащам 1000 лв. данък , а човек който е излязал стотици хиляди (в повечето случаи мръсни пари) за V12 6,5 AMG да плаща примерно 100-200 лв. щото бил в еко нормите ? Щото видиш ли аз карам старата кошница за кеф ... и да замърсявам въздуха.

Айде да взимаме нормални ЕС заплати , да живеем нормален живот и тогава да се вкарваме в някакви норми на ЕС кой каква кола трябва да кара. Докато оцеляваме ще си караме старите коруби и така ...


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот escrime » Чет 01 юли 2010 9:48


Темата отива към безсмислен спор... :evil:

npu3pak написа:Аз не можах да ти разбера много добре въпроса, но ще напиша някой ред.

Разбира се, че може да се мине на газ техническия преглед. Когато се измерва на газ, в програмата механика отбелязва, че колата се измерва на газ и тогава допустимите стойности са различни от тези на бензина. А относно катализатора, нещата стоят долу-горе по същия начин. Когато се прави теста за изгорели газове се отбелязва, че колата има катализатор и тогава се прави двоен тест за изгорелите газове. Първия тест е обикновен (програмата отброява 20сек., през това време колата работи на тихи обороти), а при втория тест трябва 20сек. колата да подържа м/у 2000 и 2500 оборота. При втория тест се разбира дали катализатора функционира или не.


Евала, точно така е! :bowdown

Такъв преглед минах и аз и колата си работеше през цялото време на газ като това беше маркирано в документацията в самото начало.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот R@do » Чет 01 юли 2010 10:57


Моята досега не е закачана избощо. На старата точно заради лисата на катализатор ме караха да превключвам на газ когато мерят газовете за да покаже по-ниски стойности.


Потребителски аватар
snoopgod
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот snoopgod » Чет 01 юли 2010 19:25


vw_golf_4_tdi написа:не, не ме е яд. просто не го плащам..
ама като почнете да надигате глас, се замислете, че има хора с чисто нови автомобили изцяло в еко нормите на ЕС, а не на БГ. които плащат 1000-2000лв данък!

ти за какво се бориш в тази тема? не плащаш данък и ревеш :evil:


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Защо не на газ при годишен технически преглед

Мнениеот momcho_bg » Чет 01 юли 2010 19:49


Благодаря, научих нещо ново! На следващото ГТП ще се пробвам на газ и дано "сърдитите старчета" от Пункта за ГТП при СБА във Велико Търново не ми правят намеци за вредните емисии/разбирайте корупция/ и всичко да е ОК.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта