По-голям ресурс имаме при ГАЗ или Бензин?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
butaloto.
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 20 мар 2006 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

По-голям ресурс имаме при ГАЗ или Бензин?

Мнениеот butaloto. » Вто 06 юни 2006 15:36


Здравейте, тук искам да попитам кога двигателя ще изкара повече километри? Когато върви само на бензин или само на газ? Кой двигател ще грохне първи? Да приемем, че и двата двигателя са едни и същи и се третират по един и същ начин? Кой е с по-дълъг живот?




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Вто 06 юни 2006 16:08


И в двата случая ще изкара достатъчно дълго. :wink:


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Вто 06 юни 2006 17:27


Ако си взел двигателя в добро състояние и го експлоатираш и поддържаш грамотно, няма значение дали ще използваш газ или бензин за гориво!


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 06 юни 2006 20:39


по-дълъг ще е живота на газ


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 06 юни 2006 22:08


:idea: газта е по слабо калорично гориво с по високо октаново число=по малко склонност към детонации.
попето е прав че с газ ще изкара по дълго ако всичко друго е еднакво и се поддържа качествено и оптимално!


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот netizen » Сря 07 юни 2006 7:57


особено в България - още повече , предвид калпавия бензин (странна смес от А-86 , газьол и вуду магия)


Потребителски аватар
butaloto.
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 20 мар 2006 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот butaloto. » Сря 07 юни 2006 13:17


А вярно ли е това, че газта била сухо гориво и затова се налагало по-често да се сменят гумички на клапани (не се смазвали клапаните), и гърнетата трябвало по-често да се сменя поради конденза в тях който се получава? Така ми разправя тук един комшия...


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Сря 07 юни 2006 14:34


За конденза е вярно,защото скоро го изпитах на гърба си.
Обаче за мазането разправят друго-газта нямала '' миещи своиства''
като бензина.Досега май никой не се е оплакал ,че газта му е повредила двигателя.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Сря 07 юни 2006 18:07


Основни предимства и недостатъци на използването на L.P.G. като автомобилно гориво
Предимства:
1. Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
2. L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво - въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
3. Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации. Това достойнство е изключително актуално за двигателите с висока степен на компресия, употребяващи високооктанов бензин.

4. Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата. Димните газове на втечнените горива съдържат много по-малко количество въглероден дву-окис (СО2) и въглероден окис (СО) и практически при горене не образуват саждени и други твърди частици. Във всички големи градове в Западна Европа стартират екологични програми, като приоритет имат автомобилите, които са на газ. От март 2003 г. в централната зона на Лондон ще може да се влиза безплатно само ако автомобилът е със сертификат Euro 4 или е на газ. 5. L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 -5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 - 5°, с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила.
6. Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии. Днес в България цената на газта е със 75 % по-евтина от бензина, като през летния период разликата е 100%. При пробег от 20 000 км и среден разход от 10/100 Вие спестявате за една година 1200 - 1400 лв. (при сегашните цени на бензина).
Недостатъци:
1. Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила. Новите геометрични форми на бутилката (на мястото на резервната гума) позволяват оптимално използване на багажното пространство.
2. Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила.
3. Зареждането с гориво отнема повече време.
Като обобщение на всичко дотук, можем да кажем, че газта дава икономии над 100%, увеличава се срокът на експлоатация на двигателя, като в същото време газта не е по-опасна от бензина и практически е безвредна за околната среда.
Що се отнася до горивната система, то тя позволява да се експлоатира както на газ, така и на бензин, като превключването става вътре от купето чрез ключе. Грешно е схващането, че автомобил, работещ на газ, не работи добре на бензин. При правилно монтирана система и необходимите електронни устройства за емулация и превключване, бензиновата система не променя своята работа.
Още един аргумент в полза на газовата система - при правилна експлоатация срокът за подмяна (ремонт) на отделните детайли е не по-малко от 100 000 км, освен това детайлите от Вашата система могат да бъдат прехвърлени на новозакупения Ви автомобил.



В България все по-широко се застъпва употребата на тези газове, което е особено препоръчително за големите градове от екологична гледна точка. Посочените предимства на втечнения газ повишават интереса към него. Често пъти потребителското търсене надвишава производствените мощности в дадена страна и това е предпоставка недобросъвестни производители и дистрибутори да злоупотребяват с качествата на втечнените газове и да реализират на пазара продукти със занижени качества, които вредят на експлоатацията на двигателите с вътрешно горене и на екологичната обстановка в населените места. Най-често злоупотребите в качеството са свързани с неспазването на БДС 567-0-83, както и с вътрешнозаводската спецификация на НХК Бургас "Газ въглеводороден втечнен". Съгласно тези документи в страната се произвеждат 3 класа (А, В, С) втечнен газ пропан-бутан: - за промишлени цели и главно за стъкларската промишленост се произвежда втечнен газ със съдържание на сероводород Н2S и меркантани RSH, сумарно за 10 g на 100м3 ; - за масова употреба и за моторните превозни средства сумарното съдържание на Н2 S и RSH се допуска до 5g на 100м3 ; - за страните от Европейския съюз и други развити страни втечненият газ пропан-бутан съдържа сумарно Н2S и RHS до 2.5g на 100м3; Очевидно е, че някои производители и дистрибутори могат да реализират количества не по предназначението им, а именно втечнен газ пропан-бутан за промишлени цели като масово гориво и такова за двигатели с вътрешно горене. Вредните последствия от употребата на подобно гориво в ДВГ се изразяват в ускорения процес на корозия от димните газове, повишава се рязко съдържанието на серен диоксид SO2 и серен триоксид SO3, т.е образуват се серниста и сярна киселина, които разрушават ДВГ. В бита ползването на промишлен пропан-бутен причинява възпаление на дихателните пътища, а при продължителна употреба може да доведе до онкологични и други заболявания. Друга възможност за влошаването на пропан-бутана е в него да бъдат включени т.нар. ненаситени въглеводороди (алкени - етен, пропен, бутен). Наличието на алкени влошава рязко горивната характеристика на пропан-бутана, а при горенето им се повишава образуването на саждени частици и смолисти продукти в димните газове. Освен това наличието им в горивото води до получаването на окислително-полимеризационни продукти, които замърсяват дроселните клапи на карбуратора, предизвикват запушване на жигльорите, причиняват появата на нагар върху клапаните и горивните камери. Наличието на ненаситени въглеводороди предоставя възможност за внасяне на допълнителни количества вода във втечнения газ, тъй като се повишава разтворимостта й в него. Следователно използването на втечнени газове, съдържащи ненаситени въглеводороди, задължително изисква употребата на миещи, антинагарни и антидимни присадки. Следващо направление, изискващо контрол на качествените показатели на пропан-бутана, е внасянето на по-големи количества нискомолекулни въглеводороди като метан СН4, етан С2Н6, етен С2Н4. Повишеното съдържание на тези газове води до по-висок риск от пожари и самозапалване, понижаване мощността на двигателя поради намаляване плътността на втечнения газ, образуване на газови "тапи" в питателната система на двигателите. Съдържанието на тези въглеводороди води до чисти количествени загуби поради изключително високата им изпаряемост. Едно от най-честите нарушения при образуването на композицията пропан-бутан, водещо до промяна на качеството, е отклоняването от оптималното съотношение на пропана към бутана. Тъй като и пропанът, и изобутанът са дефицитни продукти в нефтопроизводството, е оправдан стремежът за внасяне на по-големи количества нормален бутан. Повишеното относително съдържание на пропан-бутана води до редуциране на октановото число в горивната смес, което от своя страна повишава разхода на гориво и увеличава износването на двигателите. Известни са и други нарушения в съотношенията между основните компоненти на втечнения газ-пропан/бутан, изобутан, които могат да бъдат предмет на злоупотреби. Изложените съображения показват, че са възможни редица нарушения в състава и качеството на втечнените газове. Очевидно е, че е назрял моментът за усъвършенстване на БДС по посока на контролиране на такива качествени показатели на втечнените газове, които дават по-подробна информация за техния състав, както и за технологичните им отнасяния - корозионна агресивност, нагарообразуване, състав на димните газове. Надяваме се, че едно усъвършенстване на БДС ще послужи като надеждна гаранция за българските потребители.


Потребителски аватар
butaloto.
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 20 мар 2006 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот butaloto. » Сря 07 юни 2006 18:29


Ок, сега ми се поизясниха нещата. Искам да питам и с колко ще ми се увеличи теглото на колата? Колко тежи една газова бутилка (като се вземе в предвид и че е пълна до половината с газ примерно). Аз си купих колата без АГУ, но собственика я е махнал преди да ми продаде колата (т.е. имала си е АГУ, собственика я маха, слага я на новата си кола и ми продава старата си която е вече без АГУ). Забелязах, че двигателя е перфектно запазен! Генерацията е изгнила (за смяна са всички гърнета + двуцевка), а задницата ми е клекнала (пружините са вече много свити). Искам да попитам и защо като файдата от тази АГУ е толкова голяма, по западна европа не си слагат газови уредби (и по-точно Германия) :?


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Сря 07 юни 2006 22:34


Въпроса е многократно коментиран ,но по повод репликата
Искам да попитам и защо като файдата от тази АГУ е толкова голяма, по западна европа не си слагат газови уредби (и по-точно Германия)

мога да кажа само това-ако вземах 5000 лв. заплата,а бензина ми е около 1 и 50 до 2 лева никога не бих сложил газова,ама никога...но при съотношение 300:1,89 просто няма начин :cry: :cry: ...


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 07 юни 2006 23:02


там се кара на природен газ т.е. метан.
парите не са им проблем.
хората мислят за екологията.

специален поздрав за най-големия еколог във форума.
:drunk :drunk :drunk


Потребителски аватар
Lepoev
Мнения: 1064
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 1:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lepoev » Сря 07 юни 2006 23:19


Поринцип Газта не е като бензина според мен един двигател ще живее повече с горивото за което е направен.Ако беше предазначен за Газ,то щяха да си го направият така още в сами автомобилен завод без да се преправия и допълнително да се монтират АГУ.
Затова бензина си най-добър за бензиновите двигатели.
Газта има по-голямо октаново число по спъната е колата,абе не си е като на бензин,ама като бензина е 1.80лв,а газта 0.85лв се принуждаваме да минем на алтернативно гориво-ГАЗ,Метан може и още да излезнат.
За Метана не съм много запознат иначе знам,че с 5 лева може да се минат около 250км.


Потребителски аватар
Madj0
Мнения: 1104
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 13:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Madj0 » Сря 07 юни 2006 23:51


По повод на това , че в Германия не карат коли на ГАЗ мога да кажа само че не карат масово . Карат и още как даже някои ги зареждат в гаража си :shock


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Чет 08 юни 2006 1:25


Май гледах реклама на Туарег с изваден щуцер за зареждане на газовите бутилки под капачката за резервоара :).
Та на последък доста автомобили излизат от завода и във вариант с газова.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта