По-голям ресурс имаме при ГАЗ или Бензин?
- butaloto.
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пон 20 мар 2006 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По-голям ресурс имаме при ГАЗ или Бензин?
Здравейте, тук искам да попитам кога двигателя ще изкара повече километри? Когато върви само на бензин или само на газ? Кой двигател ще грохне първи? Да приемем, че и двата двигателя са едни и същи и се третират по един и същ начин? Кой е с по-дълъг живот?
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Основни предимства и недостатъци на използването на L.P.G. като автомобилно гориво
Предимства:
1. Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
2. L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво - въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
3. Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации. Това достойнство е изключително актуално за двигателите с висока степен на компресия, употребяващи високооктанов бензин.
4. Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата. Димните газове на втечнените горива съдържат много по-малко количество въглероден дву-окис (СО2) и въглероден окис (СО) и практически при горене не образуват саждени и други твърди частици. Във всички големи градове в Западна Европа стартират екологични програми, като приоритет имат автомобилите, които са на газ. От март 2003 г. в централната зона на Лондон ще може да се влиза безплатно само ако автомобилът е със сертификат Euro 4 или е на газ. 5. L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 -5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 - 5°, с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила.
6. Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии. Днес в България цената на газта е със 75 % по-евтина от бензина, като през летния период разликата е 100%. При пробег от 20 000 км и среден разход от 10/100 Вие спестявате за една година 1200 - 1400 лв. (при сегашните цени на бензина).
Недостатъци:
1. Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила. Новите геометрични форми на бутилката (на мястото на резервната гума) позволяват оптимално използване на багажното пространство.
2. Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила.
3. Зареждането с гориво отнема повече време.
Като обобщение на всичко дотук, можем да кажем, че газта дава икономии над 100%, увеличава се срокът на експлоатация на двигателя, като в същото време газта не е по-опасна от бензина и практически е безвредна за околната среда.
Що се отнася до горивната система, то тя позволява да се експлоатира както на газ, така и на бензин, като превключването става вътре от купето чрез ключе. Грешно е схващането, че автомобил, работещ на газ, не работи добре на бензин. При правилно монтирана система и необходимите електронни устройства за емулация и превключване, бензиновата система не променя своята работа.
Още един аргумент в полза на газовата система - при правилна експлоатация срокът за подмяна (ремонт) на отделните детайли е не по-малко от 100 000 км, освен това детайлите от Вашата система могат да бъдат прехвърлени на новозакупения Ви автомобил.
В България все по-широко се застъпва употребата на тези газове, което е особено препоръчително за големите градове от екологична гледна точка. Посочените предимства на втечнения газ повишават интереса към него. Често пъти потребителското търсене надвишава производствените мощности в дадена страна и това е предпоставка недобросъвестни производители и дистрибутори да злоупотребяват с качествата на втечнените газове и да реализират на пазара продукти със занижени качества, които вредят на експлоатацията на двигателите с вътрешно горене и на екологичната обстановка в населените места. Най-често злоупотребите в качеството са свързани с неспазването на БДС 567-0-83, както и с вътрешнозаводската спецификация на НХК Бургас "Газ въглеводороден втечнен". Съгласно тези документи в страната се произвеждат 3 класа (А, В, С) втечнен газ пропан-бутан: - за промишлени цели и главно за стъкларската промишленост се произвежда втечнен газ със съдържание на сероводород Н2S и меркантани RSH, сумарно за 10 g на 100м3 ; - за масова употреба и за моторните превозни средства сумарното съдържание на Н2 S и RSH се допуска до 5g на 100м3 ; - за страните от Европейския съюз и други развити страни втечненият газ пропан-бутан съдържа сумарно Н2S и RHS до 2.5g на 100м3; Очевидно е, че някои производители и дистрибутори могат да реализират количества не по предназначението им, а именно втечнен газ пропан-бутан за промишлени цели като масово гориво и такова за двигатели с вътрешно горене. Вредните последствия от употребата на подобно гориво в ДВГ се изразяват в ускорения процес на корозия от димните газове, повишава се рязко съдържанието на серен диоксид SO2 и серен триоксид SO3, т.е образуват се серниста и сярна киселина, които разрушават ДВГ. В бита ползването на промишлен пропан-бутен причинява възпаление на дихателните пътища, а при продължителна употреба може да доведе до онкологични и други заболявания. Друга възможност за влошаването на пропан-бутана е в него да бъдат включени т.нар. ненаситени въглеводороди (алкени - етен, пропен, бутен). Наличието на алкени влошава рязко горивната характеристика на пропан-бутана, а при горенето им се повишава образуването на саждени частици и смолисти продукти в димните газове. Освен това наличието им в горивото води до получаването на окислително-полимеризационни продукти, които замърсяват дроселните клапи на карбуратора, предизвикват запушване на жигльорите, причиняват появата на нагар върху клапаните и горивните камери. Наличието на ненаситени въглеводороди предоставя възможност за внасяне на допълнителни количества вода във втечнения газ, тъй като се повишава разтворимостта й в него. Следователно използването на втечнени газове, съдържащи ненаситени въглеводороди, задължително изисква употребата на миещи, антинагарни и антидимни присадки. Следващо направление, изискващо контрол на качествените показатели на пропан-бутана, е внасянето на по-големи количества нискомолекулни въглеводороди като метан СН4, етан С2Н6, етен С2Н4. Повишеното съдържание на тези газове води до по-висок риск от пожари и самозапалване, понижаване мощността на двигателя поради намаляване плътността на втечнения газ, образуване на газови "тапи" в питателната система на двигателите. Съдържанието на тези въглеводороди води до чисти количествени загуби поради изключително високата им изпаряемост. Едно от най-честите нарушения при образуването на композицията пропан-бутан, водещо до промяна на качеството, е отклоняването от оптималното съотношение на пропана към бутана. Тъй като и пропанът, и изобутанът са дефицитни продукти в нефтопроизводството, е оправдан стремежът за внасяне на по-големи количества нормален бутан. Повишеното относително съдържание на пропан-бутана води до редуциране на октановото число в горивната смес, което от своя страна повишава разхода на гориво и увеличава износването на двигателите. Известни са и други нарушения в съотношенията между основните компоненти на втечнения газ-пропан/бутан, изобутан, които могат да бъдат предмет на злоупотреби. Изложените съображения показват, че са възможни редица нарушения в състава и качеството на втечнените газове. Очевидно е, че е назрял моментът за усъвършенстване на БДС по посока на контролиране на такива качествени показатели на втечнените газове, които дават по-подробна информация за техния състав, както и за технологичните им отнасяния - корозионна агресивност, нагарообразуване, състав на димните газове. Надяваме се, че едно усъвършенстване на БДС ще послужи като надеждна гаранция за българските потребители.
Предимства:
1. Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
2. L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво - въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
3. Високото октаново число на L.P.G. (103 - 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации. Това достойнство е изключително актуално за двигателите с висока степен на компресия, употребяващи високооктанов бензин.
4. Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата. Димните газове на втечнените горива съдържат много по-малко количество въглероден дву-окис (СО2) и въглероден окис (СО) и практически при горене не образуват саждени и други твърди частици. Във всички големи градове в Западна Европа стартират екологични програми, като приоритет имат автомобилите, които са на газ. От март 2003 г. в централната зона на Лондон ще може да се влиза безплатно само ако автомобилът е със сертификат Euro 4 или е на газ. 5. L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 -5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 - 5°, с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила.
6. Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии. Днес в България цената на газта е със 75 % по-евтина от бензина, като през летния период разликата е 100%. При пробег от 20 000 км и среден разход от 10/100 Вие спестявате за една година 1200 - 1400 лв. (при сегашните цени на бензина).
Недостатъци:
1. Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила. Новите геометрични форми на бутилката (на мястото на резервната гума) позволяват оптимално използване на багажното пространство.
2. Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила.
3. Зареждането с гориво отнема повече време.
Като обобщение на всичко дотук, можем да кажем, че газта дава икономии над 100%, увеличава се срокът на експлоатация на двигателя, като в същото време газта не е по-опасна от бензина и практически е безвредна за околната среда.
Що се отнася до горивната система, то тя позволява да се експлоатира както на газ, така и на бензин, като превключването става вътре от купето чрез ключе. Грешно е схващането, че автомобил, работещ на газ, не работи добре на бензин. При правилно монтирана система и необходимите електронни устройства за емулация и превключване, бензиновата система не променя своята работа.
Още един аргумент в полза на газовата система - при правилна експлоатация срокът за подмяна (ремонт) на отделните детайли е не по-малко от 100 000 км, освен това детайлите от Вашата система могат да бъдат прехвърлени на новозакупения Ви автомобил.
В България все по-широко се застъпва употребата на тези газове, което е особено препоръчително за големите градове от екологична гледна точка. Посочените предимства на втечнения газ повишават интереса към него. Често пъти потребителското търсене надвишава производствените мощности в дадена страна и това е предпоставка недобросъвестни производители и дистрибутори да злоупотребяват с качествата на втечнените газове и да реализират на пазара продукти със занижени качества, които вредят на експлоатацията на двигателите с вътрешно горене и на екологичната обстановка в населените места. Най-често злоупотребите в качеството са свързани с неспазването на БДС 567-0-83, както и с вътрешнозаводската спецификация на НХК Бургас "Газ въглеводороден втечнен". Съгласно тези документи в страната се произвеждат 3 класа (А, В, С) втечнен газ пропан-бутан: - за промишлени цели и главно за стъкларската промишленост се произвежда втечнен газ със съдържание на сероводород Н2S и меркантани RSH, сумарно за 10 g на 100м3 ; - за масова употреба и за моторните превозни средства сумарното съдържание на Н2 S и RSH се допуска до 5g на 100м3 ; - за страните от Европейския съюз и други развити страни втечненият газ пропан-бутан съдържа сумарно Н2S и RHS до 2.5g на 100м3; Очевидно е, че някои производители и дистрибутори могат да реализират количества не по предназначението им, а именно втечнен газ пропан-бутан за промишлени цели като масово гориво и такова за двигатели с вътрешно горене. Вредните последствия от употребата на подобно гориво в ДВГ се изразяват в ускорения процес на корозия от димните газове, повишава се рязко съдържанието на серен диоксид SO2 и серен триоксид SO3, т.е образуват се серниста и сярна киселина, които разрушават ДВГ. В бита ползването на промишлен пропан-бутен причинява възпаление на дихателните пътища, а при продължителна употреба може да доведе до онкологични и други заболявания. Друга възможност за влошаването на пропан-бутана е в него да бъдат включени т.нар. ненаситени въглеводороди (алкени - етен, пропен, бутен). Наличието на алкени влошава рязко горивната характеристика на пропан-бутана, а при горенето им се повишава образуването на саждени частици и смолисти продукти в димните газове. Освен това наличието им в горивото води до получаването на окислително-полимеризационни продукти, които замърсяват дроселните клапи на карбуратора, предизвикват запушване на жигльорите, причиняват появата на нагар върху клапаните и горивните камери. Наличието на ненаситени въглеводороди предоставя възможност за внасяне на допълнителни количества вода във втечнения газ, тъй като се повишава разтворимостта й в него. Следователно използването на втечнени газове, съдържащи ненаситени въглеводороди, задължително изисква употребата на миещи, антинагарни и антидимни присадки. Следващо направление, изискващо контрол на качествените показатели на пропан-бутана, е внасянето на по-големи количества нискомолекулни въглеводороди като метан СН4, етан С2Н6, етен С2Н4. Повишеното съдържание на тези газове води до по-висок риск от пожари и самозапалване, понижаване мощността на двигателя поради намаляване плътността на втечнения газ, образуване на газови "тапи" в питателната система на двигателите. Съдържанието на тези въглеводороди води до чисти количествени загуби поради изключително високата им изпаряемост. Едно от най-честите нарушения при образуването на композицията пропан-бутан, водещо до промяна на качеството, е отклоняването от оптималното съотношение на пропана към бутана. Тъй като и пропанът, и изобутанът са дефицитни продукти в нефтопроизводството, е оправдан стремежът за внасяне на по-големи количества нормален бутан. Повишеното относително съдържание на пропан-бутана води до редуциране на октановото число в горивната смес, което от своя страна повишава разхода на гориво и увеличава износването на двигателите. Известни са и други нарушения в съотношенията между основните компоненти на втечнения газ-пропан/бутан, изобутан, които могат да бъдат предмет на злоупотреби. Изложените съображения показват, че са възможни редица нарушения в състава и качеството на втечнените газове. Очевидно е, че е назрял моментът за усъвършенстване на БДС по посока на контролиране на такива качествени показатели на втечнените газове, които дават по-подробна информация за техния състав, както и за технологичните им отнасяния - корозионна агресивност, нагарообразуване, състав на димните газове. Надяваме се, че едно усъвършенстване на БДС ще послужи като надеждна гаранция за българските потребители.
- butaloto.
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пон 20 мар 2006 20:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ок, сега ми се поизясниха нещата. Искам да питам и с колко ще ми се увеличи теглото на колата? Колко тежи една газова бутилка (като се вземе в предвид и че е пълна до половината с газ примерно). Аз си купих колата без АГУ, но собственика я е махнал преди да ми продаде колата (т.е. имала си е АГУ, собственика я маха, слага я на новата си кола и ми продава старата си която е вече без АГУ). Забелязах, че двигателя е перфектно запазен! Генерацията е изгнила (за смяна са всички гърнета + двуцевка), а задницата ми е клекнала (пружините са вече много свити). Искам да попитам и защо като файдата от тази АГУ е толкова голяма, по западна европа не си слагат газови уредби (и по-точно Германия) 

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Въпроса е многократно коментиран ,но по повод репликата
мога да кажа само това-ако вземах 5000 лв. заплата,а бензина ми е около 1 и 50 до 2 лева никога не бих сложил газова,ама никога...но при съотношение 300:1,89 просто няма начин
...
Искам да попитам и защо като файдата от тази АГУ е толкова голяма, по западна европа не си слагат газови уредби (и по-точно Германия)
мога да кажа само това-ако вземах 5000 лв. заплата,а бензина ми е около 1 и 50 до 2 лева никога не бих сложил газова,ама никога...но при съотношение 300:1,89 просто няма начин


Поринцип Газта не е като бензина според мен един двигател ще живее повече с горивото за което е направен.Ако беше предазначен за Газ,то щяха да си го направият така още в сами автомобилен завод без да се преправия и допълнително да се монтират АГУ.
Затова бензина си най-добър за бензиновите двигатели.
Газта има по-голямо октаново число по спъната е колата,абе не си е като на бензин,ама като бензина е 1.80лв,а газта 0.85лв се принуждаваме да минем на алтернативно гориво-ГАЗ,Метан може и още да излезнат.
За Метана не съм много запознат иначе знам,че с 5 лева може да се минат около 250км.
Затова бензина си най-добър за бензиновите двигатели.
Газта има по-голямо октаново число по спъната е колата,абе не си е като на бензин,ама като бензина е 1.80лв,а газта 0.85лв се принуждаваме да минем на алтернативно гориво-ГАЗ,Метан може и още да излезнат.
За Метана не съм много запознат иначе знам,че с 5 лева може да се минат около 250км.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта