Окачване на Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Окачване на Б5

Мнениеот feikot » Пет 16 юли 2010 21:05


Става въпрос за цялата предница на Б5 АФН комби 4motion,утре ще се разглобява абсолютно цялата предница в домашни условия,стига се до това решение отдавна,но просто днес се потвърди до край,че няма да е при "майстор" а по добре аз да си го направя,от колкото да плащам за други ремонти после.Да си потвърдя думите защо,на един приятел Волвото (S40) загряваше без видим зор или причина.Отворих му термостата,сварих го,отваря на 87 до 92 градуса е напълно отворен.Не е от там проблема,викам му отиди на промивка на системата и ако и тогава загрява,на скрап...отишъл днес,промили го,и го оставили 2 часа на обороти пред сервиза и вика (майстора) ми не загря...еми как да загерее бе брат...както и дае,решиме да напънем малко да видим дали ще загрее нагоре за Бузлуджа и ,излизаме от Казанлък,само се спъна и повече от 3000 оборота не може да вдигне,викам му,вдигни капака,гледам от студения край на кулера има една връзка с друг маркуч и там го изплюл,знаете какъв е ефекта,тия глупаци явно са го сваляли и после или са натегнали повече скобата или е имало втулка на маркуча с по-малкия диаметър,и като са стегнали се е смачкал и не може да го държи скобата...прибрахме се изрязах от ПВЦ тръба Ф50 един пръстен широк 2 см някъде,и го сложих,стегнах отгоре и стана по добре от чисто нова....

Това ме накара изобщо да не се занимавам с "майстори" и ще си сменя носачите сам.Молбата ми е,ако някой е правил тази операция сам,да ми каже за някои подробности и тънкости които не се виждат с просто око.Ще снимам всичко и ще пусна в тази тема,стъпка по стъпка,за всички които искат сами да се справят с окачването си :)




Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

Re: Окачване на Б5

Мнениеот slance » Съб 17 юли 2010 5:16


Един ценен съвет от мен.След като ги смениш,пусни колата на земята и тогава стягай носачите откъм втулките.Иначе заминават много бързо.Реглажа на предницата е задължителен! :beer


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Окачване на Б5

Мнениеот feikot » Съб 17 юли 2010 8:23


Благодаря,ще го имам в предвид,почваме го,да видим каква ще я свършим.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Окачване на Б5

Мнениеот feikot » Съб 17 юли 2010 18:28


Днес,без много усилия,с много споменаване на родителя от женски пол,на доста предмети и лица,го разглобихме...абсолютен демонтаж,с изкл на долния преден носач,който този тук не отремонтирал.Свалих двата горни и задния долен.По 11 лв. на парче взима за ремонта им,от 6те 4 бяха ЛМО от завода,значително разбити видимо,ще видим в понеделник дали този ремонт е добър или е измишльотина,факт е обаче,че таксиджийте купуват нови и ходят при него да ги капсулова както той си знае и издържали повече...Километрите ще кажат,иначе беше много лека работата,нямам един чист милиметър по тялото,но пък съм щастлив.Още първия болт който тръгнах да развивам ми се скъса в ръцете,от шофьорската страна,този който контрира двата горни носача.2 часа и половина,колегата,пробива болта,докато аз разглобих безпроблемно пасажерската част.Разглобих я напълно-от горе откачих амортесьора,и направо на земята откачах горните носачи.Само с долния видях зор,като на пасажерския откачих гумения тампон на тръбичките за нафтата,а на шофьорския развих тампона който двигателя се държи за купето (подпрян на крик отдолу ест).

Работата е лесна за човек който знае на коя страна се отвива без да се замисля,и не бърка зегерка с шайба,даже бих казал,че е приятна.Като се разтропат моите (което е скоро) вече знам как става,за 2 часа е разглобен и за 66 лв,15 000 км да изкарам,си е супер.

Има 10ина снимки,ще ги кача след като снимам и събирането на всичко пръснато из гаража,дано да тръгне :D


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Re: Окачване на Б5

Мнениеот Тони1 » Пон 19 юли 2010 15:10


Не можах много да ти разбера мненията ,но знам ,че в Казанлък имате някакъв който ремонтира шарнири и прочие ,предполагам си ходил при него,какво може да рециклира като цяло ?


Потребителски аватар
pe60petrov
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 25 ное 2009 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo
Контакти:

Re: Окачване на Б5

Мнениеот pe60petrov » Пон 19 юли 2010 20:53


ремонтира шарнири,носачи(вкл и за В5(AUDI))и кормилни накрайници. Човека ремонтира шарнирната част ако искаш и тампона да смениш (за носачите на В5)трябва да си го купиш и да му го занесеш,цената остава същата.
Частите трябва да си ги демонтираш ти.Цените са- носачи 11 лв.,кормилни накрайници 5-6 лв. Аз рециклирах при него 2 долни големи и 2 кормилни накрайника,монтира им нови силиконови предпазни маншончета. Предните долни не ги прави,горните е според носача зависи дали има достатъчно месо за да го капсолова(явно според марката и състояниета)аз носех един горен беше го направил но каза че не е за препоръчване да се слага понеже е изтънял (а има дълбоки дупки и то в изобилие и не се знае mhihi ) наистина беше така и на мен не ми хареса и направо му го оставих. На колата съм сложил само 1 долен голям и съм минал 1000-1200 км. така че за издръжливост нищо не мога да кажа.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Окачване на Б5

Мнениеот feikot » Пон 19 юли 2010 22:47


Тони1 написа:Не можах много да ти разбера мненията ,но знам ,че в Казанлък имате някакъв който ремонтира шарнири и прочие ,предполагам си ходил при него,какво може да рециклира като цяло ?


Точно така,днес ги взех и за издръжливост не мога да кажа,но бяха изключително добре стегнати и изглеждаха добре :Mr Green Fun в четвъртък ще ги слагам да видя какво що.Иначе ремонтира не само за нашите каляски а за всички от ВАГ групата,и за алфи някакви...абе и човека е стойностен,мисля че може да му се вярва.Цената е 11 лв, за рециклирането им.До колкото разбрах се рециклирали като шарнирния болт го капсуловал с тефлон или нещо от сорта,не искам да обърква никого.Но тукашните бакшиши купуват ЧИСТО НОВИ и ходят при него да ги пълни и са доволни.А те бяха толкова отхлабени,че чак хлопаха както на нормалното движение на шарнира така и нагоре надолу,сега са перфектни.Смени ми тампоните (големите за долните носачи по 38 лв тампона,за малките по 6 лв тампоните (delphi)) за смяната не ми е искал пари.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Окачване на Б5

Мнениеот feikot » Съб 24 юли 2010 13:55


Колеги,вчера завършихме пасата.Ефекта е поразителен.Забавихме се толкова много (цялата седмица) защото всеки работа има,а и е на работа,пък и не беше спешно нужна колата,иначе още във понеделник щеше да е готова.
Взех рециклираните носачи,монтирахме ги безпроблемно....всъщност големия заден носач,има проблем с ваденето на болта му и от двете страни,от пасажерската трябва да се откачи гумения тампон който държи тръбите за нафтата,а от шофьорската страна,да се набие с чук,другия голям нoсач (предния долен) не сме ги сваляли,защото майстора каза,че не ги правил.И да знаете :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun този същия носач долния извития,извивката се слага към фаровете,а не обратно,иначе можете да се движите само направо :063: :063: както вече разбрахме опитно.Но тази грешка беше допусната в еуфорията,че сглобихме останалата част от колата за половин час,след това беше поправена много бързо.Качихме се и :applause: такава разлика във возията има,че ако има начин в годината два пъти ще ги рециклирам тия носачи.Ходихме на стенд,имаше малкок разминаване и то по голямото беше на задните колела и сега е кораб.

Равносметката- 2 големи тампона по 38лв. = 76 лв (споменах,че носача на амортесьора не сме го рециклирали)
4 малки тампона уж Делфи по 6 лв. = 24 лв. или иначе казано точно 100 лв за тампони.
Работата-по 11 лв на носач-общо 66 лв. или общо 166 лв. за всичко.... + 2 пепсита и 8 бири :Mr Green Fun ,с това приключихме.

При обявена цена от 1300лв. на комплект носачи + работа в сервиз,170 лв. ми се виждат леко казано идеални.10-15к км да изкарат тия носачи,пак е нещо.

За този майстор,всички го похвалиха,и двама стендаджии,и други хора които сме питали,вече,въздействието на километрите и времето,ще ви кажа как се отразява на тези.

Успех на тези които решават сами да се преборят с който и да е проблем :да: желание имаш ли-решение се намира винаги.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Окачване на Б5

Мнениеот valerius » Нед 01 авг 2010 2:06


ще кажеш колко време изкараха, че мойте рециклирани при друг майстор изкараха 2 месеца или около 2-3хил. километра, което за мен е крайно недоволно при цена на чисто нови носачи 30лв на парче (за горните) с 2 години гаранция от германия.

Незнам цената 1000лв за предница колко е актуална, но по нашия край 300лв комплект и 150лв работа та около 450лв стъпва. А аз сам си правя справка в Гермаско и найстина цената е около 120-130 евро за комплект барабар с накраиниците и биалетките.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Окачване на Б5

Мнениеот feikot » Нед 01 авг 2010 17:56


Каква марка са тези от Германия,дали ще изкарат и те 3 месеца ( не се заяждам,а питам )


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Окачване на Б5

Мнениеот valerius » Вто 03 авг 2010 15:31


feikot написа:Каква марка са тези от Германия,дали ще изкарат и те 3 месеца ( не се заяждам,а питам )


знам ли?!?! някакво кучешко, но интересното е, че им дават 2 години гаранция. виж в ebay.


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Re: Окачване на Б5

Мнениеот Тони1 » Сря 01 сеп 2010 21:26


а някой има ли си на идея кормилният накрайник само с блъскане ли излиза от шенкела,защото някой от болтовете ми са направо заварени от ръжда а кормилнят и от ляво и дясно не излиза с блъскане ...


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Окачване на Б5

Мнениеот vw16v » Чет 02 сеп 2010 9:35


Тони1 написа:а някой има ли си на идея кормилният накрайник само с блъскане ли излиза от шенкела,защото някой от болтовете ми са направо заварени от ръжда а кормилнят и от ляво и дясно не излиза с блъскане ...

В сервизите го правят със специална скоба предполагам,но в домашни условия пръскаш със спрея и блъскаш,няма къде да отидат , ще излязат деба и немските им ръждели .


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Окачване на Б5

Мнениеот Ljubon » Чет 02 сеп 2010 9:51


feikot написа:...При обявена цена от 1300лв. на комплект носачи + работа в сервиз,170 лв. ми се виждат леко казано идеални...

Откъде ги гледате тия цени 1300лв? Аз взех преди няколко месеца комплект немски носачи 12 части за 309лв. и 100лв. смяната. Сега всичко е 6. Според мен не си заслужават тези гаражни рециклации, защото застрашават сигурността на автомобила.


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Re: Окачване на Б5

Мнениеот Тони1 » Чет 02 сеп 2010 13:17


нищо не става и със якото блъскане
накрайникът мърда свободно,но до едно време от там нататък запича все едно нещо го спира
опитахме се да избием болта,който е ограден на снимката,но и той не поддава
сигурно ще се разпробива,тогава вече трябва да се откачи накрайника...
Прикачени файлове
02092010188.jpg



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта