Няколко въпроса за 1Z....

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот aradovanov » Пон 12 юли 2010 10:08


Здравейте, колеги!

От скоро съм горд собственик на Голф 3 Вариант 1Z мотор.
Имам няколко въпроса относно мотора и проблемите с него?

1. Пали много лесно mhihi
Звучи, абсурдно, но ако задържа на стартер повече от 0.1 секунда (точно съм го написал - една десета), се чува един сърцераздирателен звук от стържещ бендикс по маховика защото е запалил вече.
Проблема в стартера ли е или в мотора?

2. Мотора е много мръсен искам да го измият на автомивка.
Има ли нещо което не трябва да се мокри при ТДИ моторите или да пръскат всичко и да чакам само да изсъхне?

3. При грешка в комп-а задължително ли е да светне жълтата лампа за подгрева?

4. Как да разбера дали някой е сменял софт-а (чип)?

5. ifidik ако четеш това - телефон на лично, моля :D




Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Няколко въпроsа за 1Z....

Мнениеот aradovanov » Пон 12 юли 2010 10:12


1. Мисля че намерих отговор:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=187537&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80

Моля само за потвърждение, защото не вдиях някой да го е решил проблема?


Потребителски аватар
shaquile
Мнения: 136
Регистриран на: Пет 22 май 2009 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: yambol

Re: Няколко въпроsа за 1Z....

Мнениеот shaquile » Пон 12 юли 2010 18:05


по точка 1.при мен беше от стартера.той се захваща с три болта,при мен два от тях бяха разхлабени.наложи се да ги сменя и трите с нови,защото оригиналните са със шестограм и при опита ми да ги затегна се скапаха.та така


Потребителски аватар
evgevg
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Няколко въпроsа за 1Z....

Мнениеот evgevg » Пон 12 юли 2010 22:51


И аз имам същия проблем ама му намерих цаката и сега вече не съм то чувал този звук.
Завърташ контактния ключ да светнат лампите на таблото и след това продължаваш напред да включи стартера-точно там ако въртиш бавно ключа ще чуеш "цъкване"от някъде задръж 1 секунда и продължи напред да запалиш.Като паля така го няма вече този звук.Дано съм ти помогнал.
п.п.Не разбирам много ама имам чувството, че бендикса е тромав и не му стига времето да зацепи с маховика ако завъртиш бързо ключа.Дали е от мръсотии или остаряла смазка незнам.А може и да греша.


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Няколко въпроsа за 1Z....

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Вто 13 юли 2010 13:21


aradovanov написа:Здравейте, колеги!

От скоро съм горд собственик на Голф 3 Вариант 1Z мотор.
Имам няколко въпроса относно мотора и проблемите с него?

1. Пали много лесно mhihi
Звучи, абсурдно, но ако задържа на стартер повече от 0.1 секунда (точно съм го написал - една десета), се чува един сърцераздирателен звук от стържещ бендикс по маховика защото е запалил вече.
Проблема в стартера ли е или в мотора?

2. Мотора е много мръсен искам да го измият на автомивка.
Има ли нещо което не трябва да се мокри при ТДИ моторите или да пръскат всичко и да чакам само да изсъхне?

3. При грешка в комп-а задължително ли е да светне жълтата лампа за подгрева?

4. Как да разбера дали някой е сменял софт-а (чип)?

5. ifidik ако четеш това - телефон на лично, моля :D



1. намерил си проблема, сваляне, почистване и смазване на стартера
2. можеш да мокриш всичко, само недей да използваш силни препарати, защото изсушават изолацията на жиците а от там само проблеми
3. не не е задължително, можеш да си влачиш куп грешки без да ти свети лампата
4. като замериш с ваг ком показания/налягания/гориво и т.н. тук ифидик ще те оправи
5. ифидик, помогни на комшото :)


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 698
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Няколко въпроsа за 1Z....

Мнениеот the_red_camel » Нед 18 юли 2010 14:23


Колеги аз скоро си купих голф 3 тди саштия мотор който споменавате 1з но като го запаля работи на високи обороти, като натисна спирачката на свободен ход оборотите падат на 1000 като отпусна педала на спирачката пак оборотите се повишават.. :( нещо да знаете за това положение :shock


Потребителски аватар
deepd
Мнения: 78
Регистриран на: Пон 25 май 2009 20:17
Автомобил: Golf VII
Двигател: CLHB - 2015
Местоположение: BG / Шумен

Re: Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот deepd » Пон 19 юли 2010 21:01


Относно точка 1.
Колата е същата Голф 3 Вариант - не знам дали е същия звук, но знам че идва от стартера и независимо от това колко държа ключа - дълго или кратко. Отворено и почистено обаче оправия нема. При мен студена или топла, малко или почече задържане на ключа, около 30 % от стартовете са с тоя звук. Засега не видях последици и си карам така. Дано не гръмне някой ден :)


Потребителски аватар
evgevg
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот evgevg » Пон 19 юли 2010 22:04


И моя процент беше около 20-30 -не се чуваше всеки път.Откакто обаче задържам ключа вече няма проблем-0%.Задържането го правя след контакт-мекия ход на ключа нещо цъква точно преди да завърти-там изчаквам 1 секунда.
deepd написа:Дано не гръмне някой ден

Какво да гръмне просто си "подостряш" стартера.


alexnz
Мнения: 29
Регистриран на: Вто 03 ное 2009 19:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Re: Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот alexnz » Сря 21 юли 2010 17:39


и аз карам г3 1z и аз имам същия проблем като ходих при един майстор ми каза че тва се далжи на луфта на маховика и за това се чувал такав дразнещ звук


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот aradovanov » Нед 08 авг 2010 16:29


Да довърша темата.

Проблема със стартера се реши с нов бендикс.
Никакъв шум! Пали перфектно :applause:


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот velinsl » Нед 08 авг 2010 18:59


Да продължа темата, за не отварям нова със същоо заглавие
1. Демпферен ли е маховика?
2. Може ли да се прави диагностика с Вагком както на АФН двигателя, както и настоики - автопилот и т.н.?
3. С каква геометрия е турбината?
4. Среден разход(ако може реален) колко е?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот fox_vt » Нед 08 авг 2010 19:07


1.не
2.може но няма кой знае кви екстри за бутане
3.с никаква турбината е байпасна
4.ако преобладава повече извънградско около 5 (има разлика м/у голф и пасат)но много зависи от крачето


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот velinsl » Нед 08 авг 2010 19:39


fox_vt написа:... 3.с никаква турбината е байпасна...
, което ще рече...


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Няколко въпроса за 1Z....

Мнениеот fox_vt » Нед 08 авг 2010 21:26


Няма променлива геометрия а клапан който пропуска излишните газове покрай турбото.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта