Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Техническа и сервизна информация за Passat
stonext
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 авг 2010 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq obl

Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот stonext » Пет 13 авг 2010 19:07


Здравеите! Скоро мисля да си взимам кола. И като се има в предвид финансовото ми положение + други фактори да ви обесня какво търся и защо имам въпрости отностно дадения модел кола.
На 21 съм това ще ми е първа лична кола. Карам по цел ден служебна Опел Астра 1.6 комби последните две години. Та не сам чак толкова на сухо откъм шофирането.
Направо на думата да си доидем. Да имаш кола в днешно време не е ефтино поне аз виждам така нещата. То са данаци,застраховки,подръжка + вземе се счупи нещо непредвидимо.... и разбира се тря да се движи с нещо.

Та интересува ме Пассат Б4 комби главно... Аиде и Б3 да е въпреки че е по-стар. Не с много :)
Ще гледам да се вмъкна в 3000-3500 макс при покупка като си смятам едни 1000 лева отгоре за разправи по регистраци, застраховки и тн. и ако изникне нещо де...
Имам желание да има климатик или климатроник, ел стакла, абе общо взето квито екстри може да се намерят.

Та искам мнения от хора който имат опит с тази марка автомобили.

Интересува ме кой мотори според вас са по-здрави и икономични. Някакъв примерен разход? Щото дизела знам че за разхода си е попринцип доста по изгоден от бензин. Но дали е по изгоден от газта? Мен 1.9ТДИ ме устроива като се има предвид и пустия данък който е доста малък. Притесняват ме само тия 90к,с не са ли малко за това купе?

И общо взето има ли голяма разлика в здравината между б3 и б4 ? В подръжката и тн?

Знам че е фраш с теми и чета колкото мога но ако ми дадете директни съвети и мнения ще съм много благодарен.

А и в форума мярках една тема както и в чуждестранни саитове за някакво клопане в предницата на б4 което така и не се оправя има ли нещо такова?????????

П.с мен и за Мерцедец 124 ме навиват проблема е че горят много и казват че частите за тях са скъпи. Но пък били супер здрави. Но хорски прикаски всякакви.




Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот plamen-roni » Пет 13 авг 2010 19:16


Нито в поддръжката,нито в здравината ще намериш някаква съществена разлика!Вземи това което на теб ти допада или по точно този който е в по добро сътояние.Ама да ти кажа,че аз лично бих предпочел да взема B4!Тези 90 к.с на TDI-то,не са много,но не и някой мъртвец,по добре да си прецениш като го покараш дали,ще ти подадне с тази кубатура и коне.Ако мислиш да го газифицираш се оглеждай за 1.8 90к.с ABS-мотора.И най важното,вземи някой майстор или познат,който разбира поне малко като ходиш на огледи. :beer


Потребителски аватар
shaquile
Мнения: 136
Регистриран на: Пет 22 май 2009 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: yambol

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот shaquile » Пет 13 авг 2010 19:58


B4 TDI-то е много добър избор.имам такъв от почти две години и с малки изключения съм много доволен.


stonext
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 авг 2010 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq obl

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот stonext » Пет 13 авг 2010 20:01


Надявам се няма да е много нахално ако попитам какви са тези изключения?
И как се държи на пътя? Среден разход градско и извън? Някакви дефекти които се пофтарят? И имаш ли някакво тропане в предницата? Средно на година колко ти излиза подръжката като не броим гориво?
Мерси предварително!


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот velinsl » Пет 13 авг 2010 21:56


stonext написа:Надявам се няма да е много нахално ако попитам какви са тези изключения?
И как се държи на пътя? Среден разход градско и извън? Някакви дефекти които се пофтарят? И имаш ли някакво тропане в предницата? Средно на година колко ти излиза подръжката като не броим гориво?
Мерси предварително!


Това са последните евтини за подръжка Пасати.
Б3 предимство са само по-добрата корозоустоичивост. Б3 повече ми харесва на външен вид. Проблеми няма сериозни, каквото има всеки автомобил. Газифициране на бензинов двигател също е оферта, щом търсиш тънко МИ е най-добрия вариант.
Дизела има малко-по-скъпа подръжка от бензина, като ремонти и разход ЛВ/100км.
Можеш да попиташ за цени на дюзи, турбина(жокер - почва от 200лв), кулери. За тези пари едва ли ще попаднеш на демпеферен маховик.
Ето едно линкче от много за всички марки автомобили http://avtomarket.ru/catalog/?class=1.

Позръжката зависи от това на каква кола ще попаднеш. Може да дадеш 100лв за ремонти на цяла година, а може да го купиш още веднъж - не, но на половина да.
Предниците нямат слабо място.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот vpetrovbg » Пет 13 авг 2010 21:59


Колега, аз ще споделя моят опит и дано да съм от полза!
В къщи първата "хубава" кола след москвичите, които баща ми имаше, е Пасат Б3. Е тоя Пасат, казва баща ми, ако можеше 89-та година да го вземе нов, щеше да ме надживее! :Mr Green Fun Кара го вече 9 години и за това време е сменил: феродов диск на съединителя - с работата 150,00 лева, два пъти маншон на полуоската, воден радиатор 100-тина лв, тампон на моното - 45,00 лв., а и гарнитура на капака на клапаните - 20,00 лв гумена, задни амортисьори - 150,00 лв, пък и баща ми си е такъв чешит, че трябва нещо да се скапе за да го смени :banghead: . Останалите масло, филтри, ремъци и ролки са си отделно. Значи нищо работа, е то пък колата се кара около 7000 км годишно, просто няма къде да ги навърти тези км. Колата е много стегната и на външен вид е като нова, учудващо за кола докарана от Германия, просто голям късмет, никъде ръжда, а камо ли изгнило!Няма никакви екстри, двигателя е 1,8 РП - 90 коня, за мен напълно достатъчни за семеен автомобил и разход на бензин градско и извънградско 10/5,6 л/100км с нормална скорост 90-100 км/ч !
Аз затова съм фен на Пасата и като можах да посъбера пари, естествено си взех Пасат Б4,нещата които ми трябваха като екстри - АБС, климатик и хидравлика си ги има, пак 1,8 ми, и трябва да ти кажа, че го имам 11 месеца и съм дал много повече пари за поддръжка по него, но не защото беше дарак, а просто аз исках да си сменя всички важни неща по него и някои дреболии по интериора да си оправя, които ме дразнят! :D Значи смених си спирачна течност, накладки и дискове отпред, сега съм взел и барабани и накладки за отзад, че старите барабани имат 2 мм ръб, карам я със синтетично масло 5В40, сменени всички филтри, антифриз, ремъци, ролки, е сега съм с климатик и хидравлика, което си е малко повече разход за тези неща, предни седалки си взех, като задните, защото бяха сменяни с рекаро, нови зимни гуми с джанти Нокиан и нови летни Йокохама, накрайник външен и тампони на носачите, тампони на макферсона. Общо взето това са необходими неща - поне за мен /пък и си падам малко маняк - гледам да купувам все хубави работи и всичко да ми е наред/ и знам, че колата вече стъпва сигурно на пътя, в големия сняг съм карал през нечистени улици и не съм закъсал, и че спира сигурно, е имам и АБС. Моята е комби, а неговата е седан. Разхода ми на гориво е пак 10 в града и 6,00 извън града, на магистралата комбито качва още малко разхода, но при нормално каране е това! Повечето неща са еднакви като цена, а и като части, но вече Б4-ката има повече екстри и естествено всяко си иска неговото, но не е нищо фрапиращо! Тъста ми като ме гледа какво правя и ми казва да не се втелясвам толкова, защото след някоя година ще я сменя и тези пари никога няма да си ги върна, но аз съм категоричен, че докато не се разкапе тая, кола, изобщо няма да помисля да я сменям и ще ме запомни с нея :lol: !
По мои наблюдения следващите модели са правени много комерсиално и сменяш цели възли и поддръжката е космическа в сравнение с тази на Б3/Б4. Освен това старите модели могат да се сравняват по простор с автомобили от по-високите класи, направо си е като параход, а на мен това ми харесва много!
Докато търсех моята кола доста се чудих за 1,9 ТДИ, но като се има в предвид, че и аз въртя малко километри, пък и читав дизел се намира трудно - на много километри са, пък и имах доста впечатления от 1,8 ми и дето се казва ми трябваше само да го чуя как работи мотора за да го харесам!
Голямо писане направих, но дано съм полезен! :beer
Ако има нещо - питай!


stonext
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 авг 2010 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq obl

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот stonext » Пет 13 авг 2010 22:09


Благодаря за отговорите :)

@Петров да те питам като гледам си и направил пълно обслужване
" смених си спирачна течност, накладки и дискове отпред, сега съм взел и барабани и накладки за отзад, че старите барабани имат 2 мм ръб, карам я със синтетично масло 5В40, сменени всички филтри, антифриз, ремъци, ролки, е сега съм с климатик и хидравлика,"

Да те питам колко горе долу ти излезна ? Щото наскоро един колега си купи Рено лагуна 1 фаза 2 99г и и направи пълно обслужване като каза че е платил 700 лева с работата. Което за мен да си купиш кола за 3500 и да даде6 още 1000 почти с взимането само за обслужване си е много.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот vpetrovbg » Съб 14 авг 2010 21:16


stonext написа:Благодаря за отговорите :)

@Петров да те питам като гледам си и направил пълно обслужване
" смених си спирачна течност, накладки и дискове отпред, сега съм взел и барабани и накладки за отзад, че старите барабани имат 2 мм ръб, карам я със синтетично масло 5В40, сменени всички филтри, антифриз, ремъци, ролки, е сега съм с климатик и хидравлика,"

Да те питам колко горе долу ти излезна ? Щото наскоро един колега си купи Рено лагуна 1 фаза 2 99г и и направи пълно обслужване като каза че е платил 700 лева с работата. Което за мен да си купиш кола за 3500 и да даде6 още 1000 почти с взимането само за обслужване си е много.

Ами спирачните дискове Цимерман, барабаните, накладките отпред Текстар и отзад Пагит и лагери SKF за двете главини са общо към 330,00 лева, при положение, че ползвам остъпка 20% от цените на дребно! Спирачна течност 1.5 л - 15.00 лв, тампони на макферсона с лагерите SKF са 82.00 лева, другите - масла, филтри - бензинов, маслен, въздушен, поленов, ролка обтяжна на климатика, на ангренажния ремък, ремъци - трите, хидравлично масло, тампони на носачите и един външен накрайник някъде към 300,00 лева с работата по смяната на тампоните на носачите, накрайника и ангренажните истории. Иначе всияко друго сменям сам!
То като погледнеш пак ще дойде към 1000.00 лева, но това се прави веднъж и после спирачки няма да пипам доста дълго време, а останалите консумативи като масло, филтри, спирачна течност, като им дойде пак времето, но те не са цифра! :D
Виж прочети това, ако не си го чел viewtopic.php?t=13150, и карай по ред - първо най-важните неща или запиши си ги и бягай в магазин за авточасти и питай за цените за да се ориентираш, но мисля, че най важните - филтри, масла, ремъци и ролка с труд ще са някъде около 200 - 250 лева, а другото по нататък, ако искаш разбира се!


stonext
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 авг 2010 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq obl

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот stonext » Нед 15 авг 2010 9:59


Значи от казаното разбирам че обслужването на такъв пасат излиза два пати по евтино от на рено лагуна примерно?

Абе общо взето се чудя и оглеждам и други марки. Най ме притеснява че си е кола на години. И мерцедес 124 гледах ушш казват че са вечни и ако се счупело нещо не е било толкова скъпо. Но пък като гледам какви са им двигателите сигурно горят като лами горивото и данаците....
Вярно че са по-газарски но и според мен ще ми излезне доста по-скъпо. Освен ако наистина не се окаже че са вечни коли де. Което ме самнява.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот Winner25 » Нед 15 авг 2010 15:57


За пасата колегите са изписали доста :)
Аз за 5 години и ~70 000км съм сменил тзмпоните на носачите още като взех колата. Ремонта струваше 60лв - тампони+труд+реглаж на преден мост. Един кормилен накрайник(за 17лв) и амортисьорите, но аз ги карах известно време с по-ктси пружини иначе щяха да си карат още :)
По мотора също не съм правил нищо сериозно - сменял съм само платмасовите фланци по главата и гарнитурата на капака на клапаните.
Като цяло е доста здрав автомобил. Често дефектират ел. стъклата и радиаторчето на парното.
От около 1 год в семейството имаме и 124-ка. За краткото време съм останал с добри впечатления. Също е здрав автомобил, частите не са скъпи. По окачването има повече на брой тампони, и други елементи които евентуално могат да създадат проблем.
124-ката е 2000куб.см 118к.с, пасата е 1,8 90к.с. И двете вървят горе долу еднакво(124-ката е по тежка)
Мерцедса не е чак такава ламя - на дълго с нормална скорост(100-110км/ч) гори 8-8,5л/100км. Пасата гори с около половин литър по-малко. Пасата е с доста по-малък данък и по-лесно се газифицира, въпреки че и 124-ката вече година върви на газ без проблем :)
Мястот за пътниците на задната седалка при пасата е повече. За сметка на това мерцедеса вози малко по-комфортно и е по-добре обезшумен.
Мнението ми е че която от двете да избереш няма да сбъркаш :)


stonext
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 13 авг 2010 18:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq obl

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот stonext » Нед 15 авг 2010 18:14


Освен което е по запазено тва да взимам...
Аз живея в Ботевград... Натоварено движение нямаме тука. патуването ми е никакво един вид. Ако ще патувам на далго ще да е макс до София което си е 70км или до село 50км. Тва за саботно неделни патувания говоря. Иначе през останалата част от времето ще се кара градско и от време на време насам натам кат ми скимне нещо. Та се чудех ако не е газифицирана колата дали си заслужава да я газифицирам. Пак ако намеря дизел трябва да си имам едно на ум че могат да ми хвракнат 700лева за рециклаж. Рано или касно.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот vpetrovbg » Нед 15 авг 2010 20:21


Аз също харесвам много 124-ките, но ако е Мерцедес - задължително бих взел дизел! Имай в предвид, че те държат по-висока цена от тази на Пасата! Иначе както е казал колега е по-добре обезшумен и аз знам, че са много здрави, само дето вътрешното пространство не може да се сравни с това на Пасата! :lol:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот znainainai » Нед 15 авг 2010 22:24


Ако имаше пасат В3.5 щеше да е идеалната среда. 90% от В4-ките които съм виждал ги яде рака а 90% от В3-ките пък са им потрошени пластмасариите по таблото. Така че решението е пасат В3 италянка от последните 93г със табло от В4 и си решаваш проблемите кардинално.Няма ръжда и грижи със начупени пластмаси.


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот plamen-roni » Нед 15 авг 2010 22:35


stonext написа:Освен което е по запазено тва да взимам...
Аз живея в Ботевград... Натоварено движение нямаме тука. патуването ми е никакво един вид. Ако ще патувам на далго ще да е макс до София което си е 70км или до село 50км. Тва за саботно неделни патувания говоря. Иначе през останалата част от времето ще се кара градско и от време на време насам натам кат ми скимне нещо. Та се чудех ако не е газифицирана колата дали си заслужава да я газифицирам. Пак ако намеря дизел трябва да си имам едно на ум че могат да ми хвракнат 700лева за рециклаж. Рано или касно.

Ако колата която възнамеряваш да купуваш не е газифициране,трябва сам да си направиш сметката дали си заслужада да и слагаш газово.По точно зависи колко км. я караш на година,ако ще е 5000-10000 км,няма много смисъл ако питаш мен,и още повече ако ще я караш предимно на къси разстояние.Моята е 1.8 mi-90 к.с и да ти кажа сега лятото ми гори към 9 градско,а зимата около 10-11литра,но става въпрос за Варна.А това за рециклирането на турбото ,я стане,я не.Не си мисли,че всеки който е карал Дизел е рециклирал турбо.Караш я на добър майстор или в добър сервиз да я видят преди да я купиш и си готов.Не е толкова страшно.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Имам намерение да копувам В4 или Б3.

Мнениеот Winner25 » Нед 15 авг 2010 23:52


Дизеловите 124-ки, особенно ако са с климатик и от последните години държат доста висока цена :)
А италянските Б4-ки мисля че нямат проблем с ръждата :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта