Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Де да имаше кой да ми каже за дизела..... ! А за носачите не знам просто са много. Решил съм да ги сменям когато се обадят не наведнъж защото няма смисъл според мен да сменям здрави части. Опасенията ми са , да не би като сменя и последния осми да се обади първия (имайки предвид нашите пътища ).Иначе колата няма грешка. Е нее мерцедес но не му отстъпва почти по нищо .
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Колеги, Благодаря много!
Мисля, че се ориентирах на къде ще ме отвее вятъра,
Дано темата бъде полезна и на други (точно за това няма да споделя решението си тук) - нека всеки сам реши за себе си.
Аз отново благодаря, че ми помогнахте при избора.
Безпроблемно каране на всички желая!
Мисля, че се ориентирах на къде ще ме отвее вятъра,
Дано темата бъде полезна и на други (точно за това няма да споделя решението си тук) - нека всеки сам реши за себе си.
Аз отново благодаря, че ми помогнахте при избора.
Безпроблемно каране на всички желая!
- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Карах Г3ми. До някъде се радвам че го ударих, защото мислех за нова "стара" кола, ама все не се решавах. Е наложи се да избирам, късмет е че и цените поспаднаха та може в момента да се намери нещо читаво за добра пара. След дълги размисли и два месеца по маршрутки вече взех решение- Б5 е колата. Преди това питах в магазин за авточасти(дълго време съм им клиент и ми дават сигурна информация и отстъпки) каква е разликата между частите на голфа, щото съм сменил доста неща, и на Волво V40, зафира и Б5. Игнорирам другите и остава Б5. Еми не беше голяма. Поне така ми се стори. На голфа първоначалното облужване беше около 350лв. Смених преден лагер- 30лв. Накрайници 15лв. В последствие: бензинова помпа- 350лв. с работа, радятор-150лв. с работа, съединител(комплект)-350лв.+60лв. за работа, накладки/предни и задни/- около 60лв. с работа, заден лагер- 30лв. с работата. Ремонт на двигател- повдигачи, гумички, сегменти, гарнитури- 600лв. с работа. И т.н. Общо взето имах представа каква е поддръжката. На Пасата първоначалното обслужване излезна около 450 с работа, (все едно колите си ги избирам с еднакви дефекти) преден лагер- 30лв. с работата, един накрайник 40лв. Питах за съединител/комплект/450лв.+ 60 за труд. Накладки- 50-60лв. мисля. И все такива работи. Общо взето, според мен, мисля че Б5 не е много по- съпа кола за поддръжка от колкото това което си имал, но това което получаваш определено си заслужава. Сигурност и конфорт,не много по- скъпа поддръжка от тази която си имал. Това беше важно за мен при избора на кола и мисля че Б5 отговаря като цена и качество на критерия зададен от мен. До тук мога за кажа, че за ремонтите/настоящи и бъдещи/, от "моята камбанария", мога да си ги позволя. Когато стане въпрос за турбото обаче, или за нещо със същите цифрови изражения, все си мисля и се надявам да не се разваля щото в маршрутките е голяма мизерия.
Когато нанизах голфарата, дилемата беше или 700лв. за ремонт, или 7000лв. за по- добра. Е, карам Б5, а голфарата чака решение относно бъдешето й.
Когато нанизах голфарата, дилемата беше или 700лв. за ремонт, или 7000лв. за по- добра. Е, карам Б5, а голфарата чака решение относно бъдешето й.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
В3 като конструкция е много по-здрав от В5...проблемът е,че годините започват да им тежат и редовно нещо от някъде поскръцва,потропва,обажда се и това за смяна и следващото и винги има какво да си чполиш по колата.Иначе контруктивно са много по-здрави от В5..ама са на по 20 години вече .Като комфорт и сигурност просто няма база за сравнение между двете. Принципно при В5 има много повече глезотии и возията и т.н. просто не може да се сравнява.
Като финансова инвестиция и двете ще ти струват еднакво.Може би ти е чудно защо - ами защото взимайки В3 започваш да сменяш на ред какво ли не,докато стане като хората и така,че всичко да и е наред.Съответно при В5 нещата за смяна би трябвало да са значително по-малко. Моето В3,откакто съм го взел преди 3 години,до сега,струва вече над 10 000лв без първоначалната инвестиция и пак не е това,което искам да бъде и има неща за правене (някои даже вече им идва ред да ги сменям отново). Съответно ако аз имах един 7000лв за кола и се чудех дали да си купя стара и да я правя префектна или нова с по-малко проблеми,определено щях да си взема по-новата,но нямаше да е VW...занимавам се със сервизиране на VAG автомобили от 90-те години до последните им модели и просто...след 98-ма 9-та качеството рязко минава на заден план.
Като финансова инвестиция и двете ще ти струват еднакво.Може би ти е чудно защо - ами защото взимайки В3 започваш да сменяш на ред какво ли не,докато стане като хората и така,че всичко да и е наред.Съответно при В5 нещата за смяна би трябвало да са значително по-малко. Моето В3,откакто съм го взел преди 3 години,до сега,струва вече над 10 000лв без първоначалната инвестиция и пак не е това,което искам да бъде и има неща за правене (някои даже вече им идва ред да ги сменям отново). Съответно ако аз имах един 7000лв за кола и се чудех дали да си купя стара и да я правя префектна или нова с по-малко проблеми,определено щях да си взема по-новата,но нямаше да е VW...занимавам се със сервизиране на VAG автомобили от 90-те години до последните им модели и просто...след 98-ма 9-та качеството рязко минава на заден план.
- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
zfa159 написа:но нямаше да е VW...занимавам се със сервизиране на VAG автомобили от 90-те години до последните им модели и просто...след 98-ма 9-та качеството рязко минава на заден план.
Колега я кажи каква, че да знам и аз, като реша да сменям

- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
И аз съм в Б3 сектата.
Криво ще ми е на сърцето да кажа лоши неща за този автомобил. За близо 12 години не е останал на пътя нито веднъж (изключвам само 1 момент градско със скъсан ремък на водната помпа... Ех, хубави оригинални немски части си имаме у нас! Пак щеше да се прибере без никакъв проблем, но реших да не му вадя душата
)! Важно е само да му се обръща елементарно внимание.
Все пак, обаче, им тежат годините. Няма нищо вечно, за съжаление. А има и друга гледна точка... Б3 е абсолютно и тотално непродаваем. Всеки един лев, който се похарчи за нещо различно от гориво и текущо обслужване, добавя една голяма кръгла "НУЛА" към стойността му на вторичния пазар (при това след десетичната запетая
). Аз лично си го представям като кошче, в което само се хвърля... 
Явно няма да стане без да се премине към актуалното в момента потребителско поведение... караш 2 години и скачаш на следващата, докато текущата все още може да бъде разкарана срещу някой лев.
Лошото е, че някои хора доста се привързваме към простите си неодушевени предмети...
Успех с избора - най-важното е ти да го чувстваш като правилен!
Криво ще ми е на сърцето да кажа лоши неща за този автомобил. За близо 12 години не е останал на пътя нито веднъж (изключвам само 1 момент градско със скъсан ремък на водната помпа... Ех, хубави оригинални немски части си имаме у нас! Пак щеше да се прибере без никакъв проблем, но реших да не му вадя душата

Все пак, обаче, им тежат годините. Няма нищо вечно, за съжаление. А има и друга гледна точка... Б3 е абсолютно и тотално непродаваем. Всеки един лев, който се похарчи за нещо различно от гориво и текущо обслужване, добавя една голяма кръгла "НУЛА" към стойността му на вторичния пазар (при това след десетичната запетая


Явно няма да стане без да се премине към актуалното в момента потребителско поведение... караш 2 години и скачаш на следващата, докато текущата все още може да бъде разкарана срещу някой лев.

Лошото е, че някои хора доста се привързваме към простите си неодушевени предмети...

Успех с избора - най-важното е ти да го чувстваш като правилен!

- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
изтрито.
Последна промяна от dj_tuhla на Пон 16 авг 2010 22:08, променено общо 1 път.
- BigTo
- Мнения: 576
- Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Да се запиша и аз. Имам Б3 1.8ми с газ и Б5 1.9 дизел. Както всички до сега казаха няма база за сравнение, в полза на Б5. На 20-годишна кола всичко вече се чупи от старост. За последните 2 години за Б3-то съм дал около 2000+лв за ремонти, докато на Б5-цата (да чукна на дърво) 70 лева за ремонт на машинка на задно дясно стъкло и 50 лева за ремонт на микрета.
Има една приказка "Кола и жена се улучват, не се избират"
Има една приказка "Кола и жена се улучват, не се избират"
- illy1977
- Мнения: 129
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София- Своге
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Бате!!!
Карай си В3-ката и не се занимавай с излишни глупости...........!!!!!!!!!!!!!!!
Аз сам си правя всичко по нея, карам я вече почти 3 години с пробег към 40000 км. Изпадал съм в доста ситуации. ЕЕ...спор няма, че В5 е съвсем друго поколение таралясник, но само като визия. Като изпълнение си е таралясник. А другото поколение МПС от типа глезени швабски каляски не е за Булгаристан!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Карай си В3-ката и не се занимавай с излишни глупости...........!!!!!!!!!!!!!!!
Аз сам си правя всичко по нея, карам я вече почти 3 години с пробег към 40000 км. Изпадал съм в доста ситуации. ЕЕ...спор няма, че В5 е съвсем друго поколение таралясник, но само като визия. Като изпълнение си е таралясник. А другото поколение МПС от типа глезени швабски каляски не е за Булгаристан!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Бе ти иди един път до морето с един такъв "таралясник" и после се качи пак на Б3-ката си да видим как ще ти се стори .. че гроздето е кисело става малко ...
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Абе има една приказка всеки според чергата си. Мен във момента ми е по-добре да си карам В 3-ката ще и наслагам каквото липсва и пак ще е по-добра от В5 като надеждност. В5 има във пъти по-скъпа поддръжка. А и всичко е въпрос на стопанисване все пак 

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пет 13 авг 2010 18:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofiq obl
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
dj_tuhla написа:Бе ти иди един път до морето с един такъв "таралясник" и после се качи пак на Б3-ката си да видим как ще ти се стори .. че гроздето е кисело става малко ...
ТО по тая логика човек недаи си боже да се качи в кола над 50 бона


- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Пък по твойта логика по-добре жигулка или москве да караме, че и да се счупи за 10лв се оправя всичко пък и найш колко са надежни по дупките и до 5 торби цимент носят
.. Правилния въпрос е, както казаха няколко човека вече, и каквото пита и автора на темата, мога или не мога да си позволя по-новата кола, а не дали е по добра. И според мен 1000лв/година ако влиза всичко в тях няма да стигат поне първите 2 години когато ще излязат по-скъпите ремонти (никой западняр няма да си продаде колата ако не му е станало неизгодно да я има по една или друга причина, най-често са му казали скъп ремонт)... после ако се кротне може и да остават.. а многоточковото окачване, което доста хора не харесват че било скъпо има много предимства и си струва да го имаш на колата си (от личен опит). Друг е въпроса дали Б5 е най-удачния избор за автомобил втора ръка от тези години...

Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
По белия свят не е проблем да си сменят авомобила, защото искат нещо по-ново.
Повечето хора ако имат парите не биха се замисляли и да пишат по форумите. Мисля колега, че щом се колебаеш наистина няма смисъл да я сменяш. Щом си доволен от своето Б3, карай си го и го подържай.
Ако не си това вече е друго.
Б5 не са скъпи като подръжка, колкото се пише. Дизела е малко по-проблемен - турбини, кулери, маховици.
Попадне ли се на читава броика, няма да е проблем дори с каското подръжката.
Повечето хора ако имат парите не биха се замисляли и да пишат по форумите. Мисля колега, че щом се колебаеш наистина няма смисъл да я сменяш. Щом си доволен от своето Б3, карай си го и го подържай.
Ако не си това вече е друго.
Б5 не са скъпи като подръжка, колкото се пише. Дизела е малко по-проблемен - турбини, кулери, маховици.
Попадне ли се на читава броика, няма да е проблем дори с каското подръжката.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Струва ли си? Старите срещу новите коли. Пасат B3 vs B5
Мой познат, карал доста коли и нови и стари, сподели, че идеалната кола за него е нова Б3 с клима и 4 ел стъкла. Комби 1,8 МИ на газ.
В момента кара BMW 320 D и е адски разочарован, въпреки, че я купи нова преди 3 - 4 год.

В момента кара BMW 320 D и е адски разочарован, въпреки, че я купи нова преди 3 - 4 год.

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта