Интересни неща сте порасъждавали в тази темичка, но половината са офф топик.
Според мен 195/45, защото колата със сигурност ще набира по-добре, и ще е по-стабилна в завоите.
Съдя по мойта, понеже от 195/50 минах на 195/45 и разликата е усезаема, най-вече в стабилността, а ги карам на идентично налягане и джантите са с еднакво ЕТ.
Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
И аз така мисля, НО ме притеснява един важен факт - скоростната ми кутия в момента с тези гуми (195/50-15) ми пасва перфектно на карането на пистата. Точно преди завоите стигам 7000 оборота и започвам спиране.
Ако се сложат по-ниските гуми, това ще става доста по-рано и ще трябва или да карам на прекъсвач 3-4 сек (както беше преди, когао той беше на 6250 оборота), или да минавам на по-висока предавка и веднага след това на по-ниска. И двата варианта за загуба на време.
Само това ме спира, иначе и аз съм за 195/45, защото са по-леки и с по-нисък борд.
Ако се сложат по-ниските гуми, това ще става доста по-рано и ще трябва или да карам на прекъсвач 3-4 сек (както беше преди, когао той беше на 6250 оборота), или да минавам на по-висока предавка и веднага след това на по-ниска. И двата варианта за загуба на време.
Само това ме спира, иначе и аз съм за 195/45, защото са по-леки и с по-нисък борд.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
myrshavija написа:1. Това, което е написал HEARTLESS за въздушното съпротивление ми се вижда МНОГО несериозно.
2. Ако се търси скорост на писта, по-ниските гуми са по-подходящи, според мен. Стабилността се подобрява съвсем осезаемо с всеки по-нисък размер. Аз съм пробвал 195/65, /55, /50 и разлика в поведението на колата има. Налягането в гумите също оказва влияние. Колкото до ускорението - не мога да дам лични впечатления, но на теория е редно с по-ниските гуми да е по-добре. От друга страна, това с изминатия път, който е по-кратък при по-ниските гуми ... не знам.
3. За по-старите коли с по-малки гуми и новите ... освен размера на гумите на серийните коли, с времето се увеличава и мощността и самия размер на колите - замисли се масовите коли преди 10г, преди 20г и преди 30г, когато 13-ката е масова гума с каква мощност са. Нека си представим как тръгва една кола 1.3-1.6 около 50-70кс със 17ка гума, колкото и да е ниска.
Хубаво ,уважам ти мнението.
Кой говори за 13-ки за коли на по 150 години,нека не преврьщаме темата в спор.Уважавам ти мнението ,но..пьрво става вьпрос за разликата между конкретните размери гуми и такава има.
Второ-аз имам лични впечатления ,а ти теоретични!
Разликата както в ускорението ,така и в инерцията идва точно от по-малкото сьпротивление на гумата кьм удрящния и представляващ естествена пречка сам по себеси вьздух,разликата в теглото сьщо е важна разбира се но е мн минимална.
Според тебе потока вьздух минава само челно така ли?Какво става с вьздуха след срещата му с препядствие..кьде отива потока,зависи ли по -някакьв начин от
височината ,отговори си на тези вьпроси.Тук,обаче се намесва една наука аеродинамика която е прекакалено сложна за предпоплагам 99 процента от хората тук
Нека спазваме добрия тон и не се караме,не е това целта.Всеки има право на мнение,но да се изказваш кое е сериозно и кое не..айде няма нужда
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
HEARTLESS написа: Хубаво ,уважам ти мнението.
Кой говори за 13-ки за коли на по 150 години,нека не преврьщаме темата в спор.Уважавам ти мнението ,но..пьрво става вьпрос за разликата между конкретните размери гуми и такава има.
Второ-аз имам лични впечатления ,а ти теоретични!
Разликата както в ускорението ,така и в инерцията идва точно от по-малкото сьпротивление на гумата кьм удрящния и представляващ естествена пречка сам по себеси вьздух,разликата в теглото сьщо е важна разбира се но е мн минимална.
Според тебе потока вьздух минава само челно така ли?Какво става с вьздуха след срещата му с препядствие..кьде отива потока,зависи ли по -някакьв начин от
височината ,отговори си на тези вьпроси.Тук,обаче се намесва една наука аеродинамика която е прекакалено сложна за предпоплагам 99 процента от хората тук
Нека спазваме добрия тон и не се караме,не е това целта.Всеки има право на мнение,но да се изказваш кое е сериозно и кое не..айде няма нужда
Докато не предоставиш резултати от измервания на въздушното съпротивление на една и съща кола с различни по височина гуми, ще продължавам да твърдя, че това, което обясняващ за "удрящния и представляващ естествена пречка сам по себеси вьздух" е несериозно. Смятам, че разлика във въздушното съпротивление на една и съща кола с гуми 195/50 и 195/45 няма или е толкова незначителна, че не може да се отрази на ускорението и инерцията. Очаквам с нетърпение да ме опровергаеш - ще черпя бири.

- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
ХАХАХ
,няма да те опровергавам давай да сядаме на бирите
,че е яко жега.Отразява се колега,мн усезаемо е нали на моята кола сьм с такьв размер и го виждам
. 




- kyky
- Мнения: 29
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 22:27
- Автомобил: 1983 Volkswagen Golf 1 GTD
- Двигател: 1.6TD - CY 1588cc 51kW 68PS
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
Здрасти!
Още един аспект на въпроса е и поведението на самата гума(не на колата) в завой. При слизането на по-нисък профил проблемни стават налягането в гумата респективно от там сцеплението и износването на външните ръбове на гумата(от недозавиване и тн.).
Иначе нека говорим в точни мерни единици 195*50%=97.5мм, 195*45%=87,75мм - или около 10мм разлика във височината или 20мм разлика в диаметъра. Разликата в оборотите на километър е 571.64-552.29=19.35~20оборота/километър. Ако със 195/50/15 се движиш със 100км/ч и километража ти е верен, то когато се движиш със 195/45/15 със 100км/ч километража ще показва 110км/ч.
От тук нататък можеш да си направиш изводи за промяната в ускорението, но ако то е целта то по-добрият вариант винаги остава добрият стар дифф
Поздрави,
куку
Още един аспект на въпроса е и поведението на самата гума(не на колата) в завой. При слизането на по-нисък профил проблемни стават налягането в гумата респективно от там сцеплението и износването на външните ръбове на гумата(от недозавиване и тн.).
Иначе нека говорим в точни мерни единици 195*50%=97.5мм, 195*45%=87,75мм - или около 10мм разлика във височината или 20мм разлика в диаметъра. Разликата в оборотите на километър е 571.64-552.29=19.35~20оборота/километър. Ако със 195/50/15 се движиш със 100км/ч и километража ти е верен, то когато се движиш със 195/45/15 със 100км/ч километража ще показва 110км/ч.
От тук нататък можеш да си направиш изводи за промяната в ускорението, но ако то е целта то по-добрият вариант винаги остава добрият стар дифф

Поздрави,
куку
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
Коце, мерси за мнението ти, само не разбрах защо по-ниската гума ще има проблем с налягането? Би ли обяснил, моля те.
Колкото до сцеплението и износването на външния ръб в завои - аз съм решил проблема чрез наклона и съм доволен - гумите се износват равномерно засега (около 100+ обиколки на пистата).
Имаш и малко грешка в сметките - диаметъра на 50% е 576мм (обиколка 1810,29мм - 552,4 оборота за км), а на 45% е 557мм (обиколка 1750,5мм - 571,27 оборота за км). Разлика 19мм - дава грешка на километража с 3км/ч - http://www.avtogumi.com/.
Колкото до сцеплението и износването на външния ръб в завои - аз съм решил проблема чрез наклона и съм доволен - гумите се износват равномерно засега (около 100+ обиколки на пистата).
Имаш и малко грешка в сметките - диаметъра на 50% е 576мм (обиколка 1810,29мм - 552,4 оборота за км), а на 45% е 557мм (обиколка 1750,5мм - 571,27 оборота за км). Разлика 19мм - дава грешка на километража с 3км/ч - http://www.avtogumi.com/.
- maniaka
- Мнения: 370
- Регистриран на: Съб 05 ное 2005 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
Аз мога да споделя от опит че Strech-та 45 изпуска завоя в пъти по лесно отколкото 50.Впечатлението ми не е само от един чифт гуми,но съм карал само със strech-тил 

- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
С по-ниските гуми на 45 имаш голям шанс да ударищ джантата в някой от бордюрите понеже там караме и на по ниско налягане на гумите...
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
Може да прозвучи като заяждане, но аз все още не разбирам как оценяваш въздушното съпротивление на гумите, седейки в колата. Как точно го "виждаш"HEARTLESS написа:ХАХАХ,няма да те опровергавам давай да сядаме на бирите
,че е яко жега.Отразява се колега,мн усезаемо е нали на моята кола сьм с такьв размер и го виждам
.

А защо да е по-ниско? Аз с по-ниските гуми даже качих малко налягането.Stenly написа:С по-ниските гуми на 45 имаш голям шанс да ударищ джантата в някой от бордюрите понеже там караме и на по ниско налягане на гумите...
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
Качил си налягането хубаво но и шанса гумата да изпуска завоя нараства (става въпрос за Калояново).... на колко си качил налягането
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
195/65/15 на пасатора и октавията около 2.3 карам. Сега на голфа 2.6-2.8 - друса повечко, но пък по-добре стои в завоите. А на Калояново още не съм идвал ... засега 
Добре де, ша си трая. След като ми обяснят за въздушното съпротивление де.

Добре де, ша си трая. След като ми обяснят за въздушното съпротивление де.

Последна промяна от myrshavija на Сря 18 авг 2010 17:55, променено общо 2 пъти.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
myrshavija написа:195/65/15 на пасатора и октавията около 2.3 карам. Сега на голфа 2.6-2.8 - друса повечко, но пък по-добре стои в завоите. А на Калояново още не съм идвал ... засега
Бате Миро, тука хората си коментират за пистата, а не по принцип. Основно де!

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
На пистата се кара на доста по-ниско налягане от уличното, защото гумите имат огромно триене и суркане и качват по 0,5bar и нагоре спрямо началното налягане.
Моите УЖ ги напомпиха с азот и същата работа, което много ме усъмни - или не е азот, или...
Моите УЖ ги напомпиха с азот и същата работа, което много ме усъмни - или не е азот, или...

- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за гуми - 195/50-15 или 195/45-15
освен това с по ниското налягане гумата стъпва на по голяма площ върху асвалта
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта