Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот viktor vox » Пон 23 авг 2010 14:40


ГОЛФ 3, 1,4i, ABD, 1995 год., на бензин.
Онзи ден не бях изминал и 60 метра, когато голфарата изгасна на 15 метра от един светофар и трябваше да я избутам до кофите за боклук... Повече не пожела да запали...

При контакт вече започнаха да ми светват червените индикации за масло и акумулатор. Изпълнява се командата от дистанционното за имобилайзера, стартерът върти яко... но няма и следа от "изкихване"...
Подозирайки датчика за гориво, налях още 7-8 литра... Нъцки...
...Като за беля през този ден нямах кьорав инструмент, дори джобно ножче... Слава богу, с помощта на познати - огледахме едно по едно нещата...
ДЕЛКОТО - Ужас! беше СИЛНО ОМАЗНЕНО! с нагорел палец и нагорели островчета... Ясно бе, че сдава багажа съответният семеринг или не знам какво там... Остъргването и почистваването на маслото не даде резултат...
Оказа се и че Бобината НЕ ПОДАВА високо напрежение...

"Репатрирах" голфарата пред нас, намерих си мултицета и измерих първо Централния кабел на Високото... Измерих първичната и вторичната на БОБИНАТА - даваха си съответно 0,6 ома и 5 килоома...

Свалих тройното съединителче към датчика на ДЕЛКОТО, дето е маркирано с + 0 - на Контакт до двете крайни клеми напрежението е примерно 11,8 волта... Втрещяващото е, че на средното при контакт е само с 0,6 волта по-ниско - т.е. 11,2 волта... а доколкото съм чувал там не трябва да има постоянно напрежение...

Понеже за беля нямах никакъв помощник - не продължих с тестовете...
Не знам доколко съм на прав път - но си мисля, че трябва да се сменява и Делкото, и Бобината...

Сигурен съм, че ТУК има поне 5-6 такива теми и в момента изтеглям някои за четене, но реших все пак да се обърна към VW-Братството тук с въпрос - кои тук са най-добре илюстрираните подобни ТЕМИ? Че не съм особено силно в час с тези вериги... :roll: :roll:
А и - дали да не си намеря първо едно Делко и Бобина - 2-ра ръка преди да се оставя да ми одерат кожата в някой сервиз?
Благодаря Авансово на Отзовалите се!
Пък ще има :beer :beer :beer

ПРОПУСНАТО: Това стана към обяд, след около едночасов престой... Сега си спомням, че сутринта, при потеглянето Голфът държа доста по-дълго ВИСОКИ ОБОРОТИ... но го отдадох на това, че не бе каран няколко дни...




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот stefan4o » Пон 23 авг 2010 15:13


Започва се от:
1. Датчик на Хол
2. Комутатор
3. Бобина
Това знам, това ти казвам. Ако датчикът на Хол не работи няма да имаш и напрежение на бобината :drunk


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот balamata » Пон 23 авг 2010 21:02


Първото и най-лесно,което можеш да направиш с помощта на приятел,обаче е да провериш бобината.Махаш централния кабел от делкото и на него слагаш свещ,която да се допре леко до двигателя.Единия върти да пали,а другия гледа дали на свещта ще излиза искра.Има ли я искрата,значи бобината работи.


Потребителски аватар
mityomk
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 23 яну 2008 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот mityomk » Пон 23 авг 2010 21:25


комутатора при теб трябва да е вграден в бобината, значи остава бобина или хол датчик (демек делко)


Потребителски аватар
ogogin
Мнения: 397
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 3:34
Автомобил: Vw Golf MKV
Двигател: BWA
Местоположение: София

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот ogogin » Пон 23 авг 2010 21:26


5 лева залагам на датчика на хол...
Сега сериозно, карам същия двигател, и при мен се получи същия филм, но си имаше и симптоми до колкото помня, колата по някога не работеше добре, миришеше на бензин, гаснеше чат пат и един ден умря както си я карах... това е от мен


viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот viktor vox » Пон 23 авг 2010 21:56


Приятели - много ви благодаря за отговорите!
Ogogin - съвсем прав си - като си поприпомня някои моменти от миналото
- при студено време примерно имаше чести случаи на произволно гаснене, на капризничене докато разгрее... или просто временн гаснене по време на движение... но всеки път палеше пак...
..............
Вторият въпрос, който сериозно ме гложди е появата на доста МАСЛО в Капачката на Делкото...


Потребителски аватар
ogogin
Мнения: 397
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 3:34
Автомобил: Vw Golf MKV
Двигател: BWA
Местоположение: София

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот ogogin » Пон 23 авг 2010 22:00


viktor vox написа:Вторият въпрос, който сериозно ме гложди е появата на доста МАСЛО в Капачката на Делкото...


Има е един гумен О-пръстен сменяш го и си пушка! Намира се под делкото, трябва дасе демонтира. :да:

П.П. вътре в делкото ако има масло нямам си и на идея от какво може да е!


viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот viktor vox » Пон 23 авг 2010 22:10


Ogogin - БЛАГОДАРЯ ТИ ОЩЕ ВЕДНЪЖ! :beer :beer :beer
Така каза и един приятел, който видя омасляването в капачката!
Ще тествам още веднъж Датчика по методиките, които са описани в тукашните теми
и ще вървя да търся НОВ...

:да: :да: :да:


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот lion_heart002 » Пон 23 авг 2010 22:43


И още нещо-то се подразбира де.Преди да махнеш делкото драсни с отвертка корпуса му и планката,за да можеш после пак да си нагласиш предварението такова каквото е било,без да ходиш в сервиз!


Потребителски аватар
boar
Мнения: 329
Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
Автомобил: Golf III
Двигател: ADZ 1995
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот boar » Пон 23 авг 2010 23:26


колега ако не е от комутатор и бобина ,значи отиваме на бензинова помпа ;)


Потребителски аватар
neron-besniq
Мнения: 138
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: V.Turnovo

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот neron-besniq » Вто 24 авг 2010 7:38


Започва се от релето което подава ток на датчика на Хол..а то при различните модели е различно,30,67 или 167 :да:


Потребителски аватар
neron-besniq
Мнения: 138
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: V.Turnovo

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот neron-besniq » Вто 24 авг 2010 7:39


Същите и захранват и бензиновата помпа...


viktor vox
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот viktor vox » Сря 25 авг 2010 12:04


Днес, на по-спокойна глава направих нови замервания - просто изключих и двата куплунга - и тройния на ХОЛ-датчика, и тройния на Бобината.

ОПАСНИЯТ МОМЕНТ Е, че при Контакт имам 12 волта и на (+)ПЛЮСОВИЯ ПИН на съединителчетата, И НА СРЕДНИЯ ПИН...
Т.е. имам +12 Волта по Управляващата Линия...:shock :shock :shock

Което май говори за нещо по-сериозно - дали няма пробив в самото ЕКУ..? И какво ли го е причинило?

Последното пипане по таблото бе преди няколко месеца, когато ми монтираха ярки светодиоди, вместо обикновените крушки...
...Явно ще трябва сериозно да се тества всичко по веригата.
====================
Май най-правилно ще е да сваля и Делкото, и Бобината и да ги тествам не на улицата, а в оптимални условия... А и - да пробвам с друго ТАБЛО...
====================
И накрая, ако излезе и, че при яко загряване в градски условия се образуват ПИКОВЕ по бордовата мрежа над допустимия предел - ще трябва и да се тества при прегряване и Алтернатора...
=====================
"ЧОВЕК, И ДОБРЕ ДА ЖИВЕЕ - В ЕДИН МОМЕНТ СИ КУПУВА ГОЛФ ТРОЙКА - ВТОРА РЪКА ОТ ИТАЛИЯ..."
:insane :insane :insane
========================
========================

Сега, няколко часа по-късно, обаче ме ГЛОЖДЕ въпросът - дали подобна постановка - да се мерят напрежения при извадени куплунзи към ХОЛ-датчика и електрониката в бобината - дали ИЗОБЩО е ПРАВИЛНА подобна постановка???? :screwy :screwy :screwy


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот mania » Сря 25 авг 2010 14:06


Прав си, колега - това е третата тема с такъв проблем, в която отговарям днес. Имах форд с такъм проблем - оказа се прекъсване на елподаването към бензиновата помпа. Също съм го имал на голфа с бобина, която вече спомена. Заслушай се като даваш контакт дали помпата издава звук.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Внезапно угасна Голф 3 - ABD... Май е за Делко и Бобина?

Мнениеот kaiser666 » Сря 25 авг 2010 16:25


Виж дали хвръля искара на кабела от бобината, ако има значи е датчика на хол. Бобината ти е с комутатор и става от доста двигатели до 99-та година.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 57 госта