Има доста теми за подобни проблеми, но реших да обясня моята ситуация подробно за да можете да осмислите всичко.
Миналото лято купих първата си кола - Golf 3 1995г. 1.8 моноинжекция 75 к.с. двигател AAM. Взех я от Германия чрез търговец, който купува коли от частни лица и ги докарва на собствен ход. Колата има почти всички екстри за времето си, което включва и хидравлика.
Имаше някои дребни забележки, но нищо сериозно. Минаха може би 2 месеца и се появи проблем с въртенето на волана. При дясно навиване на място волана стана тежък все едно съм без хидравлика, че даже като че ли и по-зле. Наляво се върти без усилия, но се усеща нещо като прескачане и изпукване. В движение всичко е нормално. Колата не бяга на никъде, държи се изключително стабилно. Засега карам около 1-2 пъти седмично(изминал съм около 3000 км градско в София) и затова игнорирах проблема, а идваше и зима. Като цяло съм много доволен от голфчето, но ми омръзна да си чупя ръцете като паркирам и маневрирам на място.
Зимата мина така и дойде пролетта. Както знаете столицата ни се "разкраси" от множество дупки. Случи се един път вечерта да съм се засилил с 30-35 и да видя в последния момент един невъзможен за избягване ров. Някакси я спрях ама си се тресна добре. Резултатът беше, че предницата леко слегна. Страшни звуци и гледки и вибрации нямаше, само понякога леко тресе. Ама си викам бе кой знае какво му стана и на окачването сега.

Дойде време за ГТП и отидох при един познат, вдигнаха колата на стенд да огледат цялото окачване. И за мое огромно учудване казаха, че всичко е много добре, а притеснението ми за предницата са предни тампони макферсон, които са за смяна. Казах им за рейката и горе във въздуха раздвижиха гумите с лекота. "Е, че какво му е ?!" Викам свалете я долу пък ще видите. Гледаха, въртяха, викнаха даже един майстор, който се занимава само с голфове. Той вика може и да не е рейка, нещо е криво, може да е лагер, около червяка нещо и т.н. "Еми нз, не може да се види без да разглобиме всичко..."


Дали е възможно да са точно тампоните на макферсона (лагерите),нещо в самата кормилна кутия или при преход рейката към колелата ? Определено тампоните изглеждат много зле и май не са сменяни никога. Понякога (мноооого рядко) всичко се нормализира и въртя с лекота, но за кратко. При загасен двигател волана си е тежък и в двете посоки (съвсем нормално) и нито запъва, нито прескача. Пробвах на крик с хидравлика на по една гума - лесно въртя защото тежестта е наполовина, но пък като че ли пак лекичко се чува пукането наляво при теста от всяка страна.
Скоро ще ида пак до ТУ вече с колата и като пипнат тогава да разберат по-добре какво става. Бих искал първо вие да изкажете мнения за да имам насока (все още съм много млад и тепърва се уча).
ПС: Извинявам се за дългия пост, дано информацията свърши работа.