Всяка кола, която си купя за мен, веднага влиза в бокса и се сменят:
1.
ВСИЧКИ ТЕЧНОСТИ - масла: двигателно (на 1г. или 10.000км);
- скорости и диференциал (на 5г. или 50.000км);
- хидравлична течност (на 2-3г.);
- охладителна течност (на 2-3г.);
- течността на чистачките дори (зимна/лятна);
- фреон и масло (ако е с климатик - на 2-3г.);
2.
ВСИЧКИ ФИЛТРИ - маслен (с маслото);
- горивен (с маслото или през масло, зависи);
- въздушен и за купето (с маслото или по-често, ако се кара в запрашен район);
- допълнително си слагам и малко бензиново филтърче за карбураторни коли и на тръбичката за чистачките - да не се запушва (всяка година се сменя);
3.
ВСИЧКИ РЕМЪЦИ с необходимите ролки и обтегачи
- ангренажни (или вериги) - на 3г. или 50.000км (веригите на 200-250.000);
- пистови и клиновидни (с ангренажа);
4.
Проверяват се и ако има нужда се сменят:
- накладки;
- дискове (барабани);
- спирачна помпа;
- спирачни апарати и цилиндърчета;
- жила на ръчната;
- спирачни маркучи (желателно е да се сменят през 5-7г.);
- кантарът на задния мост;
- гуми (зимни и летни) - шарка, дълбочина и износване, баланс, налягане;
- свещи (запалителни и подгревни - през 30.000км)
- съединител - жило (помпи), притискател, феродов диск и лагер;
- акумулатор (проверка на ниво и гъстота на електролита, избили клетки и сулфат по клемите - на 6 месеца);
- изчита се дали има грешки в паметта (ако има компютър) и се проверява центровкана мотора;
- проверява се основно цялото окачване (носачи, тампони, накрайници, шарнири, биалетки, лагери главини) и се минава стенд за сходимост на колелата (на вски 10-20.000км според уцелените дупки) и стенд амортисьори;
- проверява се купето за корозия;
Така съм спокоен и сигурен в колата, мога да си я ръчкам смело и знам, че няма да ме остави някъде.
