За всички с мотор 2.0 115, 2е и обикновенна газова
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
За всички с мотор 2.0 115, 2е и обикновенна газова
Здравейте, така или иначе колата я карам само на газ, идеята ми е да махна,оригиналната кутия на филтъра, дебитомера, и всичко ненужно, да оставя само смесителна плочка и тръба и спортен филтър.
http://www.autogasmarket.com/shop/products/60.html#
Това ще е смеситела със клапан за изпускане при гърмеж, директно на всмукатела.
Картерните газове са лесни, ще ги изведа с маркучи под купето. Остават двете вакум маркучета, едното е топъл студен-въздух, то няма да трябва, понеже колата ще смуче и без това топъл въздух от двигателния отсег, ако не го отделя.
Въпросите ми са следните?
За какво е другото маркуче?
Възможно ли е това, което си мисля да правя?
Дебитомера играе ли някаква роля на газ?
http://www.autogasmarket.com/shop/products/60.html#
Това ще е смеситела със клапан за изпускане при гърмеж, директно на всмукатела.
Картерните газове са лесни, ще ги изведа с маркучи под купето. Остават двете вакум маркучета, едното е топъл студен-въздух, то няма да трябва, понеже колата ще смуче и без това топъл въздух от двигателния отсег, ако не го отделя.
Въпросите ми са следните?
За какво е другото маркуче?
Възможно ли е това, което си мисля да правя?
Дебитомера играе ли някаква роля на газ?
Последна промяна от _DIESEL_POWER_ на Вто 14 сеп 2010 20:07, променено общо 1 път.
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Никой ли незнае нищо по въпроса?
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
По-добре не си прави такива експерименти. Явно не си с ГИ, но дебитомера не го махай.
Картерните газове по-добре намери начин да ги вкараш във въздушния филтър. Защото ще губиш доста масло от там.
Така като се сетя що направо не си сложиш едни пътища от моно. Не знам дали е добра идея, но ми се струва по-добра от твоята.
Картерните газове по-добре намери начин да ги вкараш във въздушния филтър. Защото ще губиш доста масло от там.
Така като се сетя що направо не си сложиш едни пътища от моно. Не знам дали е добра идея, но ми се струва по-добра от твоята.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Другото не знам кое ти е... има едно вакуумче за горивния регулатор на бензиновата рейка - щом ще отсвириш бензина може и без него, имаш и един по-дебеличък маркуч - той е за рециркулацията на бензиновите пари от резервоара...
Не забравяй, че дебитомера на 2Е заема дейно участие в управлението на стъпковия мотор за празния ход!
Не забравяй, че дебитомера на 2Е заема дейно участие в управлението на стъпковия мотор за празния ход!
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Ами явно няма да стане без дебитомер,като изкарам буксата му, степ мотора почва да не работи както трябва, като изфорсирам и после оборотите падат до 300-400 и аха да изгасне чак тогава пак се качват на 900 и падат рязко, а с дебитомера падат плавно
Пак ще ползвам този смесител, но ще си остане и дебитомера.
Винаги съм се чудил, защо смеситела го слагат преди дебитомера, пътя на газта става ужасно дълъг, цялата траба се пълни с газ и експлозията става огромна.Изключително тъпо е тоя смесител да е преди дебитомера. Или директно на входа на колектора или направо нещо като дюзи и дупки на самия всмукател, подобно на ГИ.

Пак ще ползвам този смесител, но ще си остане и дебитомера.
Винаги съм се чудил, защо смеситела го слагат преди дебитомера, пътя на газта става ужасно дълъг, цялата траба се пълни с газ и експлозията става огромна.Изключително тъпо е тоя смесител да е преди дебитомера. Или директно на входа на колектора или направо нещо като дюзи и дупки на самия всмукател, подобно на ГИ.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Заради различното налягане преди и след клапата на дебитомера 
Може да се сложи плочка точно преди дросела, освен по-малкото газ във въздуховодите ще спечелиш и малко респонс като даваш газ
Ако искаш да сложиш плочката на дросела трябва да изравниш изпарителя както се прави на механичните инжекции...

Може да се сложи плочка точно преди дросела, освен по-малкото газ във въздуховодите ще спечелиш и малко респонс като даваш газ

Ако искаш да сложиш плочката на дросела трябва да изравниш изпарителя както се прави на механичните инжекции...
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Благодаря колега,а какво означава да изравниш?
Смеситела вече е на дросела от днес, и вече доста по нормално ми изглежда цялата работа. Колата ужасно зле се държеше пъвия път като я запалих, после врътнах тук там и се пооправи, сега бива, но не е идеално и ще ида при някой твой колега да ми я донастрои,че нямаше врътка дето да не я пвътна с 3-4 оботота, ама аман от газаджии. Кой подяволите ги научи тая плочка да я слагат там, аз нищо не разбирам от тея неща и пак ми е ясно, че не и е там мястото, и това, че е там е само минус, а видях в форума 10 2Е -та и на всичките е там.
И незнам какво имаш предвид под различно налягане, дебитомера е един потенциометър, а клапата със и без плочка си се движи само от засмукването на мотора. Сега като го турнах там, доиде голямо засмукването,и сместа беше прекалено богата, смятай колко загуби е имало преди, намалих малко чувствителноста и се оправи. Сега предполагам,че вероятноста да гръмне е намалена на 50% ако не и повече, освен това, газта която евентуално може да гръмне е само в колектора, докато преди беше около 2 пъти повече, в дебитомера, в маркучите и в колектора и всичката тая газ като гръмне и ходи събирай парчетата.
Смеситела вече е на дросела от днес, и вече доста по нормално ми изглежда цялата работа. Колата ужасно зле се държеше пъвия път като я запалих, после врътнах тук там и се пооправи, сега бива, но не е идеално и ще ида при някой твой колега да ми я донастрои,че нямаше врътка дето да не я пвътна с 3-4 оботота, ама аман от газаджии. Кой подяволите ги научи тая плочка да я слагат там, аз нищо не разбирам от тея неща и пак ми е ясно, че не и е там мястото, и това, че е там е само минус, а видях в форума 10 2Е -та и на всичките е там.
И незнам какво имаш предвид под различно налягане, дебитомера е един потенциометър, а клапата със и без плочка си се движи само от засмукването на мотора. Сега като го турнах там, доиде голямо засмукването,и сместа беше прекалено богата, смятай колко загуби е имало преди, намалих малко чувствителноста и се оправи. Сега предполагам,че вероятноста да гръмне е намалена на 50% ако не и повече, освен това, газта която евентуално може да гръмне е само в колектора, докато преди беше около 2 пъти повече, в дебитомера, в маркучите и в колектора и всичката тая газ като гръмне и ходи събирай парчетата.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Колега, не бързай да плюеш по газаджиите. Въпреки, че и аз съм забелязал, че повечето от тях робуват на някои клишета, лишени от логика, но в твоя случай са прави.
Мястото на смесителя на 2Е е преди дебитомера ако приемем за ориентир посоката на движение на засмукания въздух. Ще се опитам да го обясня просто. Дебитомера на този двигател не е само един потенциометър. Той има и пружина, която връща клапата в затворено положение. Нейната сила подлежи на настройка, но е препоръчително да не се пипа. Това мисля, че можеш да си го обясниш защо е така и ще се съгласиш.
Та представи си какво става, когато смесителя е монтиран по твоя начин - след дебитомера. Натискаш педала, дросела се отваря и двигателя засмуква ... какво? Само газ. Защо? Ами защото му е по-лесно. Не може да преодолее силата на възвратната пружина на дебитомера и дърпа от изпарителя.
При така монтиран смесител, никога няма да можеш да регулираш качеството на сместа защото ще смучеш само газ и някакво, почти нищожно количество въздух.
Без да се сърдиш, не си мисли, че си изобретил бойлера и си открил топлата вода. Твоите опити са правени още когато този мотор излезе на бял свят и до момента не е намерено по-подходящо място за монтаж на смесителя.
Ами това е, дано си ме разбрал.
А за другото ... си има кихалки. Една такава наистина е добре да монтираш след дебитомера, преди дросела, та като гръмне да освободи напрежението преди да се е раздробила клапата.
Мястото на смесителя на 2Е е преди дебитомера ако приемем за ориентир посоката на движение на засмукания въздух. Ще се опитам да го обясня просто. Дебитомера на този двигател не е само един потенциометър. Той има и пружина, която връща клапата в затворено положение. Нейната сила подлежи на настройка, но е препоръчително да не се пипа. Това мисля, че можеш да си го обясниш защо е така и ще се съгласиш.
Та представи си какво става, когато смесителя е монтиран по твоя начин - след дебитомера. Натискаш педала, дросела се отваря и двигателя засмуква ... какво? Само газ. Защо? Ами защото му е по-лесно. Не може да преодолее силата на възвратната пружина на дебитомера и дърпа от изпарителя.
При така монтиран смесител, никога няма да можеш да регулираш качеството на сместа защото ще смучеш само газ и някакво, почти нищожно количество въздух.
Без да се сърдиш, не си мисли, че си изобретил бойлера и си открил топлата вода. Твоите опити са правени още когато този мотор излезе на бял свят и до момента не е намерено по-подходящо място за монтаж на смесителя.
Ами това е, дано си ме разбрал.
А за другото ... си има кихалки. Една такава наистина е добре да монтираш след дебитомера, преди дросела, та като гръмне да освободи напрежението преди да се е раздробила клапата.
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Така е и ти си прав, възможно е да не стане, но искрено се надявам да успея да го настроя що годе. Другия варянт е още по-безмислен,понеже заради това растояние идват всичките проблеми! Пружината на дебитомера отдавна съм я пренастроил и се надявам в комбинация с нея, да се получи нещо. От вчера карам така, и с изключение на ПХ, колата се държи по-добре от преди.
А тези кихалки...няма как тая кухалка с 10 дупки по 10 мм да изпусне всичкото налягане създадено при по-голяма експлозията, щото всички газаджии са много запознати, затова повечето тука са сменяли, филтърна кутия, маркуч, дебитомер или са му изправяли клапа и са го запечатвали след като е бил разпорен.
А тези кихалки...няма как тая кухалка с 10 дупки по 10 мм да изпусне всичкото налягане създадено при по-голяма експлозията, щото всички газаджии са много запознати, затова повечето тука са сменяли, филтърна кутия, маркуч, дебитомер или са му изправяли клапа и са го запечатвали след като е бил разпорен.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Нямаш ли някой приятел с механична инжекция да видиш как е при него?
Общо-взето идеята е такава - гърба на тънката мембрана по принцип е изравнен към атмосферното налягане (ако си с Ловато - с две дупки в капака на мембраната, при БРЦ е голяма дупка с резба), та общо взето изпарителя работи на разлика в налягането - около 100-200 мбара над налягането, което е при тръбата на Вентури (смесителя). Ако си с обикновен дебитомер с нажежаема жичка разликата между атмосферното налягане и това при плочката е минимално и незначително...
Така, са сещаш ли се защо като ти се зацапа въздушния филтър и ти се вдига разхода?
А сега си представи още по-фрапантната разлика след клапата на дебитомера...
Та изравняването - на Ловато запушваш със заварка или силикон двете дупки и дупчиш една примерно 10Х1мм и навиваш щуцер, другия край на маркуча набиваш на щуцер, навит в плочката, при БРЦ просто навиваш щуцер мисля 12Х1 беше в дупката с резбата и пак с маркуче...
Като го направиш вече замърсяването на въздушния филтър ще ти влияе само на вървежа на колата, но не толкова на разхода
Успех!
Общо-взето идеята е такава - гърба на тънката мембрана по принцип е изравнен към атмосферното налягане (ако си с Ловато - с две дупки в капака на мембраната, при БРЦ е голяма дупка с резба), та общо взето изпарителя работи на разлика в налягането - около 100-200 мбара над налягането, което е при тръбата на Вентури (смесителя). Ако си с обикновен дебитомер с нажежаема жичка разликата между атмосферното налягане и това при плочката е минимално и незначително...
Така, са сещаш ли се защо като ти се зацапа въздушния филтър и ти се вдига разхода?
А сега си представи още по-фрапантната разлика след клапата на дебитомера...
Та изравняването - на Ловато запушваш със заварка или силикон двете дупки и дупчиш една примерно 10Х1мм и навиваш щуцер, другия край на маркуча набиваш на щуцер, навит в плочката, при БРЦ просто навиваш щуцер мисля 12Х1 беше в дупката с резбата и пак с маркуче...
Като го направиш вече замърсяването на въздушния филтър ще ти влияе само на вървежа на колата, но не толкова на разхода

Успех!
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Мерси много The_Machine полезно обяснение, само дето незнам точно как ще стане това, плочката е тази в началото на темата,а изпаритела е май като този същия. Как да и сложа още един щуцер на смеситела, пък и на изпаритела, абе сложно ми се струва, предпочитам да го направи някой на който не му е за първи път, няма ли някой да ми препоръчаш твой колега из бургаско.

Иначе колата тръгна нормално сега, само дето не е настроена и смърди на газ от ауспуха, има стабилен празен ход, преди това взимаше въздух от тампона на степ-мотора.Дали ще може да се настрои без това изравняване,примерно ако сменям филтър на 5000 км. или трябва задължително да се изравни.
Ти за тези дупки ли говориш, може ли да ползвам маркуча който влиза в колектора,вакума за клапата топъл/студен въздух.Но там налягането ще е различно сигурно щото тоя вакум е след дросела
И изобщо дали съм разбрал ще питам пак, на изпаритела трябва да се свърже с отрицателно налягане(вакум)?

Иначе колата тръгна нормално сега, само дето не е настроена и смърди на газ от ауспуха, има стабилен празен ход, преди това взимаше въздух от тампона на степ-мотора.Дали ще може да се настрои без това изравняване,примерно ако сменям филтър на 5000 км. или трябва задължително да се изравни.
Ти за тези дупки ли говориш, може ли да ползвам маркуча който влиза в колектора,вакума за клапата топъл/студен въздух.Но там налягането ще е различно сигурно щото тоя вакум е след дросела

И изобщо дали съм разбрал ще питам пак, на изпаритела трябва да се свърже с отрицателно налягане(вакум)?
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=118511&start=0 открих тази тема и доста неща ми се изясниха,така че ще си изравня налягането. Евала на колегата Dobromirski който е обяснил всичко, и то така разбираемо, такива хора трябва да има в тези форуми.
И още един въпрос, има ли значение дебилината на маркуча или само налягането е важно
И още един въпрос, има ли значение дебилината на маркуча или само налягането е важно

- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Реално през маркучето не преминава въздух 
8 мм силиконов е стандартния размер, с който се прави подобно нещо...

8 мм силиконов е стандартния размер, с който се прави подобно нещо...
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ
Готово, но не иска да се изфорсира сега явно, малко е дебита, а като го вдигна от тройника, почва да не работи добре.Но не съм си играл много, мисля да я закарам при един газаджия в сарафово да я настрои, има газанализатор.
- _DIESEL_POWER_
- Мнения: 365
- Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
- Автомобил: Golf GTI
- Двигател: 300++hp
- Местоположение: Бургас
Re: За всички с мотор 2.0 115, 2е и обикновена газова
Колата тръгна!
Искам да кажа на всички колеги, които карат тоя мотор и имат проблеми с гърмежи, че проблема има решение и сега ще обясня как точно. Но това е при полужение, че колата е с изгоряла бенз. помпа и не се знае какво ще е на бензин.
Значи както сте прочели по-горе, преместих смеситела на колектора, в началото провала беше на лице, колата прекъсваше, гореше много и меришеше на газ. Направих много опити за настройки и не се получи. Изравняване, глупости, но нямах успех.
Става дума за около седмица, аз всеки ден базикам колата. В следствие на това разбрах: дебитомера има роля и на газ, понеже дава инфо на степ-мотора. Без дебитомер не става!Ето защо е трудно колата да се настрои и защо всички газаджии, слагат плочката(смеситела) преди него. Понеже не знаят какво точно върши и оше по малко знаят, че и той може да се настройва, а тези които знаят тези неща, знаят че колата на бензин няма да е както трябва(въпреки, че тя коя кола пълна инж. с обикновена газ е както трябва на бенз. )
В един момент реших да върна всичко какво си беше и да си поиграя едновременно с настройка на изпаритела и с пружината на клапата на дебитомета - получи се!
Сега колата е с смесител на колектора и работи както трябва, гори както трябва и варви както трябва, с разликата, че и на 1000 оборота да смачкам педала на газта, гърмеж няма!
Утре ще постна снимки и ако някой нещо се интересува да пита.
Искам да кажа на всички колеги, които карат тоя мотор и имат проблеми с гърмежи, че проблема има решение и сега ще обясня как точно. Но това е при полужение, че колата е с изгоряла бенз. помпа и не се знае какво ще е на бензин.
Значи както сте прочели по-горе, преместих смеситела на колектора, в началото провала беше на лице, колата прекъсваше, гореше много и меришеше на газ. Направих много опити за настройки и не се получи. Изравняване, глупости, но нямах успех.
Става дума за около седмица, аз всеки ден базикам колата. В следствие на това разбрах: дебитомера има роля и на газ, понеже дава инфо на степ-мотора. Без дебитомер не става!Ето защо е трудно колата да се настрои и защо всички газаджии, слагат плочката(смеситела) преди него. Понеже не знаят какво точно върши и оше по малко знаят, че и той може да се настройва, а тези които знаят тези неща, знаят че колата на бензин няма да е както трябва(въпреки, че тя коя кола пълна инж. с обикновена газ е както трябва на бенз. )
В един момент реших да върна всичко какво си беше и да си поиграя едновременно с настройка на изпаритела и с пружината на клапата на дебитомета - получи се!
Сега колата е с смесител на колектора и работи както трябва, гори както трябва и варви както трябва, с разликата, че и на 1000 оборота да смачкам педала на газта, гърмеж няма!
Утре ще постна снимки и ако някой нещо се интересува да пита.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта