За всички с мотор 2.0 115, 2е и обикновенна газова

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

За всички с мотор 2.0 115, 2е и обикновенна газова

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Пон 06 сеп 2010 15:23


Здравейте, така или иначе колата я карам само на газ, идеята ми е да махна,оригиналната кутия на филтъра, дебитомера, и всичко ненужно, да оставя само смесителна плочка и тръба и спортен филтър.
http://www.autogasmarket.com/shop/products/60.html#
Това ще е смеситела със клапан за изпускане при гърмеж, директно на всмукатела.
Картерните газове са лесни, ще ги изведа с маркучи под купето. Остават двете вакум маркучета, едното е топъл студен-въздух, то няма да трябва, понеже колата ще смуче и без това топъл въздух от двигателния отсег, ако не го отделя.
Въпросите ми са следните?
За какво е другото маркуче?
Възможно ли е това, което си мисля да правя?
Дебитомера играе ли някаква роля на газ?

Последна промяна от _DIESEL_POWER_ на Вто 14 сеп 2010 20:07, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Вто 07 сеп 2010 21:23


Никой ли незнае нищо по въпроса?


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот velinsl » Вто 07 сеп 2010 21:55


По-добре не си прави такива експерименти. Явно не си с ГИ, но дебитомера не го махай.
Картерните газове по-добре намери начин да ги вкараш във въздушния филтър. Защото ще губиш доста масло от там.

Така като се сетя що направо не си сложиш едни пътища от моно. Не знам дали е добра идея, но ми се струва по-добра от твоята.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот The_Machine » Вто 07 сеп 2010 23:42


Другото не знам кое ти е... има едно вакуумче за горивния регулатор на бензиновата рейка - щом ще отсвириш бензина може и без него, имаш и един по-дебеличък маркуч - той е за рециркулацията на бензиновите пари от резервоара...

Не забравяй, че дебитомера на 2Е заема дейно участие в управлението на стъпковия мотор за празния ход!


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Сря 08 сеп 2010 7:59


Ами явно няма да стане без дебитомер,като изкарам буксата му, степ мотора почва да не работи както трябва, като изфорсирам и после оборотите падат до 300-400 и аха да изгасне чак тогава пак се качват на 900 и падат рязко, а с дебитомера падат плавно :banghead:
Пак ще ползвам този смесител, но ще си остане и дебитомера.
Винаги съм се чудил, защо смеситела го слагат преди дебитомера, пътя на газта става ужасно дълъг, цялата траба се пълни с газ и експлозията става огромна.Изключително тъпо е тоя смесител да е преди дебитомера. Или директно на входа на колектора или направо нещо като дюзи и дупки на самия всмукател, подобно на ГИ.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот The_Machine » Сря 08 сеп 2010 21:25


Заради различното налягане преди и след клапата на дебитомера :)
Може да се сложи плочка точно преди дросела, освен по-малкото газ във въздуховодите ще спечелиш и малко респонс като даваш газ :)
Ако искаш да сложиш плочката на дросела трябва да изравниш изпарителя както се прави на механичните инжекции...


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Сря 08 сеп 2010 22:30


Благодаря колега,а какво означава да изравниш?
Смеситела вече е на дросела от днес, и вече доста по нормално ми изглежда цялата работа. Колата ужасно зле се държеше пъвия път като я запалих, после врътнах тук там и се пооправи, сега бива, но не е идеално и ще ида при някой твой колега да ми я донастрои,че нямаше врътка дето да не я пвътна с 3-4 оботота, ама аман от газаджии. Кой подяволите ги научи тая плочка да я слагат там, аз нищо не разбирам от тея неща и пак ми е ясно, че не и е там мястото, и това, че е там е само минус, а видях в форума 10 2Е -та и на всичките е там.
И незнам какво имаш предвид под различно налягане, дебитомера е един потенциометър, а клапата със и без плочка си се движи само от засмукването на мотора. Сега като го турнах там, доиде голямо засмукването,и сместа беше прекалено богата, смятай колко загуби е имало преди, намалих малко чувствителноста и се оправи. Сега предполагам,че вероятноста да гръмне е намалена на 50% ако не и повече, освен това, газта която евентуално може да гръмне е само в колектора, докато преди беше около 2 пъти повече, в дебитомера, в маркучите и в колектора и всичката тая газ като гръмне и ходи събирай парчетата.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот pedalchobaba » Сря 08 сеп 2010 22:56


Колега, не бързай да плюеш по газаджиите. Въпреки, че и аз съм забелязал, че повечето от тях робуват на някои клишета, лишени от логика, но в твоя случай са прави.
Мястото на смесителя на 2Е е преди дебитомера ако приемем за ориентир посоката на движение на засмукания въздух. Ще се опитам да го обясня просто. Дебитомера на този двигател не е само един потенциометър. Той има и пружина, която връща клапата в затворено положение. Нейната сила подлежи на настройка, но е препоръчително да не се пипа. Това мисля, че можеш да си го обясниш защо е така и ще се съгласиш.
Та представи си какво става, когато смесителя е монтиран по твоя начин - след дебитомера. Натискаш педала, дросела се отваря и двигателя засмуква ... какво? Само газ. Защо? Ами защото му е по-лесно. Не може да преодолее силата на възвратната пружина на дебитомера и дърпа от изпарителя.
При така монтиран смесител, никога няма да можеш да регулираш качеството на сместа защото ще смучеш само газ и някакво, почти нищожно количество въздух.
Без да се сърдиш, не си мисли, че си изобретил бойлера и си открил топлата вода. Твоите опити са правени още когато този мотор излезе на бял свят и до момента не е намерено по-подходящо място за монтаж на смесителя.
Ами това е, дано си ме разбрал.
А за другото ... си има кихалки. Една такава наистина е добре да монтираш след дебитомера, преди дросела, та като гръмне да освободи напрежението преди да се е раздробила клапата.


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Чет 09 сеп 2010 8:14


Така е и ти си прав, възможно е да не стане, но искрено се надявам да успея да го настроя що годе. Другия варянт е още по-безмислен,понеже заради това растояние идват всичките проблеми! Пружината на дебитомера отдавна съм я пренастроил и се надявам в комбинация с нея, да се получи нещо. От вчера карам така, и с изключение на ПХ, колата се държи по-добре от преди.
А тези кихалки...няма как тая кухалка с 10 дупки по 10 мм да изпусне всичкото налягане създадено при по-голяма експлозията, щото всички газаджии са много запознати, затова повечето тука са сменяли, филтърна кутия, маркуч, дебитомер или са му изправяли клапа и са го запечатвали след като е бил разпорен.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот The_Machine » Чет 09 сеп 2010 22:15


Нямаш ли някой приятел с механична инжекция да видиш как е при него?

Общо-взето идеята е такава - гърба на тънката мембрана по принцип е изравнен към атмосферното налягане (ако си с Ловато - с две дупки в капака на мембраната, при БРЦ е голяма дупка с резба), та общо взето изпарителя работи на разлика в налягането - около 100-200 мбара над налягането, което е при тръбата на Вентури (смесителя). Ако си с обикновен дебитомер с нажежаема жичка разликата между атмосферното налягане и това при плочката е минимално и незначително...

Така, са сещаш ли се защо като ти се зацапа въздушния филтър и ти се вдига разхода?
А сега си представи още по-фрапантната разлика след клапата на дебитомера...
Та изравняването - на Ловато запушваш със заварка или силикон двете дупки и дупчиш една примерно 10Х1мм и навиваш щуцер, другия край на маркуча набиваш на щуцер, навит в плочката, при БРЦ просто навиваш щуцер мисля 12Х1 беше в дупката с резбата и пак с маркуче...
Като го направиш вече замърсяването на въздушния филтър ще ти влияе само на вървежа на колата, но не толкова на разхода :)

Успех!


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Пет 10 сеп 2010 9:53


Мерси много The_Machine полезно обяснение, само дето незнам точно как ще стане това, плочката е тази в началото на темата,а изпаритела е май като този същия. Как да и сложа още един щуцер на смеситела, пък и на изпаритела, абе сложно ми се струва, предпочитам да го направи някой на който не му е за първи път, няма ли някой да ми препоръчаш твой колега из бургаско.
Изображение
Иначе колата тръгна нормално сега, само дето не е настроена и смърди на газ от ауспуха, има стабилен празен ход, преди това взимаше въздух от тампона на степ-мотора.Дали ще може да се настрои без това изравняване,примерно ако сменям филтър на 5000 км. или трябва задължително да се изравни.

Ти за тези дупки ли говориш, може ли да ползвам маркуча който влиза в колектора,вакума за клапата топъл/студен въздух.Но там налягането ще е различно сигурно щото тоя вакум е след дросела :banghead:
И изобщо дали съм разбрал ще питам пак, на изпаритела трябва да се свърже с отрицателно налягане(вакум)?
Прикачени файлове
p6160016_169.jpg


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Пет 10 сеп 2010 11:04


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=118511&start=0 открих тази тема и доста неща ми се изясниха,така че ще си изравня налягането. Евала на колегата Dobromirski който е обяснил всичко, и то така разбираемо, такива хора трябва да има в тези форуми.
И още един въпрос, има ли значение дебилината на маркуча или само налягането е важно :D


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот The_Machine » Нед 12 сеп 2010 2:44


Реално през маркучето не преминава въздух :)
8 мм силиконов е стандартния размер, с който се прави подобно нещо...


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: Конусен филтър GTI 8v 2Е + АГУ

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Нед 12 сеп 2010 11:20


Готово, но не иска да се изфорсира сега явно, малко е дебита, а като го вдигна от тройника, почва да не работи добре.Но не съм си играл много, мисля да я закарам при един газаджия в сарафово да я настрои, има газанализатор.


Потребителски аватар
_DIESEL_POWER_
Мнения: 365
Регистриран на: Вто 02 ное 2004 19:30
Автомобил: Golf GTI
Двигател: 300++hp
Местоположение: Бургас

Re: За всички с мотор 2.0 115, 2е и обикновена газова

Мнениеот _DIESEL_POWER_ » Вто 14 сеп 2010 20:10


Колата тръгна!
Искам да кажа на всички колеги, които карат тоя мотор и имат проблеми с гърмежи, че проблема има решение и сега ще обясня как точно. Но това е при полужение, че колата е с изгоряла бенз. помпа и не се знае какво ще е на бензин.
Значи както сте прочели по-горе, преместих смеситела на колектора, в началото провала беше на лице, колата прекъсваше, гореше много и меришеше на газ. Направих много опити за настройки и не се получи. Изравняване, глупости, но нямах успех.
Става дума за около седмица, аз всеки ден базикам колата. В следствие на това разбрах: дебитомера има роля и на газ, понеже дава инфо на степ-мотора. Без дебитомер не става!Ето защо е трудно колата да се настрои и защо всички газаджии, слагат плочката(смеситела) преди него. Понеже не знаят какво точно върши и оше по малко знаят, че и той може да се настройва, а тези които знаят тези неща, знаят че колата на бензин няма да е както трябва(въпреки, че тя коя кола пълна инж. с обикновена газ е както трябва на бенз. )
В един момент реших да върна всичко какво си беше и да си поиграя едновременно с настройка на изпаритела и с пружината на клапата на дебитомета - получи се!
Сега колата е с смесител на колектора и работи както трябва, гори както трябва и варви както трябва, с разликата, че и на 1000 оборота да смачкам педала на газта, гърмеж няма!
Утре ще постна снимки и ако някой нещо се интересува да пита.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта