Ел. Стъкла - Сваляне без да е даден контакт?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Ел. Стъкла - Сваляне без да е даден контакт?

Мнениеот Uneek » Нед 18 юни 2006 16:42


Някой правил ли го е? Защото много ме дразни че всеки път трябва да давам контакт за да ги сваля... Предполагам не е много трудно? Ще се радвам да споделите ако някой е правил подобна интервенция. Става дума за Поло-то от гаража...




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 18 юни 2006 17:08


значи са садени допълнително. може да се направи но има закачка-подсветката им заедно с контакта ли се включва? подозирам че да и ако е така-или ще загубиш подсветката или ще ти фирясва акумулатора...


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Нед 18 юни 2006 17:37


Благодаря за бързия отговор... Но не мога да разбера някои неща... Какво имаш в предвид със "садени допълнително"? А и каква е тая подсветка...? А и от поста ти разбирам че не е мног желателно да го правя защото ще ми се харчи акумулатора?


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Нед 18 юни 2006 19:01


Подсветка е осветлението на бутоните, а садени допълнително най-велоятно означава слагани допълнително. А за акумулатора идеята е че като работи постоянно осветяването на копчетата (не само при контакт) ще пада акуто.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 18 юни 2006 19:16


ел. стъклата могат да се управляват известно време след като изгасиш колата ( точно колко незнам) и след това не кожеш да ги вдигаш или сваляш. това не означава че са поставяни допълнително, ако е така означава че и на двата ми голф 3-ки са присаждани, а единият е с 4 ел. стъкла. за направата им да работят постоянно съм съгласен с Ваското 1.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 18 юни 2006 23:12


handycam написа:....

точно това имам предвид! ако са оригинални заводски поставени (или поне направени по заводския начин) би трябвало да работят така.
ако не бачкат така, значи са афтърмаркет. тоест поставени допълнително (честа практика в италия) и направени (дори и да са с оригинални машинки) с неоригинална инсталация и неоригинални (дори и приличащи много) бутони. оригиналната инсталация на ФВ никога не ползва бутона така че през него да преминава целия ток например. и има доволно количество електроника което осигурява малки екстри от сорта на: експрес (сваляне/качвне нацяло с единично натискане на бутона) известно закъснение за обслужване на стъклата след загасяне на мотора или при отворена врата и най важното-комфорт функция (вдигане/сваляне на стъклата със задържане на ключа на вратата в заключено/отключено положение).
поста ти ме кара да мисля че при тебе тия функции отсъстват което ме навежда на мисълта че стъклата са "садени" допълнително и то с неоригиналната инсталация и контролери. в този случай и бутоните са различни въпреи външната си прилика с оригиналните. осветлението има е свързано пряко със захранването им и ако се оставят постоянно включени има риск за акумулатора ти.
ако си съгласен да са неосветени-може да се пресвържат така че да работят и не на контакт.
дано сега си ме разбрал.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пон 19 юни 2006 1:15


Само да допълня че при мен "подсветката" работи при включени габарити, респективно къси, което ме навежда на мисълта че ако дам постоянен плюс към копчетата (а не само на контакт) хем ще си имам стъкла винаги, хем няма да изгубя осветлението им. Прав ли съм според вас :roll: А това че са слагани отделно стъклата ме учудва... Все пак колата ми е с климатик, не ми се вярва жабарчето да е платил за клима пък за ел стъкла не :? Ама то всичко е възможно. Друго което се сетих е че може би са по "глупашки" вид ел стъкла защото трябва да натискам докато се свали до долу, а не е като на другите коли само с едно натискане да го сваля додолу :evil: Я някой да каже как е на неговото поло...


Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот d3f » Пон 19 юни 2006 9:34


На мойто поло, испанско производство и ползвано в италия, ел.стъклата нямат никви екстри, нито с едно копче да се свали до долу, нито след контакт да може да се дигне. Не ми се вярва да са поставяни допълнително, защото си мисля, че това си е фабрична екстра и е стандартна за всички. Но пък сега като се замисля може да са сменяни машинките, защото като затварям вратата и е отворен джама, джама се клати и дрънка. А на самите кори не си личи да е имало дръшка.

На един приятел полото е немско производство с климатик, и неговите ел.стъкла са същитете, само че той си сложи аларма която ги управлява и сега се дигат като заключиш.

Мен много ме дразни, че мога да ги дигам само когато е даден контакт, на опелите например е направено допълнително копче, когато колата не е наконтакт цъкаш това копче и вече ти работят джамците, мисла че след определено време спират.


Потребителски аватар
budimir
Мнения: 104
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот budimir » Пон 19 юни 2006 21:55


И при мен ел.стъклата не работят при загасен двигател.
Не мисля, че са правени допълнително при положение, че има ел. огледала, АБС, климатик и въздушни възглавници. Още повече, че няма дупки в корите за обикновените механизми. Просто функцията комфорт липсва. Колата е 96г.


Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Вто 20 юни 2006 8:04


По описанието, което даваш съдя, че са аналогични на Г3/Венто. Ако е така тогава мога да ти споделя моя опит. Управлението на ел.моторите е вградено вътре в машинките на всяка врата. Там се подава освен постоянните + и - 12В и +12В от контактния ключ. Ако подадеш постоянен +12В, който да не преминава през контактния ключ, стъклата ще работят постоянно. Това може би ще доведе до повишаване на консумацията когато колата не работи - респективно по-бързи падане на акумулатора. По копчето не е желателно да пипаш. От копчето към управлението се подава +12В за вдигане и -12В за спускане (или обратното). Схеми можеш да намериш из руските сайтове.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Вто 20 юни 2006 15:02


nikolay написа:По описанието, което даваш съдя, че са аналогични на Г3/Венто. Ако е така тогава мога да ти споделя моя опит. Управлението на ел.моторите е вградено вътре в машинките на всяка врата. Там се подава освен постоянните + и - 12В и +12В от контактния ключ. Ако подадеш постоянен +12В, който да не преминава през контактния ключ, стъклата ще работят постоянно. Това може би ще доведе до повишаване на консумацията когато колата не работи - респективно по-бързи падане на акумулатора. По копчето не е желателно да пипаш. От копчето към управлението се подава +12В за вдигане и -12В за спускане (или обратното). Схеми можеш да намериш из руските сайтове.


Ха, е това ми трябваше:) Значи ще направя мост на 2та плюса и проблема ми е решен :D Просто мислех да го правя на копчетата, ама ти ми даваш много по-добра идея... Колега голямо Благодаря за съвета :)


Потребителски аватар
sardokar
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 25 май 2006 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sardokar » Сря 21 юни 2006 11:10


Ако правиш мост през постоянния 12V и този през контактния ключ май ще е хубаво или да прекснеш кабела "12V през контактния ключ" или да му сложиш един диод зада не се връща напрежение от постоянните 12V в инсталацията която е през контактния ключ.


pdox
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 11 юли 2006 9:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ел. Стъкла - Сваляне без да е даден контакт?

Мнениеот pdox » Сря 12 юли 2006 12:13


Uneek написа:Някой правил ли го е? Защото много ме дразни че всеки път трябва да давам контакт за да ги сваля... Предполагам не е много трудно? Ще се радвам да споделите ако някой е правил подобна интервенция. Става дума за Поло-то от гаража...


ето ти решение, изпробвано :D


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Чет 13 юли 2006 9:11


Мойте със сигурност са поставяни допълнително - копчетата светят заедно с таблото - тоест с габаритите и джамовете си се свалят и вдигат без ключ или какъвто и да е контакт...с акумолатора няма никви грижи.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Чет 13 юли 2006 20:08


Ето картинката от Рено форума:

Изображение



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта