Интересува двигателите 1,9 ТДИ има ли голяма разлика в електрониката преди и след тази година?
Изобщо ТДИ преди 96 година има ли някаква електроника?



Дизел преди и след 96-та година
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дизел преди и след 96-та година
velinsl написа:...
Изобщо ТДИ преди 96 година има ли някаква електроника?
Има ... тук-таме

Електрониката е измислена много преди 1996 г. .
А че има разлики в помпите (ГНП) , има , а и защо пък точно '96 визираш ? Самата година не е преломна , било каквото било ... и вече е друго .
Re: Дизел преди и след 96-та година
Мисля, че тогава излиза АФН двигателя, който е с "доста" електроника в сравнение с по-старичките дизели с ГНП и дюзи, които се отварят от налягането(не толкова компютъризиран ДВГ)?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Дизел преди и след 96-та година
1Z и AHU са преди афн май но електрониката е почти същата за теб двигателя е ААЗ.
- 666
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 22:46
- Автомобил: Audi A4 TDI Quattro
- Двигател: AFN
- Местоположение: Варна
Re: Дизел преди и след 96-та година
Първият TDI мотор доколкото съм запознат е 1Z. Основната разликата (изключвам размер на дюзи и т.н. понеже са на същия принцип, просто размера на отвора е различен) от него и следващите TDI мотори (преди помпа-дюзата) е главно в турбината и нейното управление (разбира се управлението на турбото е електронно, а не вакуумно както при 1Z и AHU и оттам идва малко по-усложнената електроника), но идеята е почти същата.
Предполагам, че имаш предвид двигателите който се обозначават с TD, при тях помпата е механична (управлява се с жило) и електрониката там е доста по-оскъдна.
Предполагам, че имаш предвид двигателите който се обозначават с TD, при тях помпата е механична (управлява се с жило) и електрониката там е доста по-оскъдна.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дизел преди и след 96-та година
666 написа:...(разбира се управлението на турбото е електронно, а не вакуумно както при 1Z и AHU и оттам идва малко по-усложнената електроника)....
Само на старите турбодизели турбото не се управлява "електронно" , а си е механо-пневматично .
На всички TDI си е електронно , т.е. програмата в компа се грижи във всеки момент , в зависимост от куп параметри да "накара" турбото да осигури подходящо налягане . Само метода за регулиране е различен - има с байпасен клапан , има и с "заслонки" - променлива геометрия . И двата модела са с пневматично управление , но изпълняват заявка от компа

- 666
- Мнения: 38
- Регистриран на: Вто 29 май 2007 22:46
- Автомобил: Audi A4 TDI Quattro
- Двигател: AFN
- Местоположение: Варна
Re: Дизел преди и след 96-та година
milmar, приемам забележката
, имах предвид мотода на управление на турбината, но го написах по глупав начин




- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дизел преди и след 96-та година
1Z и AHU са с вътрешен мап сензар(мъркуче за налягане което влиза в компютъра) по-новите вече имат външен мап
Re: Дизел преди и след 96-та година
И AFN е с
tdi fen написа:(мъркуче за налягане което влиза в компютъра
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Дизел преди и след 96-та година
Предполагам ,че пропускате основната разлика между TD (Turbo Diеsel) и TDI (Turbocharged Direct Injection )
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дизел преди и след 96-та година
achodemo написа:Предполагам ,че пропускате основната разлика между TD (Turbo Diеsel) и TDI (Turbocharged Direct Injection )
Да , защото говорим само за TDI


- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: Дизел преди и след 96-та година
the_tupan написа:И AFN е сtdi fen написа:(мъркуче за налягане което влиза в компютъра
Само първите АФН-и до средата на 98г. мисля са с вътрешен МАП.

- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Дизел преди и след 96-та година
Ми то афн до кога се прави не ли до 98-9 година , мойта е с вътрешен ЕКУ мап !
Re: Дизел преди и след 96-та година
А TD, които са по 75 коня двигателите как са с електрониката спрямо сложните TDI?
Мога ли да разбирам от този пост
мога ил да разбирам, че не е много усложнена, но все пак я има?
Мога ли да разбирам от този пост
Само на старите турбодизели турбото не се управлява "електронно" , а си е механо-пневматично .
На всички TDI си е електронно , т.е. програмата в компа се грижи във всеки момент , в зависимост от куп параметри да "накара" турбото да осигури подходящо налягане . Само метода за регулиране е различен - има с байпасен клапан , има и с "заслонки" - променлива геометрия . И двата модела са с пневматично управление , но изпълняват заявка от компа , така е при 1Z , така е и при другите
мога ил да разбирам, че не е много усложнена, но все пак я има?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта