Дизел преди и след 96-та година

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот velinsl » Пон 06 сеп 2010 18:45


Интересува двигателите 1,9 ТДИ има ли голяма разлика в електрониката преди и след тази година?
Изобщо ТДИ преди 96 година има ли някаква електроника?




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот milmar » Пон 06 сеп 2010 19:33


velinsl написа:...
Изобщо ТДИ преди 96 година има ли някаква електроника?


Има ... тук-таме mhihi .
Електрониката е измислена много преди 1996 г. .
А че има разлики в помпите (ГНП) , има , а и защо пък точно '96 визираш ? Самата година не е преломна , било каквото било ... и вече е друго .


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот velinsl » Пон 06 сеп 2010 21:27


Мисля, че тогава излиза АФН двигателя, който е с "доста" електроника в сравнение с по-старичките дизели с ГНП и дюзи, които се отварят от налягането(не толкова компютъризиран ДВГ)?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот fox_vt » Вто 07 сеп 2010 11:45


1Z и AHU са преди афн май но електрониката е почти същата за теб двигателя е ААЗ.


Потребителски аватар
666
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 29 май 2007 22:46
Автомобил: Audi A4 TDI Quattro
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот 666 » Вто 07 сеп 2010 19:23


Първият TDI мотор доколкото съм запознат е 1Z. Основната разликата (изключвам размер на дюзи и т.н. понеже са на същия принцип, просто размера на отвора е различен) от него и следващите TDI мотори (преди помпа-дюзата) е главно в турбината и нейното управление (разбира се управлението на турбото е електронно, а не вакуумно както при 1Z и AHU и оттам идва малко по-усложнената електроника), но идеята е почти същата.
Предполагам, че имаш предвид двигателите който се обозначават с TD, при тях помпата е механична (управлява се с жило) и електрониката там е доста по-оскъдна.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот milmar » Вто 07 сеп 2010 20:19


666 написа:...(разбира се управлението на турбото е електронно, а не вакуумно както при 1Z и AHU и оттам идва малко по-усложнената електроника)....


Само на старите турбодизели турбото не се управлява "електронно" , а си е механо-пневматично .
На всички TDI си е електронно , т.е. програмата в компа се грижи във всеки момент , в зависимост от куп параметри да "накара" турбото да осигури подходящо налягане . Само метода за регулиране е различен - има с байпасен клапан , има и с "заслонки" - променлива геометрия . И двата модела са с пневматично управление , но изпълняват заявка от компа :idea: , така е при 1Z , така е и при другите .


Потребителски аватар
666
Мнения: 38
Регистриран на: Вто 29 май 2007 22:46
Автомобил: Audi A4 TDI Quattro
Двигател: AFN
Местоположение: Варна

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот 666 » Вто 07 сеп 2010 20:31


milmar, приемам забележката :roll: , имах предвид мотода на управление на турбината, но го написах по глупав начин :Mr Green Fun
:beer


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот tdi fen » Вто 07 сеп 2010 20:46


1Z и AHU са с вътрешен мап сензар(мъркуче за налягане което влиза в компютъра) по-новите вече имат външен мап


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот the_tupan » Вто 07 сеп 2010 21:10


И AFN е с
tdi fen написа:(мъркуче за налягане което влиза в компютъра


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот achodemo » Сря 08 сеп 2010 0:06


Предполагам ,че пропускате основната разлика между TD (Turbo Diеsel) и TDI (Turbocharged Direct Injection )


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот milmar » Сря 08 сеп 2010 0:27


achodemo написа:Предполагам ,че пропускате основната разлика между TD (Turbo Diеsel) и TDI (Turbocharged Direct Injection )


Да , защото говорим само за TDI :idea: .
:D


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот velinsl » Чет 09 сеп 2010 19:33


Благодаря, за инфото на всички. Долу-горе ми стана ясно.


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот BRUKLLIN » Чет 09 сеп 2010 21:23


the_tupan написа:И AFN е с
tdi fen написа:(мъркуче за налягане което влиза в компютъра

Само първите АФН-и до средата на 98г. мисля са с вътрешен МАП.
:beer


Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот garsona » Пет 10 сеп 2010 17:50


Ми то афн до кога се прави не ли до 98-9 година , мойта е с вътрешен ЕКУ мап !


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел преди и след 96-та година

Мнениеот velinsl » Нед 26 сеп 2010 22:10


А TD, които са по 75 коня двигателите как са с електрониката спрямо сложните TDI?

Мога ли да разбирам от този пост
Само на старите турбодизели турбото не се управлява "електронно" , а си е механо-пневматично .
На всички TDI си е електронно , т.е. програмата в компа се грижи във всеки момент , в зависимост от куп параметри да "накара" турбото да осигури подходящо налягане . Само метода за регулиране е различен - има с байпасен клапан , има и с "заслонки" - променлива геометрия . И двата модела са с пневматично управление , но изпълняват заявка от компа , така е при 1Z , така е и при другите

мога ил да разбирам, че не е много усложнена, но все пак я има?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта