Калъп

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Калъп

Мнениеот DAXC » Нед 18 юни 2006 22:34


Здравейте колеги.
Имам следния въпрос-Искам да си направя калъп и да си отлея прагове за колата. Ще ползвам като модел вече направени такива. Та въпросът ми е, някой знае ли как мога от готов праг да направя калъп? Имам смолата, втвърдителя, ускорителя.




Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 18 юни 2006 22:41


еми не съм пробвал ама предполагам:
сипваш в "корито" някакъв разтвор който ще се стегне..., чакаш малко да се стегне, пльосваш прага...като стегне вадиш прага, и наливаш после в калъпа смолата за новия ти праг :wink:
поне така попринцип се правят калъпи, а за твойте цели незнам как точно, но метода предполагам е същия :wink:


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 18 юни 2006 22:48


И аз така си мисля но, но тук става на въпрос за голям детайл и трябва по някакъв начин да се гони въздуха. Чувал съм, че имало нещо специфично при правенето на калъпите.


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Нед 18 юни 2006 22:53


Не съм сигурен дали и тука е така, но при яхтите със сигурност...
Значи имаше няква течност нз точно ква ( но мога да питам ) с която ще намажеш прага и върху него на пластове стъклопластиката и смолата и така...


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 18 юни 2006 22:58


При лодките знам как става. Смола, Специален плат и калъп върху който се налагат.Слага се смола, плат, смола, плат, смола и така от 3 до 5 реда плат, според съда. Но при праговете е по-различно. и се чудя как. Дано да има някой който знае как.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Li4o » Нед 18 юни 2006 23:04


Ludia написа:.....
сипваш в "корито" някакъв разтвор който ще се стегне..., чакаш малко да се стегне, пльосваш прага...като стегне вадиш прага......

И я го извадиш, я не... :lol:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Нед 18 юни 2006 23:05


има тема със сигурност.
там имаше и много снимков материал как с правят брони.

със сигурност знам, че ти трябва отделител.
мажеш прага с отделител после плат*,смола,плат...
изчакваш да изсъхне и разделяш.
вече имаш КАЛЪП.
после отвътре на калъпа пак отделител,плат,смола,плат....
изъхва,разделяш и имаш праг.
кит,шкурка,шприц,боя...

*плат=стъклопласт


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Пон 19 юни 2006 11:54


Добре де.. не може ли да свалиш прага, да го омотаеш с опаковачно фолио ( това дето полепва плътно по повърхността ) и после да го "гипсираш отвън".
Като стегне гипса, отделяш прага от найлона ( фолиото ) и после лека полека изчистваш найлона от гипса и заглаждаш. Така вече си имаш негатив ( обратен калъп ) по който можеш да излееж нещо което да се втвърди ( предполагам различно и по-здраво от гипса ) и да направиш позитив ( репликат на прага ) по който вече ще мажеш смола и влъкна или пък по гипсовия калъп да мажеш смола и влакна ( предполагам обаче че няма да е удобно за работа ).


Потребителски аватар
Bojo
Мнения: 324
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково '89 Golf 2 GT 1.8 RP

Мнениеот Bojo » Пон 19 юни 2006 23:05


Формата трябва да е от външната страна на калъпа. иначе рискуваш да стане много дебела.. пък и по-лесно се полата плат <стъклопласт> отвън, отколкото отвътре... и после, даже и да се <да не дава господ> отчупи някое парче като разлепяш, то ще остнане от вътрешния край...


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 20 юни 2006 11:47


Някой може ли да прикачи снимов материал на процеса на отливането в калъпа?


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Вто 20 юни 2006 13:56


Andrian_VT написа:Някой може ли да прикачи снимов материал на процеса на отливането в калъпа?


да нема да е лошо ;)


Потребителски аватар
Angeljordan
Мнения: 181
Регистриран на: Пет 23 дек 2005 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот Angeljordan » Вто 20 юни 2006 15:13


Моето мнение е да пробваш с Моделин. Почти същото е като пластелина, но след 24 часа става камък. Тогава вече пррави каквото искаш с негатива...


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Вто 20 юни 2006 17:18


Калъпа или матрицата е добре да е от нещо пластично, защото после по-лесно се вади детайла, та затова повечето матрици се правят също от стъмломат, но по-тънко за да се огъва лесно... :wink:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Вто 20 юни 2006 17:20


вземаш парага....мажеш го с отделител,после смола -плат-смола-плат....
съхне...отделяш ги.и това ти е калъпа...после го мажеш от вътре с отделител и пак смола-плат ...отделяш и това ти е прага:)


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Вто 20 юни 2006 17:28


Аз не искам калъп за масово произвосдство на прагове. Искам да си извадя от направен един на мен и толкова. От гипс дали ще стане? Правя го и след това чупя и вадя детайла?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта