писна ми да сменям бобини- проблема решен

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот nuri_3556 » Чет 09 сеп 2010 15:24


:да:




Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот maik_76 » Нед 12 сеп 2010 17:18


Така, преди малко се връщам от майстора. Оказа се че на бензин колата не прави никакви проблеми, тоест комутатора не загрява. При смяна на газ моментално към комутатора протича 3-4 пъти по-голям ампераж, което го кара да загрее и в последствие да направи пробив. Някой да има идея от какво може да е това?

Последна промяна от maik_76 на Пон 13 сеп 2010 7:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот bobocamaro » Нед 12 сеп 2010 18:24


maik_76 написа:Като се замисля, се сещам, че наистина газовия майстор ми каза, че ми е сложил някакво реле за да лъже компютъра. Дали мога да го изолирам и необходима ли е тази джаджа?

А кое друго да осере така гадно работата?Намотания кабел който "чува" оборотите?абсурд,той би скапал ключа газ/бензин :banghead: .Знаеш ли къде е/какво е това ресет реле?Всъщност изскуби го и замерете пак на газ токове :banghead: .Като мине време и решиш че има грешки махай плюсова клема.


Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот maik_76 » Нед 12 сеп 2010 21:48


не съм сигурен кое е това реле и как точно работи. Ако трябва да лъже комптъра, че всичко е наред с новото гориво, тоест газта, то би следвало да лъже ламбда сондата и тя да излъгва компютъра. Видях едно реле с тре свето диода-зелен, оранжев и червен. Мисля, че е то. За всеки случай тия дни ще отида при човека дето ми слага газовото и ще го поразпитам. Дано да е наясно защо слага тези релета и как точно работят, а да не е като робот, тоест да ги слага, защото така се прави...


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот bobocamaro » Нед 12 сеп 2010 22:16


maik_76 написа:. Дано да е наясно защо слага тези релета и как точно работят, а да не е като робот, тоест да ги слага, защото така се прави...

Ето ти отговорите viewtopic.php?f=22&t=51505 на тия въпроси.


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот Bioside » Пон 13 сеп 2010 2:58


maik_76 написа:Така, преди малко се връщам от майстора. Оказа се че на бензин колата не прави никакви проблеми, тоест кометатора не загрява. При смяна на газ моментално към комутатора протича 3-4 пъти по-голям ампераж, което го кара да загрее и в последствие да направи пробив. Някой да има идея от какво може да е това?


Не протича по голям ток колега към комутатора ами той си го дърпа сам защото изчезва плюса от компютъра а именно той запушва напълно дарлингтона или какъвто е там транзистора.Тока ти идва оттам че транзистора остава в някакво мижаво състояние и ток тече постоянно през него и първичната намотка на бобината,а това е недупостимо за елемент дето трябва да работи в ключов режим :D На бобината не и пука отива комутатора.При това положение е или от неправилно вързана газова което ме съмнява защото тя няма как да отнеме постоянния плюс на компа.По вероятно е ресет релето да прекъсва тази верига за да не трупа компа грешки а именно от там идва запушващия сигнал за комутатора.Поздрави и дано най накрая да хванеш мръсника :drunk


Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот maik_76 » Пон 13 сеп 2010 20:52


Bioside написа:
maik_76 написа:Така, преди малко се връщам от майстора. Оказа се че на бензин колата не прави никакви проблеми, тоест кометатора не загрява. При смяна на газ моментално към комутатора протича 3-4 пъти по-голям ампераж, което го кара да загрее и в последствие да направи пробив. Някой да има идея от какво може да е това?


Не протича по голям ток колега към комутатора ами той си го дърпа сам защото изчезва плюса от компютъра а именно той запушва напълно дарлингтона или какъвто е там транзистора.Тока ти идва оттам че транзистора остава в някакво мижаво състояние и ток тече постоянно през него и първичната намотка на бобината,а това е недупостимо за елемент дето трябва да работи в ключов режим :D На бобината не и пука отива комутатора.При това положение е или от неправилно вързана газова което ме съмнява защото тя няма как да отнеме постоянния плюс на компа.По вероятно е ресет релето да прекъсва тази верига за да не трупа компа грешки а именно от там идва запушващия сигнал за комутатора.Поздрави и дано най накрая да хванеш мръсника :drunk

Добре де, ами ако наистина изчезва плюса на компютъра, това не означава ли, че компютъра въобще не работи. Тоест не би ли следвало колата да направи куп щуротии?


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот Bioside » Вто 14 сеп 2010 2:43


Не колега компютъра си взема + от контактния ключ след контакт кл15.Ролята на постоянния + е че паметта в него не е NVM енергонезависима и като изчезне напрежението помни докато се разредят комутиращите елементи а именно един или два електролитни кондензатора.Всичко вътре в компа е навързано като се вземат плюсове от едното и от другото място.Така че много вероятно е + за запушване да е взет от постоянния а при теб газаджиите да го прекъсват при каране на газ.Поздрави :beer


Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот maik_76 » Вто 14 сеп 2010 7:07


Bioside написа:Не колега компютъра си взема + от контактния ключ след контакт кл15.Ролята на постоянния + е че паметта в него не е NVM енергонезависима и като изчезне напрежението помни докато се разредят комутиращите елементи а именно един или два електролитни кондензатора.Всичко вътре в компа е навързано като се вземат плюсове от едното и от другото място.Така че много вероятно е + за запушване да е взет от постоянния а при теб газаджиите да го прекъсват при каране на газ.Поздрави :beer

Това звучи логично. Понеже опитахме всичко възможно по газаджийските работи в колата, според теб този проблем ще се реши ли ако се пусне допълнителен кабел за плюс към компютъра? Това ми се струва най-лесно.


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот Bioside » Вто 14 сеп 2010 7:59


Какво значи пробвахме всичко възможно по газаджийските работи.Явно проблема е от там.Няма смисъл да пускате допълнителен кабел без да сте намерили виновника.Релето не е достатъчно само да се разкачи.Трябва и да се възстанови това което прекъсва.Много трудно е така без да знам как и къде е вързано да ти дам съвет.Най вече ме притеснява това че ако към компа се подаде нещо което не трябва да е там става лошо.Пробвайте да откачите управлението на релето и мерете тока така, ако е вързано обратно при контакт и на газ да отнема плюса така ще го хванете :D


Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот maik_76 » Вто 14 сеп 2010 12:17


Bioside написа:Какво значи пробвахме всичко възможно по газаджийските работи.Явно проблема е от там.Няма смисъл да пускате допълнителен кабел без да сте намерили виновника.Релето не е достатъчно само да се разкачи.Трябва и да се възстанови това което прекъсва.Много трудно е така без да знам как и къде е вързано да ти дам съвет.Най вече ме притеснява това че ако към компа се подаде нещо което не трябва да е там става лошо.Пробвайте да откачите управлението на релето и мерете тока така, ако е вързано обратно при контакт и на газ да отнема плюса така ще го хванете :D

Колега ако не можем да се оправим тук, скоро време чакай гост. Ямбол не ми е толкова далече, така че мога да си направя една екскурзия, ако нямаш нищо против.


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот Bioside » Вто 14 сеп 2010 19:56


Нищо против колега :D Жалко че газаджийските истории трябва д а ги мислим ние ама това не е проблем само време :beer


Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: писна ми да сменям бобини

Мнениеот maik_76 » Нед 19 сеп 2010 7:05


Проблемът е решен. Ходих при газаджията, който и слага газовото. Оказа се, че при преминаване на газ, той изключва компютъра, в следсвие на което сигнала, който отива в комутатора не е както трябва и затова комутатора започва да смуче по-висок ампераж. Не мога да си простя, че толкова време и толкова средства отидоха по дяволите. А се оправи точно за минута. Колегата BIOSIDE беше апсолютно прав, за което му благодаря. Сега си мисля, дали компютъра ще започне да трупа грешки при каране на газ? Времето ще покаже, но до момента колата се държи еднакво добре на газ и бензин.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта