
писна ми да сменям бобини- проблема решен
Re: писна ми да сменям бобини
Така, преди малко се връщам от майстора. Оказа се че на бензин колата не прави никакви проблеми, тоест комутатора не загрява. При смяна на газ моментално към комутатора протича 3-4 пъти по-голям ампераж, което го кара да загрее и в последствие да направи пробив. Някой да има идея от какво може да е това?
Последна промяна от maik_76 на Пон 13 сеп 2010 7:24, променено общо 1 път.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: писна ми да сменям бобини
maik_76 написа:Като се замисля, се сещам, че наистина газовия майстор ми каза, че ми е сложил някакво реле за да лъже компютъра. Дали мога да го изолирам и необходима ли е тази джаджа?
А кое друго да осере така гадно работата?Намотания кабел който "чува" оборотите?абсурд,той би скапал ключа газ/бензин


Re: писна ми да сменям бобини
не съм сигурен кое е това реле и как точно работи. Ако трябва да лъже комптъра, че всичко е наред с новото гориво, тоест газта, то би следвало да лъже ламбда сондата и тя да излъгва компютъра. Видях едно реле с тре свето диода-зелен, оранжев и червен. Мисля, че е то. За всеки случай тия дни ще отида при човека дето ми слага газовото и ще го поразпитам. Дано да е наясно защо слага тези релета и как точно работят, а да не е като робот, тоест да ги слага, защото така се прави...
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: писна ми да сменям бобини
maik_76 написа:. Дано да е наясно защо слага тези релета и как точно работят, а да не е като робот, тоест да ги слага, защото така се прави...
Ето ти отговорите viewtopic.php?f=22&t=51505 на тия въпроси.
Re: писна ми да сменям бобини
maik_76 написа:Така, преди малко се връщам от майстора. Оказа се че на бензин колата не прави никакви проблеми, тоест кометатора не загрява. При смяна на газ моментално към комутатора протича 3-4 пъти по-голям ампераж, което го кара да загрее и в последствие да направи пробив. Някой да има идея от какво може да е това?
Не протича по голям ток колега към комутатора ами той си го дърпа сам защото изчезва плюса от компютъра а именно той запушва напълно дарлингтона или какъвто е там транзистора.Тока ти идва оттам че транзистора остава в някакво мижаво състояние и ток тече постоянно през него и първичната намотка на бобината,а това е недупостимо за елемент дето трябва да работи в ключов режим


Re: писна ми да сменям бобини
Bioside написа:maik_76 написа:Така, преди малко се връщам от майстора. Оказа се че на бензин колата не прави никакви проблеми, тоест кометатора не загрява. При смяна на газ моментално към комутатора протича 3-4 пъти по-голям ампераж, което го кара да загрее и в последствие да направи пробив. Някой да има идея от какво може да е това?
Не протича по голям ток колега към комутатора ами той си го дърпа сам защото изчезва плюса от компютъра а именно той запушва напълно дарлингтона или какъвто е там транзистора.Тока ти идва оттам че транзистора остава в някакво мижаво състояние и ток тече постоянно през него и първичната намотка на бобината,а това е недупостимо за елемент дето трябва да работи в ключов режимНа бобината не и пука отива комутатора.При това положение е или от неправилно вързана газова което ме съмнява защото тя няма как да отнеме постоянния плюс на компа.По вероятно е ресет релето да прекъсва тази верига за да не трупа компа грешки а именно от там идва запушващия сигнал за комутатора.Поздрави и дано най накрая да хванеш мръсника
Добре де, ами ако наистина изчезва плюса на компютъра, това не означава ли, че компютъра въобще не работи. Тоест не би ли следвало колата да направи куп щуротии?
Re: писна ми да сменям бобини
Не колега компютъра си взема + от контактния ключ след контакт кл15.Ролята на постоянния + е че паметта в него не е NVM енергонезависима и като изчезне напрежението помни докато се разредят комутиращите елементи а именно един или два електролитни кондензатора.Всичко вътре в компа е навързано като се вземат плюсове от едното и от другото място.Така че много вероятно е + за запушване да е взет от постоянния а при теб газаджиите да го прекъсват при каране на газ.Поздрави 

Re: писна ми да сменям бобини
Bioside написа:Не колега компютъра си взема + от контактния ключ след контакт кл15.Ролята на постоянния + е че паметта в него не е NVM енергонезависима и като изчезне напрежението помни докато се разредят комутиращите елементи а именно един или два електролитни кондензатора.Всичко вътре в компа е навързано като се вземат плюсове от едното и от другото място.Така че много вероятно е + за запушване да е взет от постоянния а при теб газаджиите да го прекъсват при каране на газ.Поздрави
Това звучи логично. Понеже опитахме всичко възможно по газаджийските работи в колата, според теб този проблем ще се реши ли ако се пусне допълнителен кабел за плюс към компютъра? Това ми се струва най-лесно.
Re: писна ми да сменям бобини
Какво значи пробвахме всичко възможно по газаджийските работи.Явно проблема е от там.Няма смисъл да пускате допълнителен кабел без да сте намерили виновника.Релето не е достатъчно само да се разкачи.Трябва и да се възстанови това което прекъсва.Много трудно е така без да знам как и къде е вързано да ти дам съвет.Най вече ме притеснява това че ако към компа се подаде нещо което не трябва да е там става лошо.Пробвайте да откачите управлението на релето и мерете тока така, ако е вързано обратно при контакт и на газ да отнема плюса така ще го хванете 

Re: писна ми да сменям бобини
Bioside написа:Какво значи пробвахме всичко възможно по газаджийските работи.Явно проблема е от там.Няма смисъл да пускате допълнителен кабел без да сте намерили виновника.Релето не е достатъчно само да се разкачи.Трябва и да се възстанови това което прекъсва.Много трудно е така без да знам как и къде е вързано да ти дам съвет.Най вече ме притеснява това че ако към компа се подаде нещо което не трябва да е там става лошо.Пробвайте да откачите управлението на релето и мерете тока така, ако е вързано обратно при контакт и на газ да отнема плюса така ще го хванете
Колега ако не можем да се оправим тук, скоро време чакай гост. Ямбол не ми е толкова далече, така че мога да си направя една екскурзия, ако нямаш нищо против.
Re: писна ми да сменям бобини
Нищо против колега
Жалко че газаджийските истории трябва д а ги мислим ние ама това не е проблем само време 


Re: писна ми да сменям бобини
Проблемът е решен. Ходих при газаджията, който и слага газовото. Оказа се, че при преминаване на газ, той изключва компютъра, в следсвие на което сигнала, който отива в комутатора не е както трябва и затова комутатора започва да смуче по-висок ампераж. Не мога да си простя, че толкова време и толкова средства отидоха по дяволите. А се оправи точно за минута. Колегата BIOSIDE беше апсолютно прав, за което му благодаря. Сега си мисля, дали компютъра ще започне да трупа грешки при каране на газ? Времето ще покаже, но до момента колата се държи еднакво добре на газ и бензин.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта