явно темата я забихме във 7-мо измерение ,ся Канконен ,Шумахер ,Сайнц ако седнели .Говорим за нормално градско/извън градско каране У България,по точно въпроса на темата ми беше при положение че колата има АБС що да се изключва при положение че във много ситуаций би помогнал на един шофьор .То е ясно че ако карам със 250градско и 4бр АБС-и и ЕСП и путки майни да имам няма да ме спасят ако се правим на пилотnii написа:landwarrior написа:чшшшшшшшшш леко със тия оценки кой е мухльо и кой не еnii написа:Вие почти всички потевърждавате пъровначалния ми отговор, и вярвайте ми, той е верен:
КОГАТО МУХЛЬО СЕДНЕ ЗАД ВОЛАНА АБС-А Е ПОЛЕЗНА ЕКСТРА.
когато професионалист седне зад волана АБС-а пречи.
и туй то.
тва е.
точка.
.![]()
карал съм коли и със и без АБС -катастрофи не съм имал -но мисля че АБС е полезен -ПРОБЛЕМ????
никъв проблем...
но си мисля че ако канкунен седне да кара би насмотал абс-а заедно с есп-то в тртеа глуха....
За и Против АБС-а (Що пък не ?)
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4247
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
landwarrior написа:еми значи всички сме твърдо за АБС-аnii написа:nii написа:КОГАТО МУХЛЬО СЕДНЕ ЗАД ВОЛАНА
сам знаеш ( не по-зле от мен) че 99.9 от нас сме чистосърдечни мухльовци и не можем да караме.
в българия я има я няма 20 човека който могат да КАРАТ (не да "шофират")
след оная катастрофа във видин прежалих комплект гуми карета накладки и 50 кила бензин за да проуча как се кара без електроники и в момета съм по-комфортен без тях...
- Dan4ote
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
nii написа:Dan4ote написа:по-добри коли от McLaren
![]()
Верно, много добра е, ама най-добра:roll:
е ти малко конкуренция:
http://www.modernracer.com/features/wor ... cars4.html
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Каквото и да прави човек, няма как с един педал да подава различно натоварване на предните/задните или леви/десни спирачки. Много ясно, че професионалист ще се справи без АБС или без тракшън контрол, но това не означава, че тези системи му пречат. Същият професионалист ще постигне еднакви резултати независимо от АБС-а.
- buller
- Мнения: 2198
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: Audi_Q5 FY
- Двигател: DJYA 2020
- Местоположение: София
Твърдо за!!!
Представете си следната ситуация: караш си спокойно колата (без ABS) и изведнъж някакво препятствие изкочи пред теб
Ужас: на спирачките и блокаж на гумите (повечето караме с тарлъци и много рядко ни се случва да си взимаме нови гуми) и парзалката е сигурна...Ами ако си в завой, както много хора тук изтъкнаха
Щом всички водещи (и корейските вече
) производители слагат ABS, то смисъл има
Пък и самата система се включва сравнително рядко, ако караш в рамките на допустимото
Представете си следната ситуация: караш си спокойно колата (без ABS) и изведнъж някакво препятствие изкочи пред теб
Щом всички водещи (и корейските вече
Пък и самата система се включва сравнително рядко, ако караш в рамките на допустимото
Re: За и Против АБС-а (Що пък не ?)
landwarrior написа:Абе напоследък на няколко пъти срещам постове на колеги от форумите чийто коли са оборудвани със АБС-и но са ги изключили понеже ''им пречил да спират''значи лично според мен това е една много полезна екстра и като се кача на кола без АБС ми е много ''терсене'' да карам .Обаче ми се ще да чуя и другите мнения който са против АБС-а ?
Лично на мен, когато съм карал кола с АБС, не ми се е случвало да се включва, така че не мога да кажа от собствен опит, какво предпочитам, но определено с моята каручка ми се е случвало заради лизгавицата в началото на дъжд и заради други подобни да се плъзгам и да се чудя, колко силно точно ще се изтряскам и да искам да имам "компютърен" АБС, въпреки че си правя "човешки"!
Освен това съм бил пряк свидетел на аварийно спиране на жълтите павета, на дъжд и то с по-тежка колица от моята и бих казал, че ако пича нямаше АБС, щеше да отвее отвсякъде черната ограда(с която идиотите бяха затворили "паветата" през нощта, без никакъв светлоотразителен знак%$#@@*^$#@).
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30048
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
АБС безспорно има смисъл. Въпроса е, че по нашите пътища понякога може да се окаже и във вреда. Например, на излизане от тунела под НДК веднъж ми се наложи да спра по - рязко. Движех се в средната лента, където има една шахта под нивото на асфалта. Натиснах рязко педала на спирачката преди тази шахта. Когато дясното колело влезе вътре за минималния пероид, в който е било във въздуха, АБС го отчете като блокиране и се включи, в следствие на което до края на спирането се беше задействал на сух участък. В следствие на това спирачния път се увеличи с няколко метра. Слава богу спрях където трябва без да имам проблеми. Но ако отпред имаше друго МПС - не ми се мисли. Затова съм за АБС-са, щото пък намокро или хлъзгаво мее спасявал да не се бутурясам /един кретен ми сече пътя на жълтите павета, пък там знаете как се пързаля/. Но трябва да се внимава при употребата на спирачките при наличие на характрените за нашите пътища дупки.
- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
@nii - ти за себе си може би си прав, ама не е баш така... Още си спомням едно интервю отпреди 12-13-14-15 години с един от пилотите в DTM (тъкмо АБС-а влизаше и там), в което интервю АБС-ът биде тотално и отвсякъде оплют и на контравъпроса 'Добре де, защо тогава караш с него?' биде даден следният отговор - 'Щото ми дава по 2 секунди на обиколка'.
Колкото до това колко и как натискал Канкунен многото педали, това май скоро ще иде в историята - наскоро гледах кратко репортажче с Крис Аткинсън (може би сте го гледали повечето) за това как се кара WRC - и там нещата въобще не бяха баш така... Съединител се ползва само за тръгване...
Колкото до това колко и как натискал Канкунен многото педали, това май скоро ще иде в историята - наскоро гледах кратко репортажче с Крис Аткинсън (може би сте го гледали повечето) за това как се кара WRC - и там нещата въобще не бяха баш така... Съединител се ползва само за тръгване...
- Vasseto
- Мнения: 2716
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Дано на никой не му се налага да се осланя само на спирачките си боли те с или без ABS.Нека да си караме с главите,а не със спирачките.
Какво значение има ако си на предела на възможностите на спирачките дали с или без ABS.Или спираш или не.
Всеки има право на лош вкус,в това число и аз.
Със здраве.
Какво значение има ако си на предела на възможностите на спирачките дали с или без ABS.Или спираш или не.
Всеки има право на лош вкус,в това число и аз.
Със здраве.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И мен АБС ме дразни често..
На сухо, бам в някоя неравност, и почва да причегъртва...
На практика АБС досега ме е измъквал веднъж, та само излязох около 2 метра в страни от пътя.. иначе щях да ковна едно волво..
Но наистина като почне да чегърка имам чуството, че колата губи малко от спирането..
А по въпроса за завой и спирачка.. само да кажа, че тогаз АБС оправя категорично..защото...
Рендето има склонност към поднасяне на задницата.. и в комбинация.. по-голяма сорост, нанадолнище, почти обратен завой.. и задницата на колата тръгна...в момента в който вече контрирах... и натиснах спирачката по-силно.. АБС я закова на място.. и задницата почна да слуша..
така че... твърдо за....
А тез дрифтинг техники .. ако нямаш поне година тренировка с таквиз работи, се прибиваш кат куче....
99.99% от хората колкото и големи шофери да се пишат.. при неочаквана ситуация не реагират напълно правилно.
На сухо, бам в някоя неравност, и почва да причегъртва...
На практика АБС досега ме е измъквал веднъж, та само излязох около 2 метра в страни от пътя.. иначе щях да ковна едно волво..
Но наистина като почне да чегърка имам чуството, че колата губи малко от спирането..
А по въпроса за завой и спирачка.. само да кажа, че тогаз АБС оправя категорично..защото...
Рендето има склонност към поднасяне на задницата.. и в комбинация.. по-голяма сорост, нанадолнище, почти обратен завой.. и задницата на колата тръгна...в момента в който вече контрирах... и натиснах спирачката по-силно.. АБС я закова на място.. и задницата почна да слуша..
така че... твърдо за....
А тез дрифтинг техники .. ако нямаш поне година тренировка с таквиз работи, се прибиваш кат куче....
99.99% от хората колкото и големи шофери да се пишат.. при неочаквана ситуация не реагират напълно правилно.
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
А защо настъпвате спирачката силно при наличието на дупки? ся, колкото и дупки да има, все ще може да ги избегнеш (с изключение на редките случаи,когато не могат да се избегнат, но тогава се кара с бавна скорост, за да не ти се налага да спираш с помощта та абс-а)... Значи, като натиснеш и едното колело попадне в дупка, абс-а сработва и влошава спирането, ама системата се се ли рестартира ако пуснеш бързо спирачката и пак я настъпиш рязко? През това време вече двете колела са стъпили здраво на платното... в смисъл абс-а тогава ще си свърши работата като хората
или все тая? Тоест - недейте да целите дупките, или ако няма начин, може би трябва да се кара бавно и няма да се наложи изобщо да се стига до абс-а...
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта
