За и Против АБС-а (Що пък не ?)

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Нед 18 юни 2006 23:58


nii написа:
landwarrior написа:
nii написа:Вие почти всички потевърждавате пъровначалния ми отговор, и вярвайте ми, той е верен:
КОГАТО МУХЛЬО СЕДНЕ ЗАД ВОЛАНА АБС-А Е ПОЛЕЗНА ЕКСТРА.
когато професионалист седне зад волана АБС-а пречи.
и туй то.
тва е.
точка.
.
чшшшшшшшшш леко със тия оценки кой е мухльо и кой не е :evil: :!: карал съм коли и със и без АБС -катастрофи не съм имал -но мисля че АБС е полезен -ПРОБЛЕМ????


никъв проблем...
но си мисля че ако канкунен седне да кара би насмотал абс-а заедно с есп-то в тртеа глуха....
явно темата я забихме във 7-мо измерение ,ся Канконен ,Шумахер ,Сайнц ако седнели .Говорим за нормално градско/извън градско каране У България,по точно въпроса на темата ми беше при положение че колата има АБС що да се изключва при положение че във много ситуаций би помогнал на един шофьор .То е ясно че ако карам със 250градско и 4бр АБС-и и ЕСП и путки майни да имам няма да ме спасят ако се правим на пилот :roll:




Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 19 юни 2006 0:01


nii написа:КОГАТО МУХЛЬО СЕДНЕ ЗАД ВОЛАНА

сам знаеш ( не по-зле от мен) че 99.9 от нас сме чистосърдечни мухльовци и не можем да караме.
в българия я има я няма 20 човека който могат да КАРАТ (не да "шофират")


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Пон 19 юни 2006 0:02


nii написа:
nii написа:КОГАТО МУХЛЬО СЕДНЕ ЗАД ВОЛАНА

сам знаеш ( не по-зле от мен) че 99.9 от нас сме чистосърдечни мухльовци и не можем да караме.
в българия я има я няма 20 човека който могат да КАРАТ (не да "шофират")
еми значи всички сме твърдо за АБС-а :lol:


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пон 19 юни 2006 0:03


Не може да сравнявате болиди и коли от всекидневието!! Ако беше безползено да има ABS, нямаше да се слага във ВСИЧКИ нови коли.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 19 юни 2006 0:03


Dan4ote написа:по-добри коли от McLaren

mhihi :screwy


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пон 19 юни 2006 0:06


landwarrior написа:
nii написа:
nii написа:КОГАТО МУХЛЬО СЕДНЕ ЗАД ВОЛАНА

сам знаеш ( не по-зле от мен) че 99.9 от нас сме чистосърдечни мухльовци и не можем да караме.
в българия я има я няма 20 човека който могат да КАРАТ (не да "шофират")
еми значи всички сме твърдо за АБС-а :lol:


след оная катастрофа във видин прежалих комплект гуми карета накладки и 50 кила бензин за да проуча как се кара без електроники и в момета съм по-комфортен без тях...


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пон 19 юни 2006 0:10


nii написа:
Dan4ote написа:по-добри коли от McLaren

mhihi :screwy

Верно, много добра е, ама най-добра:roll:
е ти малко конкуренция:
http://www.modernracer.com/features/wor ... cars4.html


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 19 юни 2006 9:46


Каквото и да прави човек, няма как с един педал да подава различно натоварване на предните/задните или леви/десни спирачки. Много ясно, че професионалист ще се справи без АБС или без тракшън контрол, но това не означава, че тези системи му пречат. Същият професионалист ще постигне еднакви резултати независимо от АБС-а.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Пон 19 юни 2006 11:00


Твърдо за!!!
Представете си следната ситуация: караш си спокойно колата (без ABS) и изведнъж някакво препятствие изкочи пред теб :shock Ужас: на спирачките и блокаж на гумите (повечето караме с тарлъци и много рядко ни се случва да си взимаме нови гуми) и парзалката е сигурна...Ами ако си в завой, както много хора тук изтъкнаха :cry:
Щом всички водещи (и корейските вече :lol: :lol: :lol: ) производители слагат ABS, то смисъл има :!:
Пък и самата система се включва сравнително рядко, ако караш в рамките на допустимото :wink:


Потребителски аватар
feb
Мнения: 174
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 20:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За и Против АБС-а (Що пък не ?)

Мнениеот feb » Пон 19 юни 2006 11:30


landwarrior написа:Абе напоследък на няколко пъти срещам постове на колеги от форумите чийто коли са оборудвани със АБС-и но са ги изключили понеже ''им пречил да спират'' :shock значи лично според мен това е една много полезна екстра и като се кача на кола без АБС ми е много ''терсене'' да карам .Обаче ми се ще да чуя и другите мнения който са против АБС-а ?


Лично на мен, когато съм карал кола с АБС, не ми се е случвало да се включва, така че не мога да кажа от собствен опит, какво предпочитам, но определено с моята каручка ми се е случвало заради лизгавицата в началото на дъжд и заради други подобни да се плъзгам и да се чудя, колко силно точно ще се изтряскам и да искам да имам "компютърен" АБС, въпреки че си правя "човешки"! :wink:
Освен това съм бил пряк свидетел на аварийно спиране на жълтите павета, на дъжд и то с по-тежка колица от моята и бих казал, че ако пича нямаше АБС, щеше да отвее отвсякъде черната ограда(с която идиотите бяха затворили "паветата" през нощта, без никакъв светлоотразителен знак%$#@@*^$#@).


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 19 юни 2006 11:40


АБС безспорно има смисъл. Въпроса е, че по нашите пътища понякога може да се окаже и във вреда. Например, на излизане от тунела под НДК веднъж ми се наложи да спра по - рязко. Движех се в средната лента, където има една шахта под нивото на асфалта. Натиснах рязко педала на спирачката преди тази шахта. Когато дясното колело влезе вътре за минималния пероид, в който е било във въздуха, АБС го отчете като блокиране и се включи, в следствие на което до края на спирането се беше задействал на сух участък. В следствие на това спирачния път се увеличи с няколко метра. Слава богу спрях където трябва без да имам проблеми. Но ако отпред имаше друго МПС - не ми се мисли. Затова съм за АБС-са, щото пък намокро или хлъзгаво мее спасявал да не се бутурясам /един кретен ми сече пътя на жълтите павета, пък там знаете как се пързаля/. Но трябва да се внимава при употребата на спирачките при наличие на характрените за нашите пътища дупки.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пон 19 юни 2006 11:54


@nii - ти за себе си може би си прав, ама не е баш така... Още си спомням едно интервю отпреди 12-13-14-15 години с един от пилотите в DTM (тъкмо АБС-а влизаше и там), в което интервю АБС-ът биде тотално и отвсякъде оплют и на контравъпроса 'Добре де, защо тогава караш с него?' биде даден следният отговор - 'Щото ми дава по 2 секунди на обиколка'.

Колкото до това колко и как натискал Канкунен многото педали, това май скоро ще иде в историята - наскоро гледах кратко репортажче с Крис Аткинсън (може би сте го гледали повечето) за това как се кара WRC - и там нещата въобще не бяха баш така... Съединител се ползва само за тръгване...


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 19 юни 2006 13:32


Дано на никой не му се налага да се осланя само на спирачките си боли те с или без ABS.Нека да си караме с главите,а не със спирачките.
Какво значение има ако си на предела на възможностите на спирачките дали с или без ABS.Или спираш или не.
Всеки има право на лош вкус,в това число и аз.
Със здраве.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 19 юни 2006 13:40


И мен АБС ме дразни често..
На сухо, бам в някоя неравност, и почва да причегъртва...
На практика АБС досега ме е измъквал веднъж, та само излязох около 2 метра в страни от пътя.. иначе щях да ковна едно волво..

Но наистина като почне да чегърка имам чуството, че колата губи малко от спирането..

А по въпроса за завой и спирачка.. само да кажа, че тогаз АБС оправя категорично..защото...

Рендето има склонност към поднасяне на задницата.. и в комбинация.. по-голяма сорост, нанадолнище, почти обратен завой.. и задницата на колата тръгна...в момента в който вече контрирах... и натиснах спирачката по-силно.. АБС я закова на място.. и задницата почна да слуша..
така че... твърдо за....

А тез дрифтинг техники .. ако нямаш поне година тренировка с таквиз работи, се прибиваш кат куче....

99.99% от хората колкото и големи шофери да се пишат.. при неочаквана ситуация не реагират напълно правилно.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пон 19 юни 2006 15:21


А защо настъпвате спирачката силно при наличието на дупки? ся, колкото и дупки да има, все ще може да ги избегнеш (с изключение на редките случаи,когато не могат да се избегнат, но тогава се кара с бавна скорост, за да не ти се налага да спираш с помощта та абс-а)... Значи, като натиснеш и едното колело попадне в дупка, абс-а сработва и влошава спирането, ама системата се се ли рестартира ако пуснеш бързо спирачката и пак я настъпиш рязко? През това време вече двете колела са стъпили здраво на платното... в смисъл абс-а тогава ще си свърши работата като хората :roll: или все тая? Тоест - недейте да целите дупките, или ако няма начин, може би трябва да се кара бавно и няма да се наложи изобщо да се стига до абс-а...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта