Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот GodLike » Пет 10 сеп 2010 10:55


Mr. stenly_m (да продължим с официалностите :))
И аз купувам частите от Ауто+ и знам много добре цените. За 100к км, които съм изминал съм сменил тампони на носачите, тампони на стабилизираща щанга, биалетки, тампони на амортисьорите и маншон на ляво външно каре (тази смяна я направих преди 20к км). Всичко това ми струва 120лв части + 100лв труд + 20лв за реглаж. Щах да забравя... смених тампони на задния мост - 100лв със труда. И това е... друго не съм сменял по окачването, а като се замисля и като цяло по колата не съм правил много ремонти. Масло сипвам Fuchs Titan 10W40 505.00, със филтъра ми излиза 47лв. Другите филтри ги сменям на 20к км. За цената на ангренажния комплект + пистов ремък не споря защото наистина толкова излиза 450-500лв. И с този пост, а и с предния искам да кажа, че цените които си дал според мен са много раздути и реално може да се мине много по-ефтино без да се прави компромис с поддръжката. Ако аз сега съм пред избора да си купя ли Голф 4, цените които си дал ще ме стреснат.

Относно Пежото... аз имам преки наблюдения върху Ситроен с 2.0ХДИ и да ви кажа честно ТДИ е много по-пъргав в ниските обороти, а и е по-икономичен. Предимство на ХДИ е че е по-тих!




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7860
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот hooligan_sk » Пет 10 сеп 2010 11:02


Пежото само ако се возите повече от 2ма души много често! Ако не е такъв случая няма никакъв смисъл от него. Пък и ако се возите много хора пак по-добре да потърсиш Пасат, поне да знаеш че имаш широка кола :да:

Цените които са дали колегите са реални и дори по-високи защото много от нас простосмъртните немогат да ползват 30% отстъпка в ауто + но въпреки това 700-800лв стигат за пълно обслужване! ХДИ-то в никакъв случай няма да ти излезне чувствително по-малко, 500-600лв не ти мърдат там ;)


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот stenly_m » Пет 10 сеп 2010 11:52


Да цената е толкова и аз съм с такова масло, но ти като сменяш масло, само масло ли сменяш и маслен филтър ли сменяш? Въздушен филтър, поленов филтър? горивен филтър? По препоръки и то оригиналните филтри дават горивният и поленовият да се сменят през път, а предвид че ги купуваме от Ауто плюс с неясен произход и предвид колко е прашно из София тея филтри още на 5 000 са задръстени с мръсотия камо ли на повече от 10 000...

А до колегата по-горе...ако колата ти е на толкова километри и някой преди теб не е сменял дисковете сигурно караш с дискове с доста голям ръб и да дал си по-малко пари, защото си ги сменял накуп, но ако е в моя случай да ми се налага по различно време да ги сменям ще дадеш пари колкото мен и моя харчи 6, но със 17ки и като си сменям филтъра на 5 000 км иначе отива на 6,5-7 явно заради 17ките се осеща разликата в разхода...така че е много относително. Ама и да изкарваме, че голф 4ка се подържа евтино чисто и просто заблуждавате колегата...защото освен ангренажа задължително се сменя и водна помпа понеже се върти от него която водна помпа на ХЕПУ е 100-тина лв...така, че по-малко от 400 лв не може и да си помисли, а ако е каато моя двигател с 4 ролки на ангренажа си отива 600-700лв и пак казвам тази цена е за ПЪЛНО обслужване 4-те ролки на ангренажа, водна помпа, 2 ремъка (пистов и ангренажен), обтяжна ролка на пистовият ремък и една пластмасова ролка която е на пистовият ремък. А повечето не сменят обтяжната и тази пластмасовата ролка. Всички цитирате някакви по-ниски цени (което е нормално, защото нямате 4ри ролки на ангренажа) или пък сте сменили само масло и маслен филтър. В първият си пост обясних ясно, че на всяка смяна на маслото сменям масло и всички филтри(маслен, горивен, въздушен и поленов) и струва толкова пари, разбира се ако не смениш половината филтри ще е по-евтино и под 100 лв...въпрос на избор

Към колегата много зависи на каква кола ще попаднеш и колко ще я караш, аз примерно масло сменям често, защото съм от Бургас, а работя в София и доста често се прибирам, но ако караш на година по 20 000 км кажи речи след 3 години ще смениш ремък така, че дали 400-600 лв ще дадеш за обслужването ти ще си решиш дали да смениш абсолютно всичко за да си спокоен или ще направиш компромис и ще пропуснеш да смениш някой друг чарк.


jan_klod1
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 08 сеп 2010 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот jan_klod1 » Пет 10 сеп 2010 14:15


А и друго да ви питам :idea: Според вас кое е по- добре: Автомобила да бъде нов внос на който тепърва ще правиш обслужване( но пък няма да е каран допълнително в Бг) или пък да се вземе директно от тука като може да е вече обслужен и закален по наще пътища :D (пък кой знае може да случиш на съвестен собственик, който се грижил добре и с мерак за колата си )

Послепис: Чета задълбочено всяко ваше мнение и вземам под внимание всеки един детайл от него, така че моля Ви, които има нещо да каже и не го е казал, да споделя... очакваме с интерес :banana :mrgreen:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8378
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот Stivi » Пет 10 сеп 2010 15:42


Всичко е въпрос на късмет,но колкото и да е съвестен предишния собственик ако не е нов внос частите който слага,горивото което сипва и пътищата по който кара в България нямат много общо с тези в Германия , Австрия или Италия така че..... :)


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7860
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот hooligan_sk » Пет 10 сеп 2010 15:50


Мойта кола в момента е 1000 пъти по-добра отколкото като беше нов внос, такаче едностранен отговор няма кое е по-добро. Има много хора които си се грижат за колите и е по-добре да купиш от тях отколкото напудрен нов внос. Но има и много пълни селяндури които карат такива коли и гледат само да се движат с тях и да минават максимално тънко - в този случай е по-добре напудрен нов внос. Общо взето немските и италианските селяндури не могат да се мерят по селения с нашите селяндури... мммда заформя се теорема mhihi


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот morfei1 » Пет 10 сеп 2010 20:21


Частите в Ауто+ са хубави. Общо взето цените са такива....

Масло 4л. 90лв. - смяна на 10000км., ако карате с пълна синтетика на 15000км.
Масло скорости 2л. - 70 - 80лв.
Антифриз G12 1.5л - 15лв.
Спирачна течност - 10лв.
Хидравлична (зелена) 0.5л - 10лв.
Маслен ф-р - 12лв. сменя се заедно с маслото
Въздушен ф-р - 22лв. - сменяте заедно с маслото, като е хубаво през около 5000км да го изтупвате и да забърсвате филтърната кутия.
Горивен ф-р - 36лв. - поне на 30000км. спокойно може да карате и повече, съответно и по-малко - ако попаднете на лоша нафта или такава с вода.
Поленов ф-р - 30-40лв. (според зависи от фирмата) - поне 30000км. като през 10000км е хубаво да го изтупвате.

Нема такъв Голф с 4-ри ролки на ангренажа.

Има паразитна ролка, оптяжна ролка и обтегач, водна помпа и ангренажен ремък. Тва е, друго няма. При по-новичките PD-та, обтегача е премахнат, а обтяжната ролка е малко по-голяма. Старите 110-ки и 90-ки и те са на същия принцип с обтяжна ролка + обтегач, тоест по-скъпият вариант.

Обслужването на ангренажа на мотор с обтегач е около 530лв за всички части (заедно с водна помпа) прави се веднъж на 90000км. ако преди това не ви се разсвири някоя ролка, а на такъв без обтегач, около 130лв по-малко и се прави веднъж на 120000км, ако преди това не ви се разсфири някоя ролка.

Пистовият ремък заедно с обтегача е около 100 - 120 - 140лв. може да карате с него, спокойно докато не се скъса или не прецените, че вече е за смяна. При смяната е препоръчително да обърнете внимание на състоянието на ролката на динамото. Ако е блокирала (тоест няма свободен ход в обратна посока на движение на ремъка) се налага да я смените. Цената и е дебела около 180лв. заложете на качественото. Лично аз преди няколко дни се убедих (за щастие не на моята кола) как 3 такива нови ролки на половин цена може да не работят както трябва. След поставянето на хубава и скъпа ролка проблема изчезна мигновено.

Водната помпа не е задължително да се сменя, а е препоръчително, нищо че е вързана за ангренажа. Като се отвори се гледа в какво състояние е и се преценя.

Ходова част

тампон носач - 25лв
шарнирен б-т - 30лв
накрайник - 30лв.
биалетка - 30лв
тампон на макферсон - 25лв.
тампони на стабилизираща щанга 2бр. 50-60лв. (оригинални със скоби и болтове)
тампони заден мост 2бр - 100лв.
Амортисьори 4бр - около 500лв. (заедно с прашници и шокови тампони)
Подгревни свещи 4бр. - 100лв.
датчик задна скорост - 50лв
датчик температурен - 50лв
термостат - 50лв (оригинален)
тампони двигател 3бр - около 500лв (оригинални)
каре външно - 250лв (беше преди 2 години хубаво на Spidan)
накладки предни - 120лв
накладки задни - 60лв
предни дискове 2бр - 160 до 200лв според зависи от размера
задни дискове 2бр - 80лв
дебитомер - 200лв
съединител - 1000 до 1400лв според зависи от скоростната кутия
турбо от 1300 до към 1800лв според зависи от мотора.
интеркулер - 300лв
предни подкалници 1бр - 25лв
кора двигател 3бр - 120лв
Клапан N75 - 80 до 180лв според зависи от мотора.

Труда - според зависи от майстора, сервиза който ползвате.

Скъпото на Голф 4 е турбина и съединител, заедно с маховика. Ходовата му част е проста, здрава и сравнително евтина.

Големият + на 4-ката е че е бъкано с ударени 4-ки, и човек лесно може да намери някоя част, която нова е много скъпа.

Последна промяна от morfei1 на Съб 11 сеп 2010 1:00, променено общо 2 пъти.


jan_klod1
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 08 сеп 2010 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот jan_klod1 » Пет 10 сеп 2010 23:21


Евала, колега за изчерпателната информация :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7860
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот hooligan_sk » Съб 11 сеп 2010 9:44


морфей, зависи какво разбираш под ролка, освен паразитната и обтяжната има още 2 дребосъка които играят само придържаща роля, може и да ги сменяш, а може и не, аз като за първо обслужване ги смених :да:

Ето това го преписвам от фактурите ми от ауто +:

семеринг - 15лв
семеринг - 8лв
болт - 5лв
зъбно колело - 70лв
ролка - 112лв
ролка - 110лв
ролка - 49лв
ролка - 44лв
помпа водна - 84лв
антифриз - 14лв
ремък - 65лв

обтегач - 184лв
ролка - 69лв
ремък пистов - 28лв
болт - 2лв

Тотал: 893лв. части + труд + няколко обезмаслителя = 1280лв. Та те така ако искаш да смениш всичко което се сменя, в тая сметка няма масла филтри и такива неща :beer


jan_klod1
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 08 сеп 2010 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот jan_klod1 » Съб 11 сеп 2010 13:04


hooligan_sk написа:морфей, зависи какво разбираш под ролка, освен паразитната и обтяжната има още 2 дребосъка които играят само придържаща роля, може и да ги сменяш, а може и не, аз като за първо обслужване ги смених :да:

Ето това го преписвам от фактурите ми от ауто +:

семеринг - 15лв
семеринг - 8лв
болт - 5лв
зъбно колело - 70лв
ролка - 112лв
ролка - 110лв
ролка - 49лв
ролка - 44лв
помпа водна - 84лв
антифриз - 14лв
ремък - 65лв

обтегач - 184лв
ролка - 69лв
ремък пистов - 28лв
болт - 2лв

Тотал: 893лв. части + труд + няколко обезмаслителя = 1280лв. Та те така ако искаш да смениш всичко което се сменя, в тая сметка няма масла филтри и такива неща :beer


Колега това за нов внос кола ли е, и каква беше цената на самата кола като си я купувал и с какви екстри е, ако не е тайна :deal


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7860
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот hooligan_sk » Съб 11 сеп 2010 13:16


Да, колата беше нов внос, но началото на 2009г., тогава беше 7500лв. Сега същите са около 6000 нов внос, но цените на частите не са се променили. Екстрите са стандартните за модела - климатик, ел пакет, 4 еърбега, чупещ волан в дълбочина и тн., общо взето почти всички голфове ги имат поне тези неща :да:

ПП: имай предвид че на второто и последващите обслужвания се сменят само 2те големи ролки с ремъка и туй то ;)


jan_klod1
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 08 сеп 2010 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот jan_klod1 » Сря 15 сеп 2010 1:10


http://www.car24.bg/pcgi/car.cgi?act=3& ... to=Vw_Golf кво ше кажите за тая


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот stenly_m » Сря 15 сеп 2010 10:31


Колега добре изглежда количката, но имай предвид 2 неща, които ми направиха впечатление на пръв поглед:

1. Дисковете имат ръб, възможно е да са за смяна трябва някой да ги премери дали има живот в тях още. Така, че едва ли са сменяни дисковете. Не мога да преценя дали това са предните или задните, но ясно се вижда ръба.
2. Според мен не е хайлайн, защото според Шваке хайлайна има и Шибедах, а от снимките не мога да преценя дали тази има. Но много лесно можеш да провериш нивото на оборудване, като вдигнеш стелчицата в багажника там има залепен един бял стикер на който пише - номера на мотора, цвета на колата и нивото на оборудване според мен е Комфортлайн. Разбира се не го трвърдя на 100%, но моята е същата: пълен ел. пакет, климатроник и е комфортлайн, защото няма шибедах. Така, че си провери.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот gancho » Сря 15 сеп 2010 10:39


stenly_m написа:Колега добре изглежда количката, но имай предвид 2 неща, които ми направиха впечатление на пръв поглед:

1. Дисковете имат ръб, възможно е да са за смяна трябва някой да ги премери дали има живот в тях още. Така, че едва ли са сменяни дисковете. Не мога да преценя дали това са предните или задните, но ясно се вижда ръба.
2. Според мен не е хайлайн, защото според Шваке хайлайна има и Шибедах, а от снимките не мога да преценя дали тази има. Но много лесно можеш да провериш нивото на оборудване, като вдигнеш стелчицата в багажника там има залепен един бял стикер на който пише - номера на мотора, цвета на колата и нивото на оборудване според мен е Комфортлайн. Разбира се не го трвърдя на 100%, но моята е същата: пълен ел. пакет, климатроник и е комфортлайн, защото няма шибедах. Така, че си провери.

Дисковете на снимката са задни-предните са вентилирани,а на снимката не са вентилирани.А за Хайлайн не трябва ли да е кожен салон?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 TDI 110h.p. vs. Пежо 406 2.0 HDI 110h.p.

Мнениеот morfei1 » Сря 15 сеп 2010 13:07


Колата си е Хайлайн. Шибедаха не е част от Хайлайн пакета.

Дисковете на снимката са предни на 280мм и са вентилирани. Голф 4 на предно с този мотор отзад е на 232мм, диска е плътен и е чувствително по-малък когато е поставена 15-ка джанта.

Дисковете и накладките, поне предните - не са сменяни. Може би имат предвид задни, но ако и те са в това състояние.... смятай колко са обслужени ремъци, масла и т.н.т.

Колата не изглежда зле на снимки. Струва се да се види, ако те устройва цената, но на това обслужване не се доверявай. Според мен лъжат.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Нов с Голф и 38 госта