
Историята (накратко де) : сменени предни дискове, предни накладки, задни спирачни цилиндри и спирачна течност.
След всички тия процедури ефекта е - "омекна" спирачния педал. Не е, като да 'фаща чак най-долу ама се усеща бая голяма разлика от преди.
От изпопрочетеното тук (и там) се оказва, че вариантите са ... горе-долу седем:

Въздух в спирачната система би обяснил мекия педал. Напълно е възможно и да съм оставил балончета, макар че прокарах повече от литър и половина спирачна течност по трабите, процедурата е правена по мануал (не ми е за сефте) и бая мехурчета излязаха.
На всичкото одолу и левия диск се загрява осезаемо повече от десния при по-интензивно спиране (не се засинява чак, бтв, минати са около 700 км. от смяната). Вдигах на крик лявото колело и го пробвах, че се върти свободно на ръка (колкото и дясното), когато не е натиснат педала. А и като покарам по-дълго без да натискам спирачките и спра (с двигателя), температурата и на двата диска е еднаква и поносима. От това си правя извода, че левия спирачен апарат не блокира (не задържа). И спирачните цилиндри (предните), и водачите (втулките) се движеха нормално и на двете колела, когато сменях накладките. Дали пък ако има въздух само в единия кръг (предно дясно - задно ляво) спирачното усилие на тези две колела ще е по-малко и за това се нагрява по-слабо десния диск? И ако е така, при спиране няма ли да ми тегли волана наляво? Което не съм забелязал - пускам я по инерция по някое нанадолнище и плавно натискам педала до долу и до пълно спиране. При това волана не мърда нито в ляво, нито в дясно! Мисля да проверя тази "хипотенуза"

А "мекия" педал би ли могъл да се обясни с все още непълното напасване на накладките и дисковете? Има едни гумени лепенки залепени на металната плочка на накладките (Лукас са, а и гумените лепенки не мисля, че се свалят при монтажа). Вероятно тези гуми също са причина за по-мекия педал?
Новите задни спирачни цилиндри също могат да са причина за по-мек педал. Изглеждат, като старите, но все пак са друга марка (Лукас). Може и автоматичното регулиране на задните накладки (оня щифт, дето го опъва пружинката) да не се е наместило още след смяната им. А и ръчната спирачка също се вдигна - преди хващаше на третия зъб, а сега на петия.
При изгасен двигател, при неколкократно натискане на спирачките, педала се вдига (втвърдява). Това също ме навежда на мисълта за въздух в тръбите. При палене на двигателя, педала потъва ... ок. 2-3 см. (сервото значи си работи) и след това, колкото и пъти да го натискам , все на същото положение си стои. Като го задържа натиснат по-дълго време (минута-две) също не потъва, което пък би трябвало да значи, че главния спирачен цилиндър е ОК.
Мисля пак да пробвам с обезвъздушаване следващите събота или неделя. Други идеи?
Разбрах, къде в София може да се смени спирачната течност и бързо и качествено. Ама ми идва далечко, да се разкарвам за тази процедура само. А и твърде рядко ми се налага да ходя с моята кола до София. Не знае ли някой и в Пловдив подобен сервиз, където свястно да го правят това?
Още едно бтв: двигателя е ABS, а спирачките нямат антиблокираща...
