Дадoха ми климатик от Golf4 и искам да го монтирам в Passat b4 1.8 abs мотора.
Кожусите, клапите и моторите, всичко оправих и е наред, но се оказа че като са сваляли климатика от голфа ел. схема която го управлява е унищожена :((((
Сега се опитвам да я възстановя с помоща на Autodata :? :(
В един пассат като моя на климатика блока му за управление е при двигателя "в двиг.отсег има закачени на разширителният съд 2 бушона и две релета ". Има в него две релета на Siemens, който като им записах номерата не могат да ми ги намерят в магазините да си ги закупя и да реализирам мой такъв блок по схемата от програмата. Трябвали им номерата по " VW" .
Иначе сименсите са записани така ( ненамерих инфо и за тях в googlе)
- v23134-m1052-x221 12v
R6B1 ili R6E1 ( poneje nadpisa be6e razmazan)
- v23134-y52-d242 12v
R6E2
Кой са истинските релета по "VW" незнам:(((( и оставам с вързани ръце, имам схемата а нямам нито едните нито другите релета заради проклетите им означения :evil:
Реле 1 в блока с релетата под кормилото го нямам, но доколкото разбрах не ми е и нужно понеже този блок в двигателя изпълнява цялата функция за перките и компресора за климатика.
Моля ако някой от вас има такъв блок да ми напише или снима какво пише на неговите релета че вече два дни сам в шах и мат :(
Ето въпросния пласмасов блок при двигателя, има два бушона и две релета, които тук са дадени в общ корпус, ако ги имате тези релета дайте номерата за да ги диря, че тези сименси с какви номера са и защо не излизат по магазините незнам : :
Колеги реших да рарна всичката информация която събрах относно темата за монтажа на климатика, :да:
Тук са теми из нета, снимки, описания, схеми, абе всичко освен AUTODATA :) за да не става прекалено обемист архива. Дано съм полезен с този архив, архива е отключен, няма пароли, rar архив е.
http://www.2shared.com/file/FOC-QbGA/Klimatik.html
А ето какво казва колегата zfa159, за това как да си направим елементарен тест за работата на климатика:Той климатика може да тръгне и след малко да спре....понеже ако не се включват перките фреона не се охлажда (в частта си високо налягане) и налягането става много голямо....сработва защитата и компресора спира....съответно ако в началото компресора тръгва а перките не е върде възможно всичко да си е наред а просто да има проблем в охлаждането т.е. проблем с пускането на перките.
Разбира се това може да се провери лесно по следния начин :
-пуска се климатика да работи и се слуща дали цъква компресора - ако цъква значи има поне някакво количество фреон.
-пипа се тънката тръба на изхода от компресора - трябва да се сгрява много бързо и да започне да пари
-после ако перката не се е пуснала се пуска ръчно (окъсява се от датчика за радиатора)
-пипа се тънката тръба преди да влезе в ТРВ (клапана преди изпарителя в купето...намира се отвън в една черна кутия).
-пипа се дебелата тръба при компресора - трябва да е студена.
Ако всичко това е така и компресора не спре да работи след като е пусната перката остава да се намери къде е проблема с перката.
Ако тънката тръба се стопля много бавно има няколко вероятности - скапан клапан в компресора или липса на фреон.
Ако тънката тръба при компресора е вряла а при ТРВ-то е хладна и се охлажда все повече - запушен дехидратор
Ако тънката тръба е вряла при ТРВ-то а дебелата не е студена и не се охлажда - проблем с ТРВ-то.
Общо взето това са възможностите.
А ето и управлението ми на перките което реализирах понеже моите и двете перки са електрически.