Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Може и директно + от акум. да му откараш

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 14 сеп 2005 10:50


wili98 написа:Ма имайте едно в предвид, че t обикновенно при термостат напълно отворен e с 2-3 градуса по-ниска от t на включ на датчика :)

Това е много правилно!От тук е логично да се сметне че като се включи ръчно перката термостата ще направо ще хвърля зарове.Т.е. по-скоро ще имаме въздушно охлаждане. Решението за диод при пусната перка е добро брат ми си го направи на пасатора.Това е достатъчно за по-голямо спокойствие. Мъждукането на диода се получава от въртенето на перката от течението на въздуха и генериране на някакво ЕДН, което няма закакво да беспокой водача на МПС-то.За ладов датчик не съм съгласен щото при тях доколкото знам няма две степени на въртене на перката.Т.е. може да се направи и с ладов но ще върти или само на ниски обороти или само на високи този който го прави да си решава. Но според мене е излишно такова ключе. А ако някой слага да си вземе и по мощен акумулатор!!!




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13559
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 14 сеп 2005 13:06


Колеги задължително да стане през реле свързването.
На моя Голф 3 го имам фабрично сложено релето.Установих го като се борих с вентилатора ,който се спомина.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Чак пък задължително..

Мнениеот wili98 » Сря 14 сеп 2005 16:52


kris11 написа:Колеги задължително да стане през реле свързването.
На моя Голф 3 го имам фабрично сложено релето.Установих го като се борих с вентилатора ,който се спомина.

Едно по-яко ЦК ключе без проблем ще издържи 20 А ти перката не ми се струва да е повече... егахти вентилатора..
Поглдни му кабелите които отиват към него 4 квадрата..
Значи трявба да е около толкоз... 20-25 А като турнеш и презапасяването :)
Ама най-точно ще стане да се премери..


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Чет 15 сеп 2005 17:47


Честно казано и аз не виждам защо са ви тия ключета......Ако някой държи да си направи арматурното табло на Фаувето да прилича на такова от руски танк или МИГ-21 нека слага....Представям си колко естетичен би бил един ЦК за по-голям ампераж ключ боднат на таблото - ще е страхотна красота....Дори и другата идея не разбирам със светодиода,който да свети от индуктираното ЕДН.....мога да ви доразвия идеята ако искате: купете си динамо за колело, монтирайте го на някоя гума, и си вземете един волтметър за елтабло и го монтирайте на арматурното табло. Така колкото по бързо карате, толкова по голямо напрежение ще отчита волтметъра - сиреч ще имате един уред за измерване на скорост, чиято скала е разграфена във еденици за електрическо напрежение - СТРАХОТНО,НАЛИ ?? :shock: :D :shock:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5092
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 15 сеп 2005 20:19


Krasi написа:Дори и другата идея не разбирам със светодиода,

Не виждам какъв е проблема. Диода сложих след като ми се случи една хубава случка в едно задръстване. Перката не включи /беше се откъснал кабела към датчика/ и в един момент температурата беше скочила доста над средата. Ако тогава имах сложен диод много по-рано щях да разбера че има проблем с перката.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 15 сеп 2005 22:28


От индикация в повече винаги има полза. Винаги са ме кефели уредчетата за температура и налягане на маслото на спортните автомобили. Светодиода даже ще го сложа двуцветен за двете скорости на фентилатора ;).


Потребителски аватар
deocfc
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 29 юни 2009 22:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот deocfc » Сря 01 юли 2009 17:07


А някой ще качи ли снимка къде се намира датчика на перката за да се даде накъсо ?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13559
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот kris11 » Чет 02 юли 2009 8:35


deocfc написа:А някой ще качи ли снимка къде се намира датчика на перката за да се даде накъсо ?


Датчика се намира в долния десен ъгъл на радиатора , като застанеш срещу предницата на колата. Зависди вентилатора ти с колко скорости е . На място няма как да дадеш на късо датчика - на изводите му е куплунга към вентилатора.
На 1 я пин на куплунга идва + 12 В като си на контакта - мери с мултицет или пробна лампа. Останалите 2 пина са за бърза и бавна скорост.
Нямам Аутодата на работа. Едва довечера мога да погледна


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот Гергин » Сря 15 сеп 2010 20:42


Знам, че темата е стара, но да попитам.
Когато се включва климатикът и заработва първа степен на вентилатора, а успоредно с това го пуснем от копчето на втора степен, има ли проблем?
И какво точно се случва при работеща първа степен и пусната принудително от ключа втора?


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот nikolai_an » Сря 15 сеп 2010 22:20


при условие че е измислено с датчици... :screwy нужно ли е,ако вс. ти е наред или по-добре вкараи орг. направеното в ред


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот Гергин » Сря 15 сеп 2010 23:05


Много ми помогна. Благодаря.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот Mihailov78 » Чет 16 сеп 2010 7:35


Гергин написа:Знам, че темата е стара, но да попитам.
Когато се включва климатикът и заработва първа степен на вентилатора, а успоредно с това го пуснем от копчето на втора степен, има ли проблем?
И какво точно се случва при работеща първа степен и пусната принудително от ключа втора?


При работеща първа степен, когато включиш принудително втора нищо няма да се случи. То самата система си работи на този принцип. Примерно при 95 градуса се затваря веригата на първа степен. Мотора загрява още и примерно при 102 градуса се включва втората степен, но първата си остава затворена.

пп: Хубаво е да има допълнителен ключ за перката. На Голфа не съм слагал. Но на буса си сложих - ключ 20 А с индикаторна лампа в него. То на таблото си има място за допълнителни ключове и нищо не се загрозява, даже напротив. Често ми се налага да го карам натоварен по един отвесен баир почти 15 км. Преди да започна да го катеря си включвам перката ръчно за всеки случай. Така се застраховам, че дори и термошалтера да прекъсне по време на изкачването, няма да се налага да правя основен ремонт поради прегряване. Лятото съм срещал там много автомобили с пушеци под капака. Така, че - слагайте ключ ако често качвате баири или натоварвате мотора до лимити!

Ето я схемата с двойния термошалтер:

perka.jpg


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот i.e.i » Чет 16 сеп 2010 8:55


Според мен няма смисъл от презастаховане.При отказ на датчика(които не следи показанята на таблото и 2 ключета да има няма да помогнат) едно мостче на буксата е достатъчно да се прибереш (до смяната)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот L&R » Чет 16 сеп 2010 9:02


то по закона на Мърфи , ако си направиш ключе ще ти се прецака перката :)...


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Допълнителен ключ за вентилатора на радиатора ?

Мнениеот Гергин » Чет 16 сеп 2010 9:23


Благодаря за отговора.
Почвам да търся ключе и кабел. Някакви особени изисквания за кабел,свързване и място от къде да мине? Мисля да пусна от фазата през ключето до втора степен.
Лаик съм в ел.инсталациите.

Тоя Мърфи много верни неща е казал. Как все познава :D



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 92 госта