Разлика между компресор и турбо

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Разлика между компресор и турбо

Мнениеот Velko » Нед 19 сеп 2010 7:57


Много се обърках... гледам тема "Как да сменя компресора с турбо" и в един момент се замислих - абе то не е ли едно и също?! - турбо компресор :|




Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот enigma79 » Нед 19 сеп 2010 7:59




Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот Velko » Нед 19 сеп 2010 8:40


Ах, мерсси Енигма :D Изчетох тази от БМВ форума и ми стана ясно вече :)


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот enigma79 » Нед 19 сеп 2010 8:50


Velko написа:Ах, мерсси Енигма :D Изчетох тази от БМВ форума и ми стана ясно вече :)

Един съвет колега,винаги потърси в гуглето,доста често излизат много повече неща за търсеното нещо mhihi Иначе няма ли да споделиш,какви еретични мисли ти влизат в главата mhihi Май ще слагаш нещо да охлажда цилиндрите mhihi


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот Velko » Нед 19 сеп 2010 9:49


Не... ша закупувам автомбил :)


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот altanivan » Нед 19 сеп 2010 16:04


Компресора надува но и спъва "леко" двигателя,за сметка на турбото-то само надува и летиш .. :)


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот groznika » Нед 19 сеп 2010 16:41


altanivan написа:Компресора надува но и спъва "леко" двигателя,за сметка на турбото-то само надува и летиш .. :)


Това е доста странно наистина... Хем надува, хем спъва. А ако го махнеш нема ли да отпуши бе да го е** mhihi

Основната разлика е, че компресорът е постоянно зацепен (обикновено с ремък) и надува постоянно, а турбото се развърта от изгорелите газове и започва да надува след достигането на определени обороти.
На VW като цяло производството на двигатели с турбо се отдава повече от компресарките, ако счетем класическите G40 и G60 компресори като провал...


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот ChimeyJimmey » Нед 19 сеп 2010 16:45


Е, а ако човечецът е решил да си взима 3.0Т?
Защо го отказвате от компресора? mhihi


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот Velko » Нед 19 сеп 2010 16:49


На VW като цяло производството на двигатели с турбо се отдава повече от компресарките, ако счетем класическите G40 и G60 компресори като провал...

Това изречение да си призная не го разбрах :| Или ако правилно съм те разбрал,искаш да кажеш, че VW са спрели да произвеждат двигатели с компресори, защото G40 и G60 са несполучливи?


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот altanivan » Нед 19 сеп 2010 17:08


Незнам дали г40 е несполучливо ,но за мен това от по-старите коли е най голямата бегачка..


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот altanivan » Нед 19 сеп 2010 17:12


groznika написа:
altanivan написа:Компресора надува но и спъва "леко" двигателя,за сметка на турбото-то само надува и летиш .. :)


Това е доста странно наистина... Хем надува, хем спъва. А ако го махнеш нема ли да отпуши бе да го е** mhihi

Основната разлика е, че компресорът е постоянно зацепен (обикновено с ремък) и надува постоянно, а турбото се развърта от изгорелите газове и започва да надува след достигането на определени обороти.
На VW като цяло производството на двигатели с турбо се отдава повече от компресарките, ако счетем класическите G40 и G60 компресори като провал...



Ти поне ме разбра :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: То не спъва ,ама е в тежест на вала :oops: Охх кво се правя и аз на разбирач,като нищо незнам :applause: :mrgreen: :mrgreen:


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот groznika » Нед 19 сеп 2010 17:57


altanivan написа:Незнам дали г40 е несполучливо ,но за мен това от по-старите коли е най голямата бегачка..


Полото G40 се явява основно бегачка заради малкото си килограми. Иначе моторът е 1.3 компресор 115 коня (нищо особено). За сметка на това е морално остарял, чуплив и капризен. Компресора иска обслужване което не е никак евтино, колата е спартанска, несигурна и без никаква возия.
За бегачка също можем да поспорим... Други марки в същия и близките класове се представят доста по-добре...
Бегачки също са рено 5 турбо, ситроен саксо vts и пежо 106 16v при това да не казвам силна дума са една идея по-бегачки ;)
В този ред на мисли поло G40 е доста несправедливо издигнато в култ основно на сектантски принцип :beer


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот Dead man » Нед 19 сеп 2010 18:05


В този ред на мисли поло G40 е доста несправедливо издигнато в култ основно на сектантски принцип


Точно така... :да:

Почти всеки автомобилен производител има малка бегачка сред моделите си. :012:

Да не отварям пак дума за "малките японски бегачки"... :talk:

А сега по темата :

Прочети в интернет какво е системата Компрекс при Мазда и ще ти стане ясно,че нище не ти е ясно за колите... mhihi :screwy

Аз лично предпочитам компресора пред турбото,заради това че работи винаги... :banana


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот altanivan » Нед 19 сеп 2010 18:18


Dead man написа:
Прочети в интернет какво е системата Компрекс при Мазда и ще ти стане ясно,че нище не ти е ясно за колите...



Май така излиза :oops: :mrgreen: :banghead:


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот rufkata » Нед 19 сеп 2010 18:25


groznika написа:
altanivan написа:Незнам дали г40 е несполучливо ,но за мен това от по-старите коли е най голямата бегачка..


Полото G40 се явява основно бегачка заради малкото си килограми. Иначе моторът е 1.3 компресор 115 коня (нищо особено). За сметка на това е морално остарял, чуплив и капризен. Компресора иска обслужване което не е никак евтино, колата е спартанска, несигурна и без никаква возия.
За бегачка също можем да поспорим... Други марки в същия и близките класове се представят доста по-добре...
Бегачки също са рено 5 турбо, ситроен саксо vts и пежо 106 16v при това да не казвам силна дума са една идея по-бегачки ;)
В този ред на мисли поло G40 е доста несправедливо издигнато в култ основно на сектантски принцип :beer

От изброените най бегач е Реното но вярвайте имал съм такава и колкото исках да я задържа тя толкова а и повече ме отказваше,до към 100 000 хил.км. сигурно са добри,но после нищо общо със прослувутата издръжливост на фолксвагена :D



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта