Режим на работа на компресора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Режим на работа на компресора

Мнениеот modiliani » Съб 25 сеп 2010 8:27


Здравейте!
Наскоро забелязах, че когато настроя климатроника на топло - компресора продължава да работи ( това нормално ли е). Колата е пасат Б3 1.8 моно (+ газово)-климатроника е оригинален. Явно има нещо!? което него изключва, защото гледам че тръбите на климатика скрежясват, а това мисля не трябва да се случва.




ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот ARusev » Съб 25 сеп 2010 10:54


Определено имаш проблем, докато го решиш - изключи компресора от конектора му.
А може и да нямаш проблем - зависи на каква температура го нагласяш "да топли". Като начало направи му една самодиагностика - има тема по въпроса с кодовете, които ще излязат.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот vasko__2 » Съб 25 сеп 2010 14:59


Да не си го включил да духа към стъклата, я виж.


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот modiliani » Съб 25 сеп 2010 18:56


ARusev написа:Определено имаш проблем, докато го решиш - изключи компресора от конектора му.
А може и да нямаш проблем - зависи на каква температура го нагласяш "да топли". Като начало направи му една самодиагностика - има тема по въпроса с кодовете, които ще излязат.

Ок. разбрах ще видя какво ще излезе на диагностиката с кодовете. в крайна сметка компресора трябва да изключва когато го наглася да топли на максимум.


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот modiliani » Съб 25 сеп 2010 18:59


vasko__2 написа:Да не си го включил да духа към стъклата, я виж.

Това какво общо с работата на компресора. По принцип той се включва на "авто" когато запаля и ако искам да променям го правя ръчно.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот vasko__2 » Съб 25 сеп 2010 19:43


Когато включиш да духа към стъклата , "ECON"- а се изключва и тръгва компресора.Интелигентен климатик имаш, браво. А сега да видим дали ще се сети някой защо е така?....


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот ARusev » Съб 25 сеп 2010 20:47


vasko__2 написа:Когато включиш да духа към стъклата , "ECON"- а се изключва...

Васко, неговия климатроник едва ли има "ECON". Но дано си прав и да няма повреда!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот znainainai » Нед 26 сеп 2010 0:11


Дори и на топло да е като дадеш на позиция за обдухване на челно стъкло пуска компресора. Студения въздух за секунди изчиства стъклото все едно никога не се е изпотявало :012:


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот modiliani » Пон 27 сеп 2010 9:43


Моя климатроник няма ЕКОН - с Б3 съм затова. Давам на контакт натискам и задържам за кратко OFF+Temp+ и излизат кодове за грешки: 2312;3224;4... не съм много сигурен в тези кодове защото кристала на дисплея се е разтекъл малко в тази част където показва кодовете. Странното е че през зимата се оправя и всичко се чете, а сега все още всичко е на "чертички" и си гадая малко за показанията.


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот ARusev » Пон 27 сеп 2010 18:16


Кодовете за грешките на В4 и В3, казват, били еднакви:

Таблица с кодовете за грешка на Климатроника на Passat B4
Достъп: Не изключвайте акумолатора или предпазител №21, т.к. паметта на климатроника ще се изтрие.

- Дайте на контакт
- Натиснете бутона “AUTO”
- След 15 сек. ще приключи инциализацията и ще светне нормално дисплея.
- Натиснете едновременно “OFF” и “Temp+” и ги задръжте повече от 2 сек.
- На екрана ще се появи 4-значен код и код на функцията за диагностика
- Запишете кода на грешката
- С бутона “Temp+” превключвате по списъка на грешките.
- Код “0000” означава, че е свършил списъка с грешки.



Таблица на кодовете

1-1-1-1 - неисправност на блока за управление.
2-3-1-2 - датчик на температурата охлаждащата течност
3-1-3-3 - датчик на външната температура
3-2-1-1 - датчик на температурата на таблото
3-2-1-2 - датчик на температурата във въздухозаборния канал
3-2-2-2 - термо-изключвател на изпарителя
3-2-2-3 - датчик на налягането
3-2-3-4 - датчик на температурата с обдухване (на таблото)
3-2-4-1 - датчик на слънчевата светлина
4-1-2-2 - мотор-позиционер на температурния клапан
4-1-2-3 - мотор-позиционер на централния клапан
4-1-2-4 - мотор на вентилатора
4-1-3-1 - мотор–позиционер на клапаните за направление на обдухването
0-0-0-0 - край на кодовете за грешка
4-4-4-4 - няма грешки

Излизане от режима за отчитане на грешките


- Натиснете едновременно “OFF” и “Temp+” и ги задръжте повече от 2 сек
- Изключете от контакт

Едната грешка я няма, както изглежда, явно има някои непълноти в таблицата.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот PASSAT » Вто 28 сеп 2010 8:21


Здравей колега modiliani, климатроника на Б3 спира компресора само когато външната температура падне под 5 градуса (за точната стойност не съм сигурен). Ако външната температура е над тази стойност компресора се включва, като единствения датчик който го изключва временно е датчика за обледяване на кондензатора (радиаторчето на климатика вътре в купето)

Успех!


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот modiliani » Вто 28 сеп 2010 14:55


PASSAT написа:Здравей колега modiliani, климатроника на Б3 спира компресора само когато външната температура падне под 5 градуса (за точната стойност не съм сигурен). Ако външната температура е над тази стойност компресора се включва, като единствения датчик който го изключва временно е датчика за обледяване на кондензатора (радиаторчето на климатика вътре в купето)

Успех!

Ок. Разбрах, но ме притеснява това, че тръбите които излизат от компресора скрижасват когато съм го настроил на топло - да кажем 26-27 градуса. И мисля че нетрябва да става така.
Днес когато си сглобих дисплея и направих теста излезе само 3211 - датчик на температурата на таблото - къде ли се намира на таблото да го видя и него. Сменяли се лесно или трябва да ходя на сервиз.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот znainainai » Вто 28 сеп 2010 15:47


До касетофона се намира :idea: Зад правоъгълната решетчица. Вади се касетофна и от там се бърка иначе трябва да свалиш централната конзола ( рамката около касетофона )за да го смъкнеш :idea:


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот modiliani » Вто 28 сеп 2010 15:55


znainainai написа:До касетофона се намира :idea: Зад правоъгълната решетчица. Вади се касетофна и от там се бърка иначе трябва да свалиш централната конзола ( рамката около касетофона )за да го смъкнеш :idea:

Да не е това където има едно вентилаторче и там някъде да е така ли...


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Режим на работа на компресора

Мнениеот znainainai » Вто 28 сеп 2010 17:40


modiliani написа:
znainainai написа:До касетофона се намира :idea: Зад правоъгълната решетчица. Вади се касетофна и от там се бърка иначе трябва да свалиш централната конзола ( рамката около касетофона )за да го смъкнеш :idea:

Да не е това където има едно вентилаторче и там някъде да е така ли...

Точно това е датчика :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта