Проблем с ABF насаден в Ауди

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот Ngoro » Чет 30 сеп 2010 10:02


Здравейте колеги.
Имам си един мъртвец (Ауди 80 B4 Avant). Изхвърлих му мотора (Ауди код ABK, VW код 2E).
Насадих ABF 93-та година от колегата mladej_it.

Сдобих се с липсващо ми парче от инсталацията от друг колега с пасат и ABF.

Закърпих кабелите, прозвъних ги всичките. Гледах 180 версии на схеми и модели ноооо кочината неще да докара сигнал до бо(у)бината.
Прегледан е датчика на хол- цъка. Датчика на коляновия вал също смятам че е наред.

Та сега поради липса на голф от който да си гледам ток и жици съвсем загубих ориентация.

Питането ми е следното:
Има ли колега с АБФ 93-та да защипем за минута моето ЕКУ да видим дали работи.
И също така да видя къде ми се губят в снопа от кабели K и L шините за връзка с VAG-COM-а че съвсем на тъмно работя. И по-точно да видя какви са цветовете на двата кабела K и L за да си ги издърпам от моето ECU че да се вържа към него.

:beer

За останалите колеги които проявят интерес към Франкенщайн-а - почти е готов. Като стане ще се похваля с какви проблеми съм се сблъскал ако има интерес. Макар че в Ауди форума ще са май по любопитни mhihi

П.С. Много дълго време се чудих дали това е правилния раздел за моя въпрос или да го сложа в Офф-топик/Автомобили




Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот van4ooo » Чет 30 сеп 2010 15:34


Датчика на делкото е само за 1ви цилиндър(мотора рабити и без него),инфото идва от този на коляновия вал-или тои е прецакан,провери всички +/- на компа а на бобината +/- има ли? Кабела за диагностика е 1(тънък сиво/бял).
Как си насложил новата инсталация а незнаеш кои е за диагностика на схемата трябва да го има(мотора ако е работил преди значи някоя жица си позабравил).


Потребителски аватар
toshko160
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 23 дек 2009 23:04
Автомобил: mk3
Двигател: 1.6 AFT
Местоположение: varna

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот toshko160 » Чет 30 сеп 2010 15:54


колега дане тази част която както разбрал си зел от колега с пасат абф дане се окаже 4е пасата е 2000 16 ама 9а ли как се води не абф


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот vaskoto1 » Чет 30 сеп 2010 16:20


K-сив/бял
L-жълт

ако искаш-свирни или направо мини за консултация-ще помагам с каквото мога. :D


Потребителски аватар
N_Milanoff
Мнения: 13
Регистриран на: Съб 08 май 2010 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот N_Milanoff » Чет 30 сеп 2010 16:27


Виж си и номера на компа
ABF ECU TYPES
immobiliser numbers:
037-906-024-AE,AL,BE,BF

NON immobiliser numbers:
037-906-024-F,G,AB
ако е от горните с имобилайзер ще ти трябва ключа и таблото от голфа до колкото знам или някой който да го изолира. Аз имам комп от пасат абф без имо и мога да мина да го пробваш ако искаш.
П.П. тамън да видя дали работи, че го взех без да мога да го пробвам


Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот Ngoro » Чет 30 сеп 2010 17:57


van4ooo, да видях че делкото е с един прорез а не с 4 както на ABK/2E-то.
с майстора дето го гласим (Мишо от ауди форума) зацепихме делкото спрямо 1-ви цилиндър.

Проблема е че човека не може да ми виси на главата постоянно докато аз си играя на автомонтьор та затова се налага да питам тук :)

Относно всички +/- на компа уж ги наредих но след малката подробност че бях забравил масата на двигателя към купето и при 1-вия опит за палене инсталацията се опита да замаси двигателя през една тъничка маса на ECU-то. Отварях го и го гледах (до колкото ми разбира профанската глава от електроника) и нищо не беше изпушило на пръв поглед. Нямаше и мирис на изгоряло mhihi

На бобинатора си имаме и + при контакт и маса читава и даже и цъква първоначалната единична искра на контакт като дам и като зареди бобината за сефте. От там нататък тишина и спокойствие. Кьорав импулс не идва към бобината. Но реално не с жицата която я управлява а с изваден кабел от делкото-бобина гледам дали ще хвърли искра докато въртя.

Делкото го тествахме на ръка на друга кола и датчика на хол си работи чудесно. Другата кола беше ауди моноинжекция. и

Новата инсталация я гледам от няколко места защото така и не успях да намеря "правилната" за ABF двигател.
имам около 7-8 варианта та даже и по години различни.

За сега ебаната цилиндрична букса на двигателя (която ми беше отрязана и правих наново от парчето на пасаторската инсталация) я сглобих цветово и проследявайки кабеляците кой на кой крак на ECU-то идва. уж всичко там е правилно. Но като ми остане време тази седмица и ако не падат конски глави, дъжд, сняг и градушка, ще я елиминирам тая букса с поялника. Защото бангията е в храстите а не в гараж.

Все пак през нея меря жиците на датчика на коляновия вал и уж всичко е наред.

Мотора уж е работил при човека от който го взех. Негов приятел е катерил голфината по мантинели и беше омахал картера. Инсталацията беше дроб-сърма и някои липсващи части датчици и маркучи ги търсих доста време и сглабях също от моето АБК докато събера всичко

Уж и всички жици съм навързал но остават 1-2 които не ги ползвам - като тая от скоростната кутия към ECU_то щото нямам темпомат нито борд компютър а на аудито жицата от скоростите си отива в таблото директно и си я ползвам нея от старата ми ауди-инсталация

toshko160 не, с пасата всичко си е наред. АБФ си е бил. но някои крака на ЕКУ-то са разместени за разлика от голфовия а и пасаторската инсталация също беше резната на цилиндричната букса на главата на двигателя. така че избрах само да ползвам парчето което ми липсва на голфовата + голфовата дето си имах

vaskoto1 данке! 43-ти крак ми е К -сив/бял и аз за нея имах подозрения. значи съм уцелил.
Кажи за L имаш ли представа в кой крак на ECU-то влиза защото от една от много схеми които гледам :
SYSTEM WIRING DIAGRAMS
Article Text (p. 12)
1994 Volkswagen Golf III
For Volkswagen Technical Site
Copyright © 1998 Mitchell Repair Information Company, LLC
Tuesday, December 07, 1999 11:19PM
(защото тая за 93-та година е 300к и нямам там двигателната част)

та на тази 12-та страница гледам долу в ляво точно
Diagnostic conector
Gry/Wht - отиваща на 43-ти крак - имам я тази жица с точно този цвят
Yel - отиваща на 21-ви крак - имам също тази жълта жица но в Ауто дата ми пише че била от датчика на коляновия вал.
а и като си мерих буксите си вървеше точно там този кабел.

Гомняното е че листата останаха в мъртвеца и сега съм пред ПЦ_то и малко на изуст говоря дали на 21-ви крак ми беше тази жълта или на 21-ви крак ми излзаше съвсем друг цвят. Но със сигурност си тиваше с комплекта жици за датчика на коляновия вал. Който ако приемем че съм объркал и не му е там мястото, ще трябва някой да каже къде да го вържа деева

vaskoto1 - този жълт цвят за L го гледаш по схема или точно жълт ти идва на обувката до пепелника дето се връзва VAG-COM-а ? че вече станах суеверен и искам да видя от някоя голфина точно какво има на VAG-COM ските букси като цвят мамка му!

N_Milanoff - пускам ти на лични контактите си. дай ми и твоите да ти се обадя да я свършим тази работа. Сега в момента инсталацията е хубаво замасена и вързана, така че няма да ти опукаме и твоето ECU. и преди да го слагаме ще се опитам да съм разрешил проблема с K/L шините за данни и най-вече ебания 21-ви крак който е хем L шина хем crankshaft датчика
За имобилайзер уж е 93-та година голфа. но на ECU-то пише 14-та седмица 94-та което си е в средата на април на 1994-та и реално си е производствената 94-та

Обсъждах с Мишо този 43-ти крак който до 93-та (по немските схеми в ELSA-та) е K шина а после отива към таблото и имобилайзера. Но той ми каза да не се впрягам за глупости защото не ми е това проблема.

Благодаря на всички които ми писаха. Ще продължа да давам тук инфо докато разпаля кенефа :beer


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот van4ooo » Чет 30 сеп 2010 19:09


Колега има 2 схеми преди и след 94г. и на двете опроводяването е "еднакво" без фрапираща разлика за работата на двигателя.Нали ти казах има един извод за диагностика N43.
Прикачени файлове
Clip.jpg


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот vaskoto1 » Чет 30 сеп 2010 19:24


мдааа, има шанс да е само на К.
дори и да не е-през К ще видиш достатъчно за твоите цели.
като те чета-залагам или на датичка за 1ви цил. или на бУбУната... mhihi


Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот Ngoro » Чет 30 сеп 2010 20:14


бубината метка ток на другото ауди та се раздава.
датчика на 1-ви цилиндър (който е на делкото) също.
ебания датчик на коляновия вал който има 180 начина да се измери грешно щото вътре в него има иДиоди и незнам си още какво го гледах уж и сравнявах с един от дизелица. и показват еднакви глупости.

за сега смятам че или 21-ви кабел не отива където трябва или уекинко съм го опушил ЕКУ-то при първото въртене без маса на мотора ... :banghead:

van4ooo ей това е питанката. от другите схеми там трябва да е жълт кабел на 21-ви крак и да е L шината


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот vasko__2 » Чет 30 сеп 2010 20:49


Аз като гледам си объркал здраво инсталацията. По схемата дето е дал колегата ( аз я гледам и при мен в аутодатата) датчика на кол. вал е на 67 и 68 краче, а датчика на разпр,вал( в случая делкото) е на 44 и 45 краче.


Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот Ngoro » Чет 30 сеп 2010 21:23


не, всичко е наред. коляновия си е на 67 и 68 и при мен
за 21-ви крак говорех по горе наизуст. щото не помня какво имаше на него.

всъщност нищо не е на ред щом неще да запали :? утре ще я гледам пак инсталацията


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот vasko__2 » Чет 30 сеп 2010 21:36


Виж тогава на буксата на датчика на кол вал дали идва захранване на 1 и 3 краче- 12V.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот vaskoto1 » Чет 30 сеп 2010 23:19


Ngoro написа:датчика на 1-ви цилиндър (който е на делкото) също.

в делкото датчика координира електронно разпр. вал към колянов.
позиционера, който организира искрата, към който се отнасям като към датчик на 1ви цилиндър (може и грешно да е...) е точно тоя на коляновия вал.
принципно не би трябвало да има разлика, защото е само един хол датчик, но работещ наопъки, т.е. брои се пропуснатия импулс от всички подадени от ринга на вала, но с датчик от 1.6 (АФТ) 101 не можах да запаля 2.0 (АГГ) 115...
опитай с друг.
ако нямаш подръки-ще ти дам за пробата. :wink:


Потребителски аватар
Ngoro
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 05 яну 2007 8:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот Ngoro » Нед 03 окт 2010 19:04


Запалих кочината. Благодаря на Ники (N_Milanoff) за ECU-то. Не беше проблема в него.
Оказа се че от 100 вида схеми дето имам кабел лилав/черен съм го сложил на маса а той е трябвало да е на + на контакт.
И за капак ако не съм закачил делкото а си го връткам на ръка ECU-то заради невърщящия се колянов вал и липсващите данни от него не подава сигнал към бобината за да не прави грешни детонации.

така че извода е : ABF ако мерите бобината - само на стартер и при включен датчик на хол и на коляновия вал. иначе кур искри. :012:

Сега остана зелен с бяло и лилав с бяло да ги вържа на VAG-COM-а
но в момента слагам водния радиатор и бронята та няма да е тази нощ :)


Потребителски аватар
peyu
Мнения: 493
Регистриран на: Сря 21 май 2008 0:10
Автомобил: Passat B7
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с ABF насаден в Ауди

Мнениеот peyu » Нед 09 окт 2011 0:02


Привет колеги, аз също имам сходен проблем.
Кола: Golf2 - 86та
Двигател: 2.0 16v ABF (94г)
Инсталацията която имах (94г) при свързването на мотора беше само тази в коша
та ми се наложи да си изкарам k-line и L-line отделно.
Днес пробвах да си направя диагностика с кабел VAG kkl

Изображение

Поради липсата на терминал буксата я подвързах по следния начин (без L-line)

Изображение

Обаче дава грешка..

Изображение

Възможно ли е проблема да идва от кабела, имам съмнения, че имобилайзера има пръст в това facepalm !?
При включена букса, колата не иска прочете чипа и не пали. След като махна кабела колата си пали
но и в двата варианта грешката е на лице?!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта