голф2 1.6тд вече тди

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
BORCO
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 16:02
Автомобил:
Двигател:

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот BORCO » Съб 18 сеп 2010 20:30


Искаше ми се просто да се изясни въпроса по отношение на добавянето на кулер.
1. Има ли значение какъв е кулера ?
2. От значение ли е дължината на въздуховодите до кулера и до турбото?
3. Има ли смисъл да се слага кулер без да се пипат помпата и турбината?
4. От значение ли е местоположението на кулера?

Това са все въпроси,отговорите на който интересуват може би доста от хората които сега навлизат в тази материя.

Освен че подобрява значително горивния процес,то и на турбината вече и е по "леко" от температурна гледна точка :D На по-хладно се работи по-добре.




Потребителски аватар
Re5Pec7
Мнения: 1290
Регистриран на: Чет 06 дек 2007 13:37
Автомобил: Passat B5 V6
Двигател: AQD
Местоположение: Варна

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот Re5Pec7 » Съб 18 сеп 2010 20:43


Ще се опитам да ти отговоря, но не мога да обяснявам много много и незнам дали ще ме разбереш :)
1. Има ли значение какъв е кулера ? - Колкото по-голям, толкова по-добре. Друг е въпроса за колко голям имаш място да сложиш.
2. От значение ли е дължината на въздуховодите до кулера и до турбото? - Тук не съм сигурен. Мисля, че най-добре ако са възможно най-къси, но няма къде тогава да се сложи кулера. Колко по-къси са, толкова по-малко "стопляне" на въздуха ще има след кулера.
3. Има ли смисъл да се слага кулер без да се пипат помпата и турбината? - Ами мисля, че няма смисъл. Поне малко трябва да се пипнат. Вкарваш малко повече въздух със същото количество гориво и горивната смес ти става бедна и няма да има голям ефект от кулера. За да направиш отново горивната смес стехиометрична подаваш малко повече гориво, за да компенсираш количеството въздух. Само с въздух колата не върви.
4. От значение ли е местоположението на кулера? - Кулера можеш да го сложиш където искаш. Целта му е да се "сблъсква" със студен въздух, а най-студен е въздуха в предната част на колата. Затова и ги слагат там пред бронята или зад калника. Най-осезаем е ефекта като е пред бронята. Друг е въпроса, че можеш да го сложиш и при двигателя и да отрежеш въздухозаборник на капака, за да обдухва кулера, но естетически стои грозно, а и по-голям ефект няма да видиш.
Ако греша някъде нека някой ме поправи, за да не объркваме колегата :)
Дано си ме разбрал :) Успех.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 19 сеп 2010 0:03


Най-добре е да се сложи заводския кулер, който слагат на SB двигателите, защото там е изчислено точно количеството въздух, което взема кулера при 0.7-0.8 бара надуване на турбото.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот faint » Нед 19 сеп 2010 1:16


по-голям кулер - по-добре ще охлажда. въздуха нема къде да избяга ;)


BORCO
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 16:02
Автомобил:
Двигател:

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот BORCO » Нед 19 сеп 2010 9:38


Мисля че и големината на кулера и дължината и диаметъра на въздуховодите са от голямо значение.Хубаво е малко да се сметнат нещата.От значение са за лага и не само.
В противен случай би означавало че с кулер от Камаз ще върви най добре :D


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот faint » Нед 19 сеп 2010 14:20


Аз пък се кефя на лаг-а ;) прави ми масаж на гърба като ме дръпне рязко назад
иначе си прав. Ама едва ли ще му е проблем, като гледам големината на този кулер.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 19 сеп 2010 22:11


Точно на този колега няма да му е проблем, но по принцип е проблем. :D


Потребителски аватар
n-i-k-o
Мнения: 496
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 16:12
Автомобил: mk2 i passat b3
Двигател: ev 1984 rp 1992
Местоположение: plovdiv

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот n-i-k-o » Нед 19 сеп 2010 22:27


хубаво си я направил тди ама вземи оправи тея турбо пътища че тоя въздух ще се пребие :lol: докъто стигне до моторЯ


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот rufkata » Нед 19 сеп 2010 22:41


М-у такъв голф с кулер и без разликата във вървежа е огромна,казвам го от личен опит.

3. Има ли смисъл да се слага кулер без да се пипат помпата и турбината? - Ами мисля, че няма смисъл. Поне малко трябва да се пипнат. Вкарваш малко повече въздух със същото количество гориво и горивната смес ти става бедна и няма да има голям ефект от кулера. За да направиш отново горивната смес стехиометрична подаваш малко повече гориво, за да компенсираш количеството въздух. Само с въздух колата не върви.

Според мен това е пълна глупост, сам по себе си кулера не увеличава количеството въздух към мотора,прави го турбината :mrgreen:Не е проблем да се сложи по голям кулер без да се пипа нищо друго,плюс това да не мислите че тия 4-ки с големите кулери отпред в броните всички са некви хипер бегачи :D чисто и просто малко по охладен въздух,почти никаква разлика и най вече визуална гъзария,в повечето случаи както казах без покритие във конски сили

Последна промяна от rufkata на Нед 19 сеп 2010 22:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Oil
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 7:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот Oil » Пет 24 сеп 2010 22:27


Преглеждай ми профила да видиш как се слага кулер на дизела по-нататък ще постна снимки на двигателя


Потребителски аватар
AVTO_JAMBAS
Мнения: 240
Регистриран на: Нед 27 май 2007 9:09
Автомобил: r19 cabrioler wiliams
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот AVTO_JAMBAS » Нед 26 сеп 2010 17:37


колкото по къси пътища толкова по добре
с колена е най удачно
куле заводския е пре достатъчен
и помпата задължително си пипа


Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот stefan_milk » Нед 26 сеп 2010 19:05


superlubo5 написа:Незнам колко коня е но върви монго.В Ловеч няма каде да се измери това.Който може да го направи няма да остане разочарован 40лв е кулера,втора ръка,за друго пари не съм давал защото го имах но неби стъпило повече от 100тина лева


колко много сподели де ?


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот rufkata » Пет 01 окт 2010 20:40


stefan_milk написа:
superlubo5 написа:Незнам колко коня е но върви монго.В Ловеч няма каде да се измери това.Който може да го направи няма да остане разочарован 40лв е кулера,втора ръка,за друго пари не съм давал защото го имах но неби стъпило повече от 100тина лева


колко много сподели де ?

Просто от опит един приятел караше 1.8 м.и. със правен испускател и доста други работи,говоря за далечната 2003-та година,та Г-2 ката му се водеше сравнително добър бегач, и един ден ме помоли да отидем да вземем един дизелак Г-2 1.6 дизел от бояджията ,ама със кулер.Изненадата беше първо за мен (тогава карах може би най бързата Джета в Пловдив)която беше 1.8 GTI мотор но си я вкарах от Италия със брутален тунинг ,явно и по мотора беше пипано,доста се отклоних.Та на един светофар застанахме със правеното 1.8 м.и. а аз със 1.6 дизелака и му кимнах да се дръпнем,оттам започна голямото срамуване,тоя дизел(вярно имах чувството че ще пръсне турбото)даде на бензиновия бегач само първата и то със много малко и от там нататък не е истина.


niki991
Мнения: 138
Регистриран на: Вто 30 юни 2009 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот niki991 » Нед 22 яну 2012 11:57


колега ефективно ли е охлаждането на кулера :hmmmm


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф2 1.6тд вече тди

Мнениеот samo_pechka » Нед 22 яну 2012 13:03


superlubo5 написа:здравейте колеги ето моето голфе вече 1.6 тди с кулер от форд мондео и турбина с 1бар налягане

Евала давам на такива хора..едиствената ми забележка е ,че кулера наистина не му е там местото-зад водния радиатор е и не може ефективно да се "охлажда" нагнетения въздух.Казваш,че ще направиш отвор в капака и вентилатор на кулера,ефекта обаче се обезсмисля ако по някакъв начин не отклониш "топлия" въздух от водния радиатор..Мислил съм си следното : ако интеркулера се монтира точно над главата и да се изреже отвор в капака по размер на кулера(по подобие на мондео) ,дали е изпълнимо е отделен въпрос ,инак ефекта ще е най-добър - яко охлаждане на кулера и къси турбопътища..



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта