Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
boywalking
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот boywalking » Нед 03 окт 2010 11:40


Значи колеги, от вчера нов беля, понеже забелязах, че не всеки път термостата отваря големия кръг и понеже знам, че за последните 5 години от както колата е в БГ не е сменян, реших да го сменя. Обаче!!! Първият болт който хванах да развинтвам - му се скъса главата :banghead:
какво правиме сега ?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот zfa159 » Нед 03 окт 2010 11:46


Ако кажеш и каква е колата и с какъв двигател,ще е много по-лесно да ти кажем.


Потребителски аватар
величков
Мнения: 352
Регистриран на: Пон 23 ное 2009 19:50
Автомобил: VW vento
Двигател: ahu-1996
Местоположение: СофиЯ

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот величков » Нед 03 окт 2010 11:48


разпробиване и набиване на торс
след това дано се развие :012:


Потребителски аватар
boywalking
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот boywalking » Нед 03 окт 2010 12:17


голф 2 1.6
я обяснете това с разпробиването... сам с подръчни материали и инструменти ще мога ли ?


Потребителски аватар
boywalking
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот boywalking » Нед 03 окт 2010 12:27


http://www.vwclub.bg/~wili98/therpostat/1.8&1.6.jpg
там където е ограденото е термостата... под него има едно такова пластмасово от което излиза маркуча към радиатора, точно на него има 2 болта които държат термостата вътре във водната помпа. тръгнах да развивам единия е му се откъсна главата, и остана вътре навита останалата част (тялото) на болта и няма как да го отвия, знам че с нещо се прави някъв като нарез и май с отверка се развинтва... а трябва да го оправя тази седмица и сам, щот кризата удря яко а и другата кола се счупи вчера :cry:


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот sam_boha » Нед 03 окт 2010 12:34


развий и другите, свали чашката на термостата и виж дали има място на самата шпилка, която е останала след късането на главата да завиеш ДВЕ гайки. Едната ще ти е контра(горната), а другата ще развиваш с ключ. Ако няма място да ги завиеш - не знам... Това, което ти описах съм го правил и стана, надявам се и при теб да стане.


Потребителски аватар
boywalking
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот boywalking » Нед 03 окт 2010 12:41


няма място, главата си отиде с малко от самото тяло на болта, направо е вътре в желязото.... :cry:


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот keymaker » Нед 03 окт 2010 13:56


Нова конзола е лечението
Овиваш я от блока и слагаш новата миналата година я купих за 30-тина лв. щото скъсах 2 болтчета на водната помпа.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот pas1.8mi » Нед 03 окт 2010 14:45


Един от двата болта е в проходна резба!Вероятно точно него си скъсал(аз също!)!Разпробиваш с Ф4,8мм и пренарязваш с Метчик М6! :wink:


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот aradovanov » Нед 03 окт 2010 14:49


Отиваш и си купуваш нова водна помпа и си спестяваш разпробиването и в последствие капенето на антифриз от там.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот alexx » Нед 03 окт 2010 14:51


Отиваш и си купуваш нова водна помпа и си спестяваш разпробиването и в последствие капенето на антифриз от там.

това е само че че ще искаш ЦЯЛА не само турбинката


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот zfa159 » Нед 03 окт 2010 23:27


технически се води Водна помпа с корпус.На теб ти трябва корпуса.Хубава и истинска таква е около 80лв (Колбеншмидт) помпа с корпус.
Иначе трябва да мъчиш това болтче да го лекуваш нещо :)
:beer


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот emo-gar » Пон 04 окт 2010 8:55


aradovanov написа:Отиваш и си купуваш нова водна помпа и си спестяваш разпробиването и в последствие капенето на антифриз от там.

И аз така казвам,най-малкото свали помпата от блока и си работи на спокойствие-ако стане-късмет!.И смени задължително О-пръстена към блока(50х4).Може да вземеш и "охлюв"-втора ръка,по-скоро помпа-цяла.Но фланеца с импелера(перката) си смени с нов.То и там има едни болтчета,често се късат!


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Проблем - скъсан болт на сглобката на термостата

Мнениеот djshomi » Пон 04 окт 2010 12:01


Ако поне малко стърчи се заварява бол с телоподавашто тъкмо пада и окиса и се развива.Наи добре свали помпата и виж дали не стърчи болта от дреугата страна.Иначе греене и пробиване за шиплковадач.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 50 госта