Пасат Б5.5 1.8Т 2002 година проблем с интеркулер

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Robocopele
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Veliko Turnovo

Пасат Б5.5 1.8Т 2002 година проблем с интеркулер

Мнениеот Robocopele » Вто 05 окт 2010 19:09


Колеги нов съм във форума за това ако допусна някакви грешки с писането, извинявам се предварително. От 2-3 седмици насам преди да запаля колата виждам, че под нея има малка локва масло от шофиорската страна. Под капака се вижда, че тръбите на интеркулера са целите в масло явно е, че проблемът се таи някъде там. Та, искам да попитам, освен закъсана тръба или скъсана скоба друго какво може да се е случило? Колата е Пасат Б5.5 1.8Т 2002 година. Рових се из и гугъл и се оказва, че проблемът е доста често срещан, но решенията не са описани много добре.




Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 05 окт 2010 19:43


То, за скъсана тръба и/или интеркулера ясно.
Но защо има масло вътре.
Това е по-притеснителното.
Да не опяваш съвсем скоро турбина... ?


Потребителски аватар
Robocopele
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Veliko Turnovo

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот Robocopele » Вто 05 окт 2010 19:52


Преди тоя Пасат имах и 2 дизела, по принцип са ми казвали, че е нормално да вкарва малко масло в тръбите на интеркулера, но до сега не ми се случвало чак да тече. За турбина се самнявам, принципно на Гарет турбините знам, че карат до 500-600хил. км без проблеми, особено при AWT мотора, смисал стандартния дефект с турбината май е отстранен, който се срещаше при AWM.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот Peteff » Вто 05 окт 2010 19:59


маслото е от картерните газове , те отиват след въздушния филтър , преди турбината , и от нея по пътя на въздуха в турбината , през турбопътищата , кулера , колектора и в мотора .

та решението е извеждане на картерните газове някъде под автомобила примерно и щателно почистване на всички турбопътиша и кулера с обезмаслител .

за по добро дишане на мотора се препоръчва и затапване или изолиране софтуерно на егр-а (непрепоръчително за помпа-дюза моторите, но така и незнам защо)


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 05 окт 2010 20:51


Може и да е, може и да не е.
Да провери турбината за луфт.
И не е казал как следи нивото. Колко изяжда от смяна до смяна?


Потребителски аватар
Robocopele
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Veliko Turnovo

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот Robocopele » Вто 05 окт 2010 21:06


Не съм го карал още 10хил. км и за това не съм писал колко масло си гълта просто не знам. Докато не се появи тоя проблем нямаше промяна в нивото на маслото. Относно турбината - проверявана е и е в изправност.


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот kirhadj » Сря 06 окт 2010 7:27


А кой и как провери турбината?
Че и на мен по ми прилича на теч от турбото, щом капе от интеркулера, значи твърде много масло отива към него. От маслените пари не може толкова много масло да отива, че да капе.


Потребителски аватар
Robocopele
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Veliko Turnovo

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот Robocopele » Сря 06 окт 2010 18:48


Благодаря на всички за бързите отговори. Оказа се, че е скъсана скоба на долния маркуч, който влиза в интеркулера. Тоя път явно се оттървах леко. Да видим сега какво ще се сбози един пат вече потроших типтроника :banghead:, та сега май ще чакам турбина.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот Peteff » Сря 06 окт 2010 18:58


kirhadj написа:А кой и как провери турбината?
Че и на мен по ми прилича на теч от турбото, щом капе от интеркулера, значи твърде много масло отива към него. От маслените пари не може толкова много масло да отива, че да капе.

за 10-тина години мисля доста масло може да отиде в кулера и при хлабава връзка да текне примерно както е станало с колегата . така си мисля просто :)


Потребителски аватар
paaco
Мнения: 262
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
Двигател: AVF 2005
Местоположение: sofia

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот paaco » Пет 08 окт 2010 12:42


Колеги и при мен има теч от масло до кулера. Като свалих кората беше бая омаслена в района.
Забелязах че е по прясно до скобата на Г образната гумена тръба излизаща от кулера.
Като я свалих изтече около 10-20 капки масло. Направи ми впечатление, че на гумената тръба в двата края има метални втулки а на тях гумени О-пръстени.
Дали ще спре да тече ако ги сменя тези О-пръстени?
От смяна до смяна не доливам масло.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот Peteff » Пет 08 окт 2010 12:49


на всички тди-та над 2-3 години има масалце по турбопатищата и кулера , тай че споко не е кой знае какво


Потребителски аватар
Robocopele
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Veliko Turnovo

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот Robocopele » Пет 08 окт 2010 15:30


Колега относно теча от горната част. При мен проблемът беше същия от горната тръба и ставаше на въпрос за скъсан о-пръстен на тази тръба. След като го смених проблем не съм имал. ETKA номера на тая глупост е - 3c0 145 117f. Ако имаш ETKA чукни го ще ти го изкара във Фолксваген струва 10 лева ново другаде няма да го намериш от сега ти казвам. При мен тва се оказа решението. Успех :D


valentin8850
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот valentin8850 » Нед 10 юли 2011 22:51


здравейте,момчета да споделя и аз със вас.Карам пасат 98г.1.9тди 110кс и аз имам проблем подобен на вашите.по тръбите има доста масло че да не казвам пътека и започна дръзтично да пада нивото на маслото.турбото има луфт на оста.Въпросът ми е някои сменял ли е лагерите и семерингите и има ли ремонтен комплект за турбо и каква му е цената ако знае някой?


Потребителски аватар
garsona
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
Двигател: ATJ F18B2

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот garsona » Пон 11 юли 2011 0:13


По-добре не се захващай , отиди си на майстор , защото едно че комплетка се намира трудно , друго че не се знае до какво положение е износена турбината , и може да направиш по-големи поразии ! eusa


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5

Мнениеот K » Пон 11 юли 2011 8:27


Ето положението при мен какво представлява

Изображение

За 14 хиляди км. долях литър. Кората под двигателя осезаемо е омаслена :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MMM1 и 40 госта