Пасат Б5.5 1.8Т 2002 година проблем с интеркулер
- Robocopele
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Turnovo
Пасат Б5.5 1.8Т 2002 година проблем с интеркулер
Колеги нов съм във форума за това ако допусна някакви грешки с писането, извинявам се предварително. От 2-3 седмици насам преди да запаля колата виждам, че под нея има малка локва масло от шофиорската страна. Под капака се вижда, че тръбите на интеркулера са целите в масло явно е, че проблемът се таи някъде там. Та, искам да попитам, освен закъсана тръба или скъсана скоба друго какво може да се е случило? Колата е Пасат Б5.5 1.8Т 2002 година. Рових се из и гугъл и се оказва, че проблемът е доста често срещан, но решенията не са описани много добре.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
То, за скъсана тръба и/или интеркулера ясно.
Но защо има масло вътре.
Това е по-притеснителното.
Да не опяваш съвсем скоро турбина... ?
Но защо има масло вътре.
Това е по-притеснителното.
Да не опяваш съвсем скоро турбина... ?
- Robocopele
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Turnovo
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
Преди тоя Пасат имах и 2 дизела, по принцип са ми казвали, че е нормално да вкарва малко масло в тръбите на интеркулера, но до сега не ми се случвало чак да тече. За турбина се самнявам, принципно на Гарет турбините знам, че карат до 500-600хил. км без проблеми, особено при AWT мотора, смисал стандартния дефект с турбината май е отстранен, който се срещаше при AWM.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
маслото е от картерните газове , те отиват след въздушния филтър , преди турбината , и от нея по пътя на въздуха в турбината , през турбопътищата , кулера , колектора и в мотора .
та решението е извеждане на картерните газове някъде под автомобила примерно и щателно почистване на всички турбопътиша и кулера с обезмаслител .
за по добро дишане на мотора се препоръчва и затапване или изолиране софтуерно на егр-а (непрепоръчително за помпа-дюза моторите, но така и незнам защо)
та решението е извеждане на картерните газове някъде под автомобила примерно и щателно почистване на всички турбопътиша и кулера с обезмаслител .
за по добро дишане на мотора се препоръчва и затапване или изолиране софтуерно на егр-а (непрепоръчително за помпа-дюза моторите, но така и незнам защо)
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
Може и да е, може и да не е.
Да провери турбината за луфт.
И не е казал как следи нивото. Колко изяжда от смяна до смяна?
Да провери турбината за луфт.
И не е казал как следи нивото. Колко изяжда от смяна до смяна?
- Robocopele
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Turnovo
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
Не съм го карал още 10хил. км и за това не съм писал колко масло си гълта просто не знам. Докато не се появи тоя проблем нямаше промяна в нивото на маслото. Относно турбината - проверявана е и е в изправност.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
А кой и как провери турбината?
Че и на мен по ми прилича на теч от турбото, щом капе от интеркулера, значи твърде много масло отива към него. От маслените пари не може толкова много масло да отива, че да капе.
Че и на мен по ми прилича на теч от турбото, щом капе от интеркулера, значи твърде много масло отива към него. От маслените пари не може толкова много масло да отива, че да капе.
- Robocopele
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Turnovo
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
Благодаря на всички за бързите отговори. Оказа се, че е скъсана скоба на долния маркуч, който влиза в интеркулера. Тоя път явно се оттървах леко. Да видим сега какво ще се сбози един пат вече потроших типтроника
, та сега май ще чакам турбина.

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
kirhadj написа:А кой и как провери турбината?
Че и на мен по ми прилича на теч от турбото, щом капе от интеркулера, значи твърде много масло отива към него. От маслените пари не може толкова много масло да отива, че да капе.
за 10-тина години мисля доста масло може да отиде в кулера и при хлабава връзка да текне примерно както е станало с колегата . така си мисля просто

- paaco
- Мнения: 262
- Регистриран на: Чет 30 юли 2009 10:10
- Автомобил: Passat 5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVF 2005
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
Колеги и при мен има теч от масло до кулера. Като свалих кората беше бая омаслена в района.
Забелязах че е по прясно до скобата на Г образната гумена тръба излизаща от кулера.
Като я свалих изтече около 10-20 капки масло. Направи ми впечатление, че на гумената тръба в двата края има метални втулки а на тях гумени О-пръстени.
Дали ще спре да тече ако ги сменя тези О-пръстени?
От смяна до смяна не доливам масло.
Забелязах че е по прясно до скобата на Г образната гумена тръба излизаща от кулера.
Като я свалих изтече около 10-20 капки масло. Направи ми впечатление, че на гумената тръба в двата края има метални втулки а на тях гумени О-пръстени.
Дали ще спре да тече ако ги сменя тези О-пръстени?
От смяна до смяна не доливам масло.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
на всички тди-та над 2-3 години има масалце по турбопатищата и кулера , тай че споко не е кой знае какво
- Robocopele
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 17 апр 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Veliko Turnovo
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
Колега относно теча от горната част. При мен проблемът беше същия от горната тръба и ставаше на въпрос за скъсан о-пръстен на тази тръба. След като го смених проблем не съм имал. ETKA номера на тая глупост е - 3c0 145 117f. Ако имаш ETKA чукни го ще ти го изкара във Фолксваген струва 10 лева ново другаде няма да го намериш от сега ти казвам. При мен тва се оказа решението. Успех 

-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
здравейте,момчета да споделя и аз със вас.Карам пасат 98г.1.9тди 110кс и аз имам проблем подобен на вашите.по тръбите има доста масло че да не казвам пътека и започна дръзтично да пада нивото на маслото.турбото има луфт на оста.Въпросът ми е някои сменял ли е лагерите и семерингите и има ли ремонтен комплект за турбо и каква му е цената ако знае някой?
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Проблем с интекулер на Пасат Б5.5
По-добре не се захващай , отиди си на майстор , защото едно че комплетка се намира трудно , друго че не се знае до какво положение е износена турбината , и може да направиш по-големи поразии ! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 61 госта