Голф 3 ТДИ 1з или аху

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот rosen79 » Чет 07 окт 2010 9:28


bad_look написа:на баща ми пасата е 1z миналата седмица му сменяваха съединител и е без маховик и аху също няма маховик само афн има

:shock Ти Луд ли си?Как нямат мнаховик?Май не си виждал изобщо за какво става дума.
По темата:Разликата в двата двигателя е,че АХУ е с демферен маховик,а 1З не.Другата разлика е в електрониката,при АХУ е повече.Всичко друго е еднакво.И двата са добри стига да уцелиш добре подържан автомобил,и ти да го подържаш както трябва.
garsona написа:ahu е с променлива геометрия , съответно малко по-нов пак е 90 коня , нямам наблюдения като двигател как е !

Поредната глупост.От къде чу или видя,че АХУ е с променлива геометрия не знам.




Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот w_smith » Чет 07 окт 2010 14:48


rosen79 написа:По темата:Разликата в двата двигателя е,че АХУ е с демферен маховик,а 1З не.Другата разлика е в електрониката,при АХУ е повече.Всичко друго е еднакво.

Сигурен ли си,в това което пишеш?
Разглобявал ли си, виждал ли си?
Каква е повечето електроника на АХУ?


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот rosen79 » Чет 07 окт 2010 15:00


Баща ми е с такъв.Даже е със същия цвят като твоя.Поведението на единия двигател е съвсем различно от другия.Някои недостатъци на 1З са елиминирани в АХУ-то.Компа е различен,при 1З чиповете са на щипки,а при АХУ-то са капсоловани.Това достатъчно ли ти е?


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот w_smith » Чет 07 окт 2010 15:44


Интересно ми е просто! Аз не съм сменял съединител и просто не знам дали съм с демпфер. Относно разликите в поведението напиши по някоя дума - не бъди толкова лаконичен.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот rosen79 » Чет 07 окт 2010 16:59


При 1З има една много гадна дупка във вървенето между 1000 и 1800оборота,а при АХУ това го няма.При 1З обаче от 1800об до 3000об вървенето е по-усезаемо.Поне такива са ми наблюденията при моя и този на баща ми.Маховика ти е демферен освен ако някой преди теб не го е сменил с обикновен.За друго в момента не се сещам.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот fox_vt » Чет 07 окт 2010 17:48


rosen79 написа:Баща ми е с такъв.Даже е със същия цвят като твоя.Поведението на единия двигател е съвсем различно от другия.Някои недостатъци на 1З са елиминирани в АХУ-то.Компа е различен,при 1З чиповете са на щипки,а при АХУ-то са капсоловани.Това достатъчно ли ти е?


Я кажи какво имаш в предвид с това че чиповете са на щипки и капсуловани че ми стана интересно,не заради друго ами за това че до скоро си мислех че мойта е АХУ ама на купето пише 13.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот rosen79 » Чет 07 окт 2010 17:54


Ми при 1З чипопвете са захванати с нещо като щипки.При смяна на чипа просто махаш стария и слагаш новия,и винаги можеш да върнеш стария.А при АХУ тези щипки ги няма,а са нещо като капсоловани.Смяната им е малко по-трудна,защото новите чипове трябва да се залепят или нещо такова,или да им се приспособят щипки за по-лесна размяна.ВескоТДИ си е сменявал чипа и е по-запознат точно как стоят нещата с чипа на АХУ-то,това от него съм го чул.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот fox_vt » Чет 07 окт 2010 18:01


Ахааа да не би да имаш предвид цокли на които се набива чипа?Ако е така моите бяха запоени на платката директно и после след чипосването запоих цокли за по лесно махане и слагане.Та според това инфо ако е вярно съм със АХУ както пише в талона :roll:


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот rosen79 » Чет 07 окт 2010 18:21


Да бе нещо такова.Не знам точно наименованието,но знам,че на 1З чиповете се сменяват много по-лесно от колкото на АХУ-то.На АХУ се преправяло нещо,за да стане като при 1З.За по-точно инфо питай ВескоТДИ.


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот judasss » Чет 07 окт 2010 20:59


Аз ли си въобразявам или 1з е по шумен ? :lol: Или моя просто си дрънчи повече ... с такова убеждение съм останал ,спрямо аху то на вескоТДИ

Май имаше разлика във екологията на 2та мотора ? :wink:


Потребителски аватар
bad_look
Мнения: 352
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 20:56
Автомобил: vw golf 2 GTI
Двигател: PB
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот bad_look » Пет 08 окт 2010 13:01


rosen79 написа:
bad_look написа:на баща ми пасата е 1z миналата седмица му сменяваха съединител и е без маховик и аху също няма маховик само афн има

:shock Ти Луд ли си?Как нямат мнаховик?Май не си виждал изобщо за какво става дума.
По темата:Разликата в двата двигателя е,че АХУ е с демферен маховик,а 1З не.Другата разлика е в електрониката,при АХУ е повече.Всичко друго е еднакво.И двата са добри стига да уцелиш добре подържан автомобил,и ти да го подържаш както трябва.
garsona написа:ahu е с променлива геометрия , съответно малко по-нов пак е 90 коня , нямам наблюдения като двигател как е !

Поредната глупост.От къде чу или видя,че АХУ е с променлива геометрия не знам.

е добре де аз лично съм виждал аху без маховик освен ако съединителя не е бил сменен с такъв без демферен маховик..... :roll:

Последна промяна от bad_look на Пет 08 окт 2010 15:57, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1з или аху

Мнениеот rosen79 » Пет 08 окт 2010 15:01


А това вече е съвсем различно.Напълно възможно е да е бил сменен.Това е честа практика с тея маховици.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта