Вярно ли,че не е препорачително на кола над 150 000км. да и се сипва синтетика или полу-синтетика....Двигателя след тези километри понеже вече бил износен и трябвало да се кара с дебело минерално масло...синтетиката не била неподходяща с други думи.Според мен това са пълни гупости...
Аз карам пасат с двигател 2E



Вярно ли е,че синтетиката е само за нови двигатели?!
- Dan4ote
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
Пълна синтетика се кара само за нови автомобили, казват до 100 000 ама аз си мисля, че до 150 000 хил няма проблем. Всички коли които караме не са реални километри. Да сте виждали кола на старо повече от 200 000 хил - рядко. Некакви автомобили на 16 години ми ги водят 130 000 - не вервам!
Това за маслото не са глупости, вярно е. Ако мотора ти работи със синтетика добре, карай си го. Ако го гори може да пробваш минерално.
Това за маслото не са глупости, вярно е. Ако мотора ти работи със синтетика добре, карай си го. Ако го гори може да пробваш минерално.
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
темата е доста дъвкана ...
Не си написал, но явно ти харчи масло или бъркам?
Не ти препоръчвам основен ремонт, защото ще ти струва много пари а резултатът е доста несигурен. Най-лесно е да смениш маслото - пробвай със Motul 4100, маслото е 15W50 и е полусинтетично. Ако не помогне пробвай да смениш и гумичките на клапаните.
Имах същият проблем - около 1 литър масло на 1000 км. - след смяна на сегменти и гумички на клапани продължи да харчи по 700 гр. на 1000 км. След още една смяна на гумичките на клапаните и със масло Motul спря да харчи масло. Със двигател 2Е съм.
Колко масло ти харчи, колко е компресията, какво е маслото?
Не си написал, но явно ти харчи масло или бъркам?
Не ти препоръчвам основен ремонт, защото ще ти струва много пари а резултатът е доста несигурен. Най-лесно е да смениш маслото - пробвай със Motul 4100, маслото е 15W50 и е полусинтетично. Ако не помогне пробвай да смениш и гумичките на клапаните.
Имах същият проблем - около 1 литър масло на 1000 км. - след смяна на сегменти и гумички на клапани продължи да харчи по 700 гр. на 1000 км. След още една смяна на гумичките на клапаните и със масло Motul спря да харчи масло. Със двигател 2Е съм.
Колко масло ти харчи, колко е компресията, какво е маслото?
- passatGL
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
с полу-синтетика съм
гори ми за 2000км. към 400-500мл.мисля,че не много
Re: с полу-синтетика съм
passatGL написа:гори ми за 2000км. към 400-500мл.мисля,че не много
Хмм, с риск да се повторя - какво масло гори?
Пуши ли от ауспуха сивкав дим?
Компресия?
Иначе не е много, но имай предвид че за една смяна (8000-9000 км.) ще изгори 2 литра масло, т.е. трябва да го наглеждаш, доливаш и т.н. И още нещо - добавки не сипвай в никакъв случай!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колега passatGL, колко навременна тема пускаш само
. Днес сменях масло и реших да го купя от автосалон на "Шкода", с надеждата че там маслото ще е по оргинално от всяко друго продавано в други магазини. Колко е оригинално - за това ще ви кажа по-късно, марката на маслото също няма да споменавам, защото ще настъпят едни дебати че ...
Та продавача, успя да ме накара да повярвам че мога да сипя полусинтетика и още повече - да си купя масло 10W40. Преди да вляза в автосалона, нямах никакво такова намерение за полусинтетика, обаче ...
Затова ме заинтригува темата, защото пасата прехвърли 190 000 км, като съм склонен да вярвам че това са му реалните километри.
Според това което прочетох до тук, на тези километри, трябва да очаквам всеки един момент двигателя да протече като лейка, или да започне да гори много масло?!Това ли искате да кажете колеги?

Та продавача, успя да ме накара да повярвам че мога да сипя полусинтетика и още повече - да си купя масло 10W40. Преди да вляза в автосалона, нямах никакво такова намерение за полусинтетика, обаче ...
Затова ме заинтригува темата, защото пасата прехвърли 190 000 км, като съм склонен да вярвам че това са му реалните километри.
Според това което прочетох до тук, на тези километри, трябва да очаквам всеки един момент двигателя да протече като лейка, или да започне да гори много масло?!Това ли искате да кажете колеги?
- orgasmatron
- Мнения: 1333
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
- Автомобил: Passat B4 Syncro
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
doktora написа:Колега passatGL, колко навременна тема пускаш само. Днес сменях масло и реших да го купя от автосалон на "Шкода", с надеждата че там маслото ще е по оргинално от всяко друго продавано в други магазини. Колко е оригинално - за това ще ви кажа по-късно, марката на маслото също няма да споменавам, защото ще настъпят едни дебати че ...
Та продавача, успя да ме накара да повярвам че мога да сипя полусинтетика и още повече - да си купя масло 10W40. Преди да вляза в автосалона, нямах никакво такова намерение за полусинтетика, обаче ...
Затова ме заинтригува темата, защото пасата прехвърли 190 000 км, като съм склонен да вярвам че това са му реалните километри.
Според това което прочетох до тук, на тези километри, трябва да очаквам всеки един момент двигателя да протече като лейка, или да започне да гори много масло?!Това ли искате да кажете колеги?
Колега, караме еднакви пасати


Така че колега никакви протеснения относно течове не трябва да имаш. аз преди си мислех че имам теч и губя масло но се оказаха гумички на клапани и след смяната им колата не харчи въобще масло
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
И аз като Доктора и оrgasmatron съм на 190к (+5к днес чукна) и мисля, че са реални. Винаги съм карал с 10W40 В началото със Shell, което обаче ми го хапваше по малко, сега с IGOL, на което не виждам никакво намаляне на нивото от 5 000 км. Така, че, отговора на въпроса ти е НЕ! Не е вярно, че трябва да се карат само с минерално. Всичко завси от конкретното състояние на мотора, а то пък е пряко свързано с това, какво масло се е използвало преди
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
170к моторо, карам със синтетика - никакви грижи. Предният мотор Кадет 1.6Д - на 200к след основен ремотн - също със синтетика зимата, че много му такаха клапаните с друго масло.
Ако искате ми вярвайте, но при нормална работна температура, синтетиката, полусинтетиката и минералното масло, трябва долу-горе да изглеждат по един и същ начин. Това е градска легенда за тънките и дебелите масла. Основната разлика е в различните присадки на маслата - по-качествените позволяват по-дълъг пробег, по-малко износване на двигателя, защото абсорбират по-добре вредните вещества от изгорелите газове, които попадат в картера и т.н. Другата основна разлика е във вискозитета при ниска температура и при висока. Синтетичните масла са много по-течливи при ниски температури и съответно много по-бързо помпата вдига налягане и започва мазането на двигателя, докато масло 15w50 примерно през зимата ще е супер-супер вредно.
Отделно при по-високи от нормалните температуи, също по-скъпите синтетични масла имат предимство, защото запазват по-дълго мазителните си свойства, демек, ако автомобила често се ръчка в червеното на оборотмера - задължително синтетика!
Просто важно е маслото да е качествено. Примерно синтетика Лубрика никога не бих си купил
Ако искате ми вярвайте, но при нормална работна температура, синтетиката, полусинтетиката и минералното масло, трябва долу-горе да изглеждат по един и същ начин. Това е градска легенда за тънките и дебелите масла. Основната разлика е в различните присадки на маслата - по-качествените позволяват по-дълъг пробег, по-малко износване на двигателя, защото абсорбират по-добре вредните вещества от изгорелите газове, които попадат в картера и т.н. Другата основна разлика е във вискозитета при ниска температура и при висока. Синтетичните масла са много по-течливи при ниски температури и съответно много по-бързо помпата вдига налягане и започва мазането на двигателя, докато масло 15w50 примерно през зимата ще е супер-супер вредно.
Отделно при по-високи от нормалните температуи, също по-скъпите синтетични масла имат предимство, защото запазват по-дълго мазителните си свойства, демек, ако автомобила често се ръчка в червеното на оборотмера - задължително синтетика!
Просто важно е маслото да е качествено. Примерно синтетика Лубрика никога не бих си купил

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
полусинтетика
полусинтетика е оптималния избор -10W40
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта