Вярно ли е,че синтетиката е само за нови двигатели?!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passatGL
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Вярно ли е,че синтетиката е само за нови двигатели?!

Мнениеот passatGL » Пет 23 юни 2006 12:02


Вярно ли,че не е препорачително на кола над 150 000км. да и се сипва синтетика или полу-синтетика....Двигателя след тези километри понеже вече бил износен и трябвало да се кара с дебело минерално масло...синтетиката не била неподходяща с други думи.Според мен това са пълни гупости...
Аз карам пасат с двигател 2E




Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пет 23 юни 2006 18:27


Пълна синтетика се кара само за нови автомобили, казват до 100 000 ама аз си мисля, че до 150 000 хил няма проблем. Всички коли които караме не са реални километри. Да сте виждали кола на старо повече от 200 000 хил - рядко. Некакви автомобили на 16 години ми ги водят 130 000 - не вервам!
Това за маслото не са глупости, вярно е. Ако мотора ти работи със синтетика добре, карай си го. Ако го гори може да пробваш минерално.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Съб 24 юни 2006 11:57


Ако го гори е по-добре ( но не е по-евтино ) да се направи основен ремонт на главата и евентуално на двигателя.
Преминаването към минерално масло всъщност е заобикаляне на проблема, а не решение. Но като временен вариянт може би ще помогне.


jgmec
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 0:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jgmec » Съб 24 юни 2006 13:19


темата е доста дъвкана ...
Не си написал, но явно ти харчи масло или бъркам?
Не ти препоръчвам основен ремонт, защото ще ти струва много пари а резултатът е доста несигурен. Най-лесно е да смениш маслото - пробвай със Motul 4100, маслото е 15W50 и е полусинтетично. Ако не помогне пробвай да смениш и гумичките на клапаните.
Имах същият проблем - около 1 литър масло на 1000 км. - след смяна на сегменти и гумички на клапани продължи да харчи по 700 гр. на 1000 км. След още една смяна на гумичките на клапаните и със масло Motul спря да харчи масло. Със двигател 2Е съм.

Колко масло ти харчи, колко е компресията, какво е маслото?


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Съб 24 юни 2006 13:49


За предпочитане е да не се кара с пълна синтетика,препоръчвам за кои ли път Castrol Himilij 15W-40,минерално много добро аз съм с такова,те го дават за коли на д 100000км. или 10год.


Потребителски аватар
passatGL
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 28 сеп 2005 20:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

с полу-синтетика съм

Мнениеот passatGL » Съб 24 юни 2006 15:04


гори ми за 2000км. към 400-500мл.мисля,че не много


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Съб 24 юни 2006 16:44


Виж по надолу темата за гумички клапани там лично аз съм обяснил доста неща за този харч.


jgmec
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 0:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: с полу-синтетика съм

Мнениеот jgmec » Съб 24 юни 2006 21:45


passatGL написа:гори ми за 2000км. към 400-500мл.мисля,че не много


Хмм, с риск да се повторя - какво масло гори?
Пуши ли от ауспуха сивкав дим?
Компресия?

Иначе не е много, но имай предвид че за една смяна (8000-9000 км.) ще изгори 2 литра масло, т.е. трябва да го наглеждаш, доливаш и т.н. И още нещо - добавки не сипвай в никакъв случай!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Съб 24 юни 2006 22:31


Колега passatGL, колко навременна тема пускаш само :). Днес сменях масло и реших да го купя от автосалон на "Шкода", с надеждата че там маслото ще е по оргинално от всяко друго продавано в други магазини. Колко е оригинално - за това ще ви кажа по-късно, марката на маслото също няма да споменавам, защото ще настъпят едни дебати че ...
Та продавача, успя да ме накара да повярвам че мога да сипя полусинтетика и още повече - да си купя масло 10W40. Преди да вляза в автосалона, нямах никакво такова намерение за полусинтетика, обаче ...
Затова ме заинтригува темата, защото пасата прехвърли 190 000 км, като съм склонен да вярвам че това са му реалните километри.
Според това което прочетох до тук, на тези километри, трябва да очаквам всеки един момент двигателя да протече като лейка, или да започне да гори много масло?!Това ли искате да кажете колеги?


Потребителски аватар
orgasmatron
Мнения: 1333
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
Автомобил: Passat B4 Syncro
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот orgasmatron » Нед 25 юни 2006 7:07


doktora написа:Колега passatGL, колко навременна тема пускаш само :). Днес сменях масло и реших да го купя от автосалон на "Шкода", с надеждата че там маслото ще е по оргинално от всяко друго продавано в други магазини. Колко е оригинално - за това ще ви кажа по-късно, марката на маслото също няма да споменавам, защото ще настъпят едни дебати че ...
Та продавача, успя да ме накара да повярвам че мога да сипя полусинтетика и още повече - да си купя масло 10W40. Преди да вляза в автосалона, нямах никакво такова намерение за полусинтетика, обаче ...
Затова ме заинтригува темата, защото пасата прехвърли 190 000 км, като съм склонен да вярвам че това са му реалните километри.
Според това което прочетох до тук, на тези километри, трябва да очаквам всеки един момент двигателя да протече като лейка, или да започне да гори много масло?!Това ли искате да кажете колеги?


Колега, караме еднакви пасати :), и моя е над 190 хиляди, карам с полусинтетика от доста време и то точно с 10W40, нищо не е протекло за около 30 000 км. има леко омасляване на капака на главата но то е по вина на един баш майстор който беше схванал идеята как се сменя гарнитура но не беше успял да се пребори с нея :)

Така че колега никакви протеснения относно течове не трябва да имаш. аз преди си мислех че имам теч и губя масло но се оказаха гумички на клапани и след смяната им колата не харчи въобще масло


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 25 юни 2006 21:41


И аз като Доктора и оrgasmatron съм на 190к (+5к днес чукна) и мисля, че са реални. Винаги съм карал с 10W40 В началото със Shell, което обаче ми го хапваше по малко, сега с IGOL, на което не виждам никакво намаляне на нивото от 5 000 км. Така, че, отговора на въпроса ти е НЕ! Не е вярно, че трябва да се карат само с минерално. Всичко завси от конкретното състояние на мотора, а то пък е пряко свързано с това, какво масло се е използвало преди


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 25 юни 2006 21:46


Да се включа в отбора на мит-бъстърите 190к мотор- карам със синтетика и няма никакви минуси само плюсове.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 25 юни 2006 22:01


170к моторо, карам със синтетика - никакви грижи. Предният мотор Кадет 1.6Д - на 200к след основен ремотн - също със синтетика зимата, че много му такаха клапаните с друго масло.

Ако искате ми вярвайте, но при нормална работна температура, синтетиката, полусинтетиката и минералното масло, трябва долу-горе да изглеждат по един и същ начин. Това е градска легенда за тънките и дебелите масла. Основната разлика е в различните присадки на маслата - по-качествените позволяват по-дълъг пробег, по-малко износване на двигателя, защото абсорбират по-добре вредните вещества от изгорелите газове, които попадат в картера и т.н. Другата основна разлика е във вискозитета при ниска температура и при висока. Синтетичните масла са много по-течливи при ниски температури и съответно много по-бързо помпата вдига налягане и започва мазането на двигателя, докато масло 15w50 примерно през зимата ще е супер-супер вредно.

Отделно при по-високи от нормалните температуи, също по-скъпите синтетични масла имат предимство, защото запазват по-дълго мазителните си свойства, демек, ако автомобила често се ръчка в червеното на оборотмера - задължително синтетика!

Просто важно е маслото да е качествено. Примерно синтетика Лубрика никога не бих си купил :)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

полусинтетика

Мнениеот K22 » Сря 28 юни 2006 11:26


полусинтетика е оптималния избор -10W40


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 28 юни 2006 15:45


Първи впечатления от маслото 10W40 , 4-5- дена след смяната.Определено със старото масло 15W40, при студен студен двигател имах някакво тракане/чукане първите 1-2 минути ( може би са повдигачите ), сега това нещо изчезна и двигателя като че и работи по тихичко.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 32 госта