Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот _Technics » Съб 24 апр 2010 11:39


Здравейте! Имам Passat B5.5 2.5TDI V6 4Motion (AKN) и искам по сериозно завишение на мощността. Правен му е чип тунинг, с което от 150 стана 180к.с. Някой правил ли е подобни интервенции над този мотор ? Ровил съм се много в интернет, форума тук, форума на ауди и освен този клип: http://www.youtube.com/watch?v=HwbGCPOU ... 8mZRhe7XVI друго неможах да намеря! Тука във Варна неможах да намеря нито потребители нито сервизи за тунинг, които да са правили нещо и да могат нещо да направят с този двигател. Затова си позволих да създам нова тема - ще се радвам ако намеря колеги, които да дадът положителен принос по темата. Мисля си че ще е полезна и на други колеги!
Понеже съм се нагледал на достатъчно разводнени теми ще моля да се коментира именно този мотор 2.5TDI V6 (може и от Ауди), т.к. искам да имам точно този автомобил, харесва ми и като външен вид, возия, салон бежов кожен... двигателя е в мн. добро състояние, колкото и да не е за вярване, наясно съм че е мъртво родения (затова и искам да го живна), наясно съм че ако сложа 1.8Т с не мн. голям зор ще постигна над 350к.с., но започва да става много сложно, скоростни кутии, двигатели кои знае още какво.... ще ми се този двигател да се понаправи, предвид разхода - който ме устройва, въртящия момент от 310Nm само с чип се завиши на 450Nm на вала .... Биха били полезни резултати от махане на катализаторИ на точно този мотор, т.к. имах астра 1.7TDS Isuzu махнах катализатора и на всяко подаване на гасчица за да потегля на около 900rpm се получаваше невероятно бучене в купето и ест. съжелявах, докато при мои приатели с други автомобили например Мерцедес 220cdi никакъв проблем! Затова ми е интерено какъв ще е резултата на точно такъв автомобил и двигател.
-> Това което знам до момента е че неможе да се накара помпата да вкарва повече нафта без да и падне налягането критично, което било основния проблем, докара ли се по голямо количество нафта с достатъчно налягане, от там нататък пътя с турбина, дюзи, интеркулер, генерация, съединител с притискател ... са по разрешими.

Благодаря на колегите отзовали се подготвени, ще се радвам да превърнем темата в успешна, актуална и интересна !!! love.vw




Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот ChimeyJimmey » Съб 24 апр 2010 12:40


Свържи се с този потребител.
Той е от Варна и има дино-стенд.
Иди при него и дискутирайте на живо. :041:


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот _Technics » Пет 01 окт 2010 0:02


НАПРАВЕН ЕКСПЕРИМЕНТ ЗА ~1300лв.:
Passat B5.5 2.5TDI V6 4Motion, 2002г. Motor Type: AKN (150к.с. измерени на вал, на гуми 83kW) с чип тунинг от TST-Racing на 180к.с. (измерени на ДИНО стенд на вал, на гуми 100kW точно)
* Подмяна студената част на турбината от BMW X5 (Е53) 3.0ТДИ (135kW/184hp) ;
* Ликвидация на 2бр. катализатора и поставяне на тръби от неръждавейка с перфектни заварки;
* Ремап на софтуера за правилно разпределение гориво/въздух и т.н.т.;
** Някой подробности покрай описаните промени.



--- РЕЗУЛТАТ ---

НИКАКЪВ. Нито повишена мощност, нито Въртящ момент.

---> Помпата неможе да бъде накарана да подаде повече гориво през тези дюзи и разпръсквачи (въпреки че реално през тях може да премине повече гориво), за да се използва завишената възможност на новото турбо.

Недостатъци: Дадени пари, пълната тяга (макс. въртящ момент) се постига вместо на досегашните 1800rpm, вече на 2200rpm (т.е. загуба на обороти в началото за сметка тяхното изместване на високите обороти, като разхода предполагам ще се повиши като цяло заради това изместване, при нормално шофиране)


________________________________________________________________________________
Търсят се разпръсквачи за AKN двигател с по-голям дебит (+30~50% например), ако някой може да помогне нека пише. Намерени са такива за AFB мотор, но неможело да се сложат на моите дюзи :(
________________________________________________________________________________
Скоро може да се хвана да постна графиките от дино стенда след 1-я чип тунинг и след последната промяна.


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот gogovaseev » Пет 01 окт 2010 6:43


_Technics написа:НАПРАВЕН ЕКСПЕРИМЕНТ ЗА ~1300лв.:
Passat B5.5 2.5TDI V6 4Motion, 2002г. Motor Type: AKN (150к.с. измерени на вал, на гуми 83kW) с чип тунинг от TST-Racing на 180к.с. (измерени на ДИНО стенд на вал, на гуми 100kW точно)
* Подмяна студената част на турбината от BMW X5 (Е53) 3.0ТДИ (135kW/184hp) ;
* Ликвидация на 2бр. катализатора и поставяне на тръби от неръждавейка с перфектни заварки;
* Ремап на софтуера за правилно разпределение гориво/въздух и т.н.т.;
** Някой подробности покрай описаните промени.



--- РЕЗУЛТАТ ---

НИКАКЪВ. Нито повишена мощност, нито Въртящ момент.

---> Помпата неможе да бъде накарана да подаде повече гориво през тези дюзи и разпръсквачи (въпреки че реално през тях може да премине повече гориво), за да се използва завишената възможност на новото турбо.

Недостатъци: Дадени пари, пълната тяга (макс. въртящ момент) се постига вместо на досегашните 1800rpm, вече на 2200rpm (т.е. загуба на обороти в началото за сметка тяхното изместване на високите обороти, като разхода предполагам ще се повиши като цяло заради това изместване, при нормално шофиране)


________________________________________________________________________________
Търсят се разпръсквачи за AKN двигател с по-голям дебит (+30~50% например), ако някой може да помогне нека пише. Намерени са такива за AFB мотор, но неможело да се сложат на моите дюзи :(
________________________________________________________________________________
Скоро може да се хвана да постна графиките от дино стенда след 1-я чип тунинг и след последната промяна.

колега а за6те не смени6 буталото на помпата и писле да мисли6 за нови разпрасква4и или направо потърси нова помпа от 180 коня комплект със дузи.успех :beer


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот _Technics » Пет 01 окт 2010 7:18


Надявам се силно да намеря 180 коньова на части, но несъм сигурен, че имат разлика в механиките на помпите, а за дюзите ми казаха че нямало да мога да развия моите и да сложа другите! много били различни. Някои ако знае нещо по въпроса нека помага - Благодаря!
---> видях обява в Мобиле.бг една 180к.с. пича пише че мотора е с Верига :shock - дали е така ?
п.п.: Интересува ме съвместимостта от тези съществуващи двигатели 2.5 V6 AKN, BDH, BAU, AKE, AFB, евентуално да търся цели глави за да подменя дефекта на този мотор с износването на валовете и хем да е с другия тип дюзи, за който се произвеждат Тунинг разпръсквачи +50% и с тях ще добавя нужното гориво ! Моя майстор ми каза, че дори чисто геометрически ако паснат дюзите от AKE колата няма да работи добре, т.к. били за друго базово налягане (разлика около 30-40бара) и дорислед регулировка нямалокак да се получи. От друго място чух че моите били по тънки, а на всички останали дюзите по дебели и щели да опре във валовете.... незнам и аз вече


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот rabotnika » Пет 01 окт 2010 18:05


с помпа от 180 коня няма да запалиш ама никога
и кой ти ги говори тия простотии за тея дюзи?


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот _Technics » Пет 01 окт 2010 19:23


за кое по-точно ? (иначе ми е ясно, че ако сменя електрониката на помпата няма да запали никога! даже мисля съм го опоменал)


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот Brezel » Пет 01 окт 2010 21:10


VP44 с 4 бутала е истината. В БГ обаче незнам някой да го е правил. БМВ още 98ма показаха как VP44 прави 250 коня.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот dancing_niki » Пон 04 окт 2010 23:07


Аз съм с BAU и "умната" дюза ми е от 150 к.с. За съвместимостта на главите не мога да ти кажа. И не е с верига, а си е с ремък. Предполагам е излишно да казвам, че връзката м/у 2-та разпределителни вала на всяка глава е твърда реализирана, чрез зъбна предавка.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот sk. » Съб 09 окт 2010 15:49


Здравей, колега! Гледам клипчето от юТуб, има коментари и този, който го е пуснал, явно ги следи и отговаря. Пробвал ли си да го питаш него? Най-добре ще ти каже той! Ако не знаеш английски, свиркай и ще помагаме ;)
Поздрави!


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот _Technics » Нед 10 окт 2010 21:01


Така е, но неговия двигател е AFB и софтуера му е различен от на моя AKN и при него всичкото това става само с турбо, разпръсквачи и интеркулер и софтуерна промяна (чип), при мен софтуера на помпата е друг и не може да се накара да пуска повече нафта :( Намерил съм разпръсквачи +50% но са за неговия двигател, за моя не стават. :(


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот rabotnika » Пон 11 окт 2010 9:00


аз пък мисля че може да се промени горивото на помпата но имаш проблем с помпата тука покрай мен има едно ауди със същия проблем колкото и гориво да му подаваш не пуска повече от определена доза гориво
сменихме помпата и всичко се оправи почна да върви като лудо така че ме съмнява че и ти имаш такъв проблем


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот _Technics » Сря 13 окт 2010 0:10


1-во какво значи покрай теб ? 2-ро код на двигател, смяна на помпа имаш предвид цялата с електрониката, или само механиката или само електрониката ????


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот rabotnika » Сря 13 окт 2010 18:22


на един приятел е.кода на мотора AYM сменихме цялата помпа и колата се оправи и почна да върви като обезумяла сравнение с преди/нищо друго освен помпата не е пипано/


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Някой вдигал ли е к.с. на 2.5TDI V6 над 200 [Б5 или Б5.5] ?

Мнениеот _Technics » Сря 12 сеп 2012 19:47


Отдавна не съм писал :)
Оказа се, че нагнетателния елемент (гавно разпределително тяло) е износен и вместо 1300 бара е паднало на едва 900 бара и съответно с неговата подмяна автомобила завървя, но допълнително са завишавани количествата на гориво по механичен път, но не ми се обясниха точно как, било тайна....... но в крайна сметка извадихме 200к.с. на вал от AKN мотор.
Започват да не ми стигат. Трябва да свалям помпата отново да е нося на дизелджията за да и завишава количествата още, но да видим турбото, което е хибридно дали ще смогва и до колко.
Някой ако ме е надминал, нека сподели как ;)



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта