Термостат - къде се намира и как се сменя.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот parno » Нед 17 окт 2010 10:28


смених го
сваляте помпата с 2те стойки за да стигнете до термостата
лекичко с ботловете на капачката му защото обичат да се късат
при мен не се скъсаха но единия завлачи резбата и трябваше да я прорязвам с метчик за да сглобя колата...
къде трябва да застава стрелката при скорост около 90 на извънградско :roll:
че май пак не бива




Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот vinixxx » Нед 17 окт 2010 13:33


на 90 при сякви скорости и терени


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот zdravko_jett » Нед 17 окт 2010 14:16


CIFA написа:
ABSOLUT написа:
CIFA написа:Здрасти приятели. Имам въпрос - за какво е стрелката на термостата, предполагам че е за позицията ??? На къде трябва да сочи ???
Ето и снимка :


На различни места, пише различни неща за тази стрелка. Но едно е ясно, тя служи за ориентиране на малка дупчица за изпускане на налягане (въздух). Чел съм че трябва да сочи надолу, защото на срещуположната страна е тази дупка, но съм срещал и обратното. Правилото е, че дупчицата трябва да е нагоре, на 12 часа. Така въздуха (понеже е по-лек от водата) си минава през термостата, дори и да е в затворено положение. :)



Такааа. След обстоен оглед на термостата, открих и втори белег. Тъй като водната помпа има всмукателна и и нагнетателна страна, та стрелката трябва да е ориентирана по посока на всмукателната страна. А другия белег (точката) трябва да е във високата част на леглото на термостата. Термостата се отваря първо от към страната на точката. Поне при мен е така, на NE мотор.

:beer :да: :beer :077:

дали е от голямо значение на къде сочи стрелата че хич не съм обърнал внимание за това, ина4е вече 4та седмица си работи без проблем дано и да няма проблеми


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот parno » Нед 17 окт 2010 14:29


vinixxx написа:на 90 при сякви скорости и терени

в задръстванията стрелката е точно в средата и перките си държат тази температура
при движение пада с половин деление
застава малко след долната стрелка
проблема май е друг


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот vinixxx » Нед 17 окт 2010 18:27


С новия термостат и при мен е така.Сложих вернет,сигурно е пълен боклук и отваря малко по-рано.Аз не виждам проблем в температурата на течността,ако е 85гр.
3те най-важни неща в една охладотелна система са:

-Отварящ по-рано но никога и по-късно от предвидената температура термостат
-Включващи се перки по-рано,но никога и по-късно от предвидената температура
-Достатъчен дебит на охладителна течност,зависещ от качеството и състоянието на водната помпа.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот alexx » Чет 28 окт 2010 21:32


е това открих в едно Поло за 20-30 термостата дет съм сменял за сефте виждам такова нещо
Изображение Изображение
и си е оригинален с щампите на vw и audi


Потребителски аватар
volen777
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 17 дек 2005 13:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот volen777 » Сря 03 ное 2010 17:54


Ето как аз си смених термостата на Голф 3 TDI 1Z(90Hp) (с дясна дирекция )
Преди да започна разглабянето прочетох доста теми във форума и като цяло разбрах кое как да стане, но в последсвтие като започнах да разглабям установих, че има малки различия между начина на закрепване на хидравличната помпа при различните двигатели. Смяната я правих на канал в домашни условия изцяло под колата, но преполагам и с крик също може да стане. Аз бях решил да пробвам да сменя термостата само като махна планката за хидравликата и според темите във форума трябваше да отвия 4 болта, но при мен се оказаха 5.
izgled11.jpg

izgled22.jpg

С червените кръгове и стрелки съм показал болтовете които се развиват за да се махне само планката и предполагам там кадето е червения правоъгълник(болт №5) ще може да има достъп до болтовете на самия термостат, но аз не съм пробвал защото в последствие реших да махна хидравличната помпа.
За да се махне помпата на хидравликата могат да се развият само болтовете показани с жълти кръгове и стрекли. Аз лично използвах следната последователност отвъртъях първо болт 1 и 2. При болт 1 използвах лула пнеже тази тръбичка на хидравликата пречи да се вкара камък от гидория.След това болт 4 с гидория. И накрая болт 6 като се освободи този болт ремъка може свободно да се махне и помпата остава във ръцете ви хубаво е да я отместите и подпрете на някое тупче или да я вържете с нещо.
Болтове 1,2,3,4,6 са номер 13 а болт5 е номер16.
При разглобяването първо завих всички болтове по малко колкот да хванат като започнах от 4 след това 1 и 2 сле това ги затегнах докрай. Последен оставих болт 6 понеже с него при мен става натягането на ремъка.
При него има една гайка със зъпчета които се зацепват със зъпчетата на другата планка която държи хидравликата. Тази гайка е номер 22 и аз използвах лула и гидория за да натегна ремъка.
izgled3.jpg

След като се свали хидравликата се открива тази гледка
izgled44.jpg

Сега е момента в който почнах да източвам стария бъркоч. Първо развих капачката на разширителния съд и пробвах да разкача между пласмасовата час и мъркуча който отиваше към радиатора, но не успях и затова реших да отвия двата болта на термостата. тука стана мръсотията понеже не е кран като на чешма - пускаш и източваш ами почва да капи, да подлизва гадна история. След като махнах този фланец на термостата изтече водата от радиатора. Стария термостата си седеше на мястото изглежа се съсдаванещо като вакум и трябва хубавод да се разклати за га излезе, НО ВНИМАНИЕ!!! след като го махните ще се излее и водата която е останала в маклия кръг. Така е ако сменяте на студен двгател. Болтовете на термостата са номер 10 като този долния при мен се разви с един Г образен ключ от стар комплект за Москвич понеже камъка на гидориятя неможеше да влезе(много е голям)
Ами това е от мен благодаря на форума от където постоянно се уча и благодарение на него успях да дам този отговор


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот ABSOLUT » Сря 03 ное 2010 18:11


Волене, хубаво си га написал, евала. :applause:
Защо не вземеш да пуснеш тема в "Направи си сам", сериозно говоря


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот parno » Сря 03 ное 2010 19:45


покарах вече бая новия термостат и няма промяна
сега...чувал съм че коли с газово загряват малко по-бавно ама днес покарах голфарата и да ви кажа загрява почти 2 пъти по-бързо от вентото
друго...на голфа стрелката на водата замръзва точно по средата - където е диода за нивото
а на вентото е така
червената чертичка показва къде ми включва перката
а светло синята показва каква температура ми държи на дълъг път с включено парно на макс
не мисля че е нормално ама вие кажете защото се чудя дали да не го сменя пак тоя термостат :? :? :?
Прикачени файлове
VDO_1.jpeg


Потребителски аватар
fill
Мнения: 1574
Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот fill » Чет 04 ное 2010 9:35


parno написа:.........

Премери си реалната температура със сонда в разширителното казанче, може грешни показания да дава температурния датчик.
При мене на тройника съм махнал тапата и съм сложил датчик. Разликата между двата датчика е 10 градуса.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот lrlmodo » Чет 04 ное 2010 11:54


parno написа:покарах вече бая новия термостат и няма промяна
сега...чувал съм че коли с газово загряват малко по-бавно ама днес покарах голфарата и да ви кажа загрява почти 2 пъти по-бързо от вентото
друго...на голфа стрелката на водата замръзва точно по средата - където е диода за нивото
а на вентото е така
червената чертичка показва къде ми включва перката
а светло синята показва каква температура ми държи на дълъг път с включено парно на макс
не мисля че е нормално ама вие кажете защото се чудя дали да не го сменя пак тоя термостат :? :? :?


И при мен е така, а реално температурата е с 10гр нагоре - мерил съм в казанчето.
Сменях всичко каквото се сетиш, и стрелката си показва 10гр по-ниска темп.
Имам си прекрасно парно и вече не и обръщам внимание.
Сменени са датчици, термостат, табло - никаква промяна.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот parno » Чет 04 ное 2010 17:29


кой е датчика следящ температурата?
ще търся другаде проблема защото и със стария термостат беше така... а явно си е бил здрав :D


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот lrlmodo » Чет 04 ное 2010 17:39


Един с 4 крачета - ако за Вентото питаш
Така изглежда

Изображение


golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот golfmk1 » Чет 04 ное 2010 19:01


Само че трябва да е с жълт пръстен :wink:


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот vinixxx » Пет 05 ное 2010 20:55


Зелен



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 56 госта