





Реших да напиша темичка за да се документира, а и ще свърши работа на някой който търси инфо за смяната на дирекция не само за мк3 а и за повечето ваг-ове от годините на мк3 и нагоре (със сменящи се щитове(предположение)), а и ако ми потрябва нещо и го забравя да има къде да се провери





















Първата стъпка е колата да се разглоби напълно

Размонтирва се горе долу в същия ред :
-Седалки
-мокет
-предни кори
-табло
-греда
-парно
-мокети в багажника
-пласмаса в задната част на багажника
-пласмасите на средните колонки
-пласмасовите прагове в купето
и накрая предния fire wall (щит) между купето и двигателния отсек . Описвам моите действия , като вашите си зависят колко човека работите. Аз и Волен разглобихме това за около 2 часа
Трябва да се получи нещо такова


Инсталация :
След като колата беше разглобена започнах с инсталацията. Разбира се умните инжинери са направили нещата по уникален начин във всяко едно отношение и беше удоволствие да се работи виждайки как хората са си улеснявали живота като са проектирали

Първото нещо освободих от бушонерата снопа кабели който идва от двигателния отсек и го издърпах през щита . След това завъртях цялата инсталация на колата - кабелите които вървят по десния праг отидоха в левия и обратното . Букссите които влизат във вратите и те - от десните в левите врати и обратното. След това се сменят инсталацииите на предните две врати за да може да се прехвърлят копчетата за ел стъклата и водещата врата за централното да е лявата ! Буксите които са за задните врати и влизат в средната колонка също се разменят, но инсталацията си води кое как да става!
На горната снимка бушонерата си е в ляво както и всичките и кабели.
Почти всичко си пасва до сантиметър


След като снопа е откачен от бушонерата се изважда от всичките щипки и се наглася така че да влезе през отреденото му място в новия щит! Има разлика от едни 25-30см които умело могат да се скрият зад лявото бомбе,сервото и казанчето с две думи всичко изглежда оригинално !
Удължават се :
-кабелчето към датчика на жилото за гаста (автоматика)
-към бобината
-маса към моното
-кабелите за десния мигач
През цялото време целта ми беше след края да не си личи обръщането като всичко е кадърно направено.
След като инсталацията в купето и коша е готова наредена, сложихме рейката с новите маркучи.
След това новия щит. Завива се с неговите си болтове като преди това сме намазали в канала по контура му с черен силикон.
Автоматика си има отделен компютър чиито сноп си остана да минава през левия праг като излиза през дупка в новия щит към коша, а инсталацията от коша минава през съседната дупка за да се включи в бушонерата.
Ползват се старите гумички за сноповете.
Заради автоматика имаше някой подводни камъни които нямаше как да предвидя



Сервото се оказа с по къс прът към педала и трябваше да се замени с такова от нормална мк3ка НЕавтоматик!
Панелчето около скоростния лост на автоматика си пасна на новото барче без проблем. "Топката" на автомата която има копче за да може да се извърши смяната се развива и се обръща за да може копчето да се натиска отново с палеца (Отново евала на Германския инжинер проектант практикант


Спирачките са направени много читаво :
Всички маркучи излизат там където седи сервото и помпата на левия волан но влизат в тройници. От там бяха свързани с помпата (на старото си място) с тръбички 2бр (английската помпа е с 2 изхода!!!). След като монтирах сервото монтирах същата помпа тъй като си беше нова и свързах тройниците с помпата както си бе оригинално, но вече с къси маркучета.
При сглобяването се разменят копчетата за ел. стъклата и се монтира двойното копче на лявата врата и обратното. Пасват си перфектно на оригиналните пласмаси - никакво преправяне не се изисква.
Парното :
На новия щит си има всички дупки разбира се. Хубавото в случая е как става работата с отвора от където се смуче въздуха за купето - хората са направили две дупки на еднаквото за двете дирекции купета и там където не се използва има тапа залепена отгоре с битум ! Разлепя се с нож , топъл въздух и се прехвърля от другата страна като се подлепя както щита с черен силикон

Чистачките :
Всичко си идва без проблем и преправяне. Корите над чистачките най добре да се вземат от кола с ляв волан, но в случая нашите бяха перфектни. Най добре в случая да се запази лявата чистачка като и се направят кадърно дупки за рамената, а дясната част да се намери хубава защото трудно биха се запълнили читаво дупките без да си личи намеса.
Не съм снимал много тъй като работата изисква повече средоточаване

След тази процедура всичко в колата работи както преди, без проблеми и грешки, мина тестовия период всичко е ок. Чувството да седи на правилното място си е доста по-добре

За ориентир 3.5дни ми бяха нужни за гимнастиката(работих сам през повечето от времето като при разглобяването и смяната на рейката бяхме двама)а и го направих за първи път, а реално може и за по кратко ако сте постояно двамата човека които знаят какво правят
