Смяна дирекция Голф 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот alpine » Сря 11 авг 2010 0:01


Наскоро обърнах дирекцията на мк3-ката на дядо ми . Ха някой веднага ще остане изумен защо на някой ще му затрябва да обръща дирекцията точно на голф 3 и има ли смисъл това да се направи :lol: :Mr Green Fun mhihi В случая си струваше защото екземпляра е страхотен поне за мен - 4 врати, автоматик,ел стъкла, 1.8 моно, стерео с 8 оригинални колони, светъл интериор без зебележка, без удари, почти перфектна боя (малки козметични "паркинг" забележки), перфектен мотор и скоростна кутия.... Колата е от най последните мк3ките 97ма година, като е продадена 98ма средата най вероятно защото е била автоматик и по скъпичка, но все пак са я купили когато вече е имало от не малко време мк4 :lol: Абе сълзица от всякъде :bowdown :lol:
Реших да напиша темичка за да се документира, а и ще свърши работа на някой който търси инфо за смяната на дирекция не само за мк3 а и за повечето ваг-ове от годините на мк3 и нагоре (със сменящи се щитове(предположение)), а и ако ми потрябва нещо и го забравя да има къде да се провери :lol: :idea:


Изображение
Изображение
Изображение




:arrow: Частите които трябва да се набавят от кола с ляв волан за да стане истинска и без забележки смяната на дирекцията са следните :
:arrow: Кормилна рейка с маркуч за високо налягане(от помпата до рейката)+маркуч от казанчето до рейката ;
:arrow: Арматурно табло комплект (средната панелче с врътките за парното и пепелник могат да останат същите)
:arrow: ключ за фаровете (в случая ми трябваше такъв с ел.реглаж)
:arrow: снопа от бушонерата до ключа за фаровете (на англичанката буксата откъм ключа за фаровете е огледална и не става :lol: )
:arrow: дясно огледало за обратно виждане(английското неможе да се настрои така че се вижда нормално от лявата седалка)
:arrow: Средното барче също се сменя тъй като не пасва(задната част с пепелника си е същата)
:arrow: Греда под арматурното табло
:arrow: Парно комплект
:arrow: Въздуховоди от парното към задните седалки
:arrow: Мокет предна част
:arrow: Fire wall - щит между купето и двигателния отсек
:arrow: Радиаторче за парно
:arrow: уреди в километри
:arrow: механизъм чистачки
:arrow: пласмаси чистачки
:arrow: кутия за филтър купе
:arrow: стойка компютър


Първата стъпка е колата да се разглоби напълно :lol:
Размонтирва се горе долу в същия ред :
-Седалки
-мокет
-предни кори
-табло
-греда
-парно
-мокети в багажника
-пласмаса в задната част на багажника
-пласмасите на средните колонки
-пласмасовите прагове в купето
и накрая предния fire wall (щит) между купето и двигателния отсек . Описвам моите действия , като вашите си зависят колко човека работите. Аз и Волен разглобихме това за около 2 часа
Трябва да се получи нещо такова mhihi :Mr Green Fun

Изображение








Инсталация :

След като колата беше разглобена започнах с инсталацията. Разбира се умните инжинери са направили нещата по уникален начин във всяко едно отношение и беше удоволствие да се работи виждайки как хората са си улеснявали живота като са проектирали :lol:
Първото нещо освободих от бушонерата снопа кабели който идва от двигателния отсек и го издърпах през щита . След това завъртях цялата инсталация на колата - кабелите които вървят по десния праг отидоха в левия и обратното . Букссите които влизат във вратите и те - от десните в левите врати и обратното. След това се сменят инсталацииите на предните две врати за да може да се прехвърлят копчетата за ел стъклата и водещата врата за централното да е лявата ! Буксите които са за задните врати и влизат в средната колонка също се разменят, но инсталацията си води кое как да става!
На горната снимка бушонерата си е в ляво както и всичките и кабели.
Почти всичко си пасва до сантиметър :idea: Единственото което съм удължил е проводника за задна дясна врата който е за ключето(отворена затворена врата) и още една букса която излиза от дясната предна колонка (4 кабела). В коша нещата седят отново по същия умен начин :idea:
След като снопа е откачен от бушонерата се изважда от всичките щипки и се наглася така че да влезе през отреденото му място в новия щит! Има разлика от едни 25-30см които умело могат да се скрият зад лявото бомбе,сервото и казанчето с две думи всичко изглежда оригинално !

Удължават се :
-кабелчето към датчика на жилото за гаста (автоматика)
-към бобината
-маса към моното
-кабелите за десния мигач


През цялото време целта ми беше след края да не си личи обръщането като всичко е кадърно направено.
След като инсталацията в купето и коша е готова наредена, сложихме рейката с новите маркучи.
След това новия щит. Завива се с неговите си болтове като преди това сме намазали в канала по контура му с черен силикон.
Автоматика си има отделен компютър чиито сноп си остана да минава през левия праг като излиза през дупка в новия щит към коша, а инсталацията от коша минава през съседната дупка за да се включи в бушонерата.
Ползват се старите гумички за сноповете.

Заради автоматика имаше някой подводни камъни които нямаше как да предвидя :idea: Конзолата за педалите е много интересна :lol: Педала на гаста чрез лостова система дърпа жилото което е позиционирано на едно и също място в новия и стария щит :idea: Веднага ми стана ясно че няма как да стане да се ползва дори леко преправен от другата страна и тъй като конзола с педали от автоматик за мк3 се намира като рали фронт сложих на голфа нормални педали само махнах съединителя . Разстоянието между гаста и спирачката е еднакво само плочката на спирачката е широка, но пък тя е на точкова заварка и се прехвърля без проблем !
Сервото се оказа с по къс прът към педала и трябваше да се замени с такова от нормална мк3ка НЕавтоматик!
Панелчето около скоростния лост на автоматика си пасна на новото барче без проблем. "Топката" на автомата която има копче за да може да се извърши смяната се развива и се обръща за да може копчето да се натиска отново с палеца (Отново евала на Германския инжинер проектант практикант :lol: ) :idea:


Спирачките са направени много читаво :

Всички маркучи излизат там където седи сервото и помпата на левия волан но влизат в тройници. От там бяха свързани с помпата (на старото си място) с тръбички 2бр (английската помпа е с 2 изхода!!!). След като монтирах сервото монтирах същата помпа тъй като си беше нова и свързах тройниците с помпата както си бе оригинално, но вече с къси маркучета.

При сглобяването се разменят копчетата за ел. стъклата и се монтира двойното копче на лявата врата и обратното. Пасват си перфектно на оригиналните пласмаси - никакво преправяне не се изисква.



Парното :

На новия щит си има всички дупки разбира се. Хубавото в случая е как става работата с отвора от където се смуче въздуха за купето - хората са направили две дупки на еднаквото за двете дирекции купета и там където не се използва има тапа залепена отгоре с битум ! Разлепя се с нож , топъл въздух и се прехвърля от другата страна като се подлепя както щита с черен силикон 8)



Чистачките :

Всичко си идва без проблем и преправяне. Корите над чистачките най добре да се вземат от кола с ляв волан, но в случая нашите бяха перфектни. Най добре в случая да се запази лявата чистачка като и се направят кадърно дупки за рамената, а дясната част да се намери хубава защото трудно биха се запълнили читаво дупките без да си личи намеса.

Не съм снимал много тъй като работата изисква повече средоточаване :lol:
Изображение
Изображение
Изображение



След тази процедура всичко в колата работи както преди, без проблеми и грешки, мина тестовия период всичко е ок. Чувството да седи на правилното място си е доста по-добре :lol:
За ориентир 3.5дни ми бяха нужни за гимнастиката(работих сам през повечето от времето като при разглобяването и смяната на рейката бяхме двама)а и го направих за първи път, а реално може и за по кратко ако сте постояно двамата човека които знаят какво правят :deal Надявам се все пак на някой да помогне темата . Ще добавя и още малко снимки скоро.

Последна промяна от alpine на Пон 23 авг 2010 21:10, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот Bai Sando » Пон 23 авг 2010 20:45


Евала :bowdown :bowdown :bowdown Дядо ти е попаднал на внук :D :applause: :applause: :applause:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот alpine » Пон 23 авг 2010 21:03


Благодаря колеги :beer :idea: Струваше си труда , голфчето е много свежо и е удоволствие да се кара.
Искам да допълня какво трябва да се направи за да няма следи от дясната дирекция :
Долната част на лявата седалка трябва да се смени с такава която има реглаж по височина. Най добре е да се прехвърли тапицерията на основа която е с реглаж :idea: 8) След като това се направи и двете предни ще имат реглаж на височина за разлика от тройките освен тези с recaro.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот pedalchobaba » Пон 23 авг 2010 21:16


А нямаше ли да ти е значително по-лесно да си го караш просто ей така:
:wink:
Прикачени файлове
29v22.jpg


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот parno » Вто 24 авг 2010 18:13


за да не губим духа на форума всяка читава тема трябва да е засрана с безсмислен спам


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот alpine » Пон 18 окт 2010 11:25


Не намирам думи да коментирам по горното мнение :lol:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот pas1.8mi » Пон 18 окт 2010 14:46


Отличен за темата! :да: Само не разбрах фаровете смени ли ги с "Нормални"?


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот yoan4o » Пон 18 окт 2010 14:57


За пореден път събра очите на тълпата! :screwy :bowdown
Ненормална работа!


Потребителски аватар
дзвера
Мнения: 867
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 9:21
Автомобил: ford escape
Двигател:
Местоположение: отвъд голямата локва

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот дзвера » Пон 18 окт 2010 15:36


много интересна тема ,чакаме още снимки :bowdown


Потребителски аватар
stankofm
Мнения: 269
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 18:58
Автомобил: GOLF MK1
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот stankofm » Пон 18 окт 2010 15:37


Браво Колега.Да си я карате с здраве :D :D :D :D


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот ZeroCool » Пет 28 окт 2011 19:42


Нямах представа че firewall-a е на болтове.....това е страхотно :)
като пари за частите можеш ли да споделиш нещо.
Аз принципно съм върл противник на обръщането на дирекция.....виждал съм една омега..къде неможеш да сложиш player щото инстацията минава от там.....
Много пъти са ни търсили нас за обръщане на дирекция.....ама не мерси.....има коли на които нещата са почти елементарни...А-класата е дин от тях...хващах конзолата с педалите и я местиш от другата страна...сигурно и рейката е с два извода ама не съм се завирал да гледам а вие знаете че на А-клас да се завреш там без да смъкнеш двигателя е почти невъзможно :)


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот racing_team_vidin » Пет 28 окт 2011 19:59


щита е на болтове, но питай Алпина колко лесно отлепи оригиналният силикон, защото освен 10тина болта има и шев от черен силикон.


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот ZeroCool » Пет 28 окт 2011 23:28


racing_team_vidin написа:щита е на болтове, но питай Алпина колко лесно отлепи оригиналният силикон, защото освен 10тина болта има и шев от черен силикон.


Няма нужда да го питам....мога да си го представя...и все пак е на болтове :) не е като да го режеш с флекса и да го заваряваш :)


Потребителски аватар
slavi13
Мнения: 103
Регистриран на: Нед 08 май 2011 19:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: irlandia

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот slavi13 » Пет 28 окт 2011 23:33


мерака какво ли не прави, браво. направо ти се възхищавам на ентусиазъма. :да:


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Смяна дирекция Голф 3

Мнениеот alpine » Нед 30 окт 2011 10:41


ZeroCool написа:Нямах представа че firewall-a е на болтове.....това е страхотно :)
като пари за частите можеш ли да споделиш нещо.
Аз принципно съм върл противник на обръщането на дирекция.....виждал съм една омега..къде неможеш да сложиш player щото инстацията минава от там.....
Много пъти са ни търсили нас за обръщане на дирекция.....ама не мерси.....има коли на които нещата са почти елементарни...А-класата е дин от тях...хващах конзолата с педалите и я местиш от другата страна...сигурно и рейката е с два извода ама не съм се завирал да гледам а вие знаете че на А-клас да се завреш там без да смъкнеш двигателя е почти невъзможно :)



racing_team_vidin написа:щита е на болтове, но питай Алпина колко лесно отлепи оригиналният силикон, защото освен 10тина болта има и шев от черен силикон.


Ооооо силикона е доста смотан . Маха се трудно и неприятно!
За цени немога да ти кажа тъй като аз си ги имах частите и набавих някой дреболии.
В тази тройка няма никакви остатъчни белези от това че е била англичанка, инсталацията си върви по точните места и е с точната дължина навсякъде :)
Доста голям плюс е този щит защото всичко става много по лесно и хубаво! Сега като слагах климатик се чудих дали да сменя и щита заради дупките му, но с хубав шаблон и измервания всичко стана перфектно.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта