Електрически проблем с таблото - решено :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Електрически проблем с таблото - решено :)

Мнениеот juve » Вто 27 юни 2006 21:10


Значи колеги, от известно време произволно по време ми се получава следния проблем: при включване на фаровете ми изгасва оборотомера,часовника, сигналните лампи ( за мигачите с гаранция) и остава да свети сигналната лампа ( синята) за дълги светлини макар че светлините са "на къси" Противно на очакванията ми нивото на бензина и температурата продължава да се индицира, само че някак си намалено с 10-20% което мисля че изключва вероятноста да е замесен прочутия стабилизатор на 10 волта. С изключването на фаровете се появява всичко - часовника е нулиран, а лампата за маслото премигва като при подаване на контакт - мигва 2-3 пъти и изгасва. изгасянето на колата, пускането на алармата и т.н не оказва влияние на ефекта, но на другия ден всичко си е ОК до следващия път ( спуках го един ден да го щракам - не иска да се получи когато искам нарочно :twisted: )
Схемата която ползвам е за "бензинджйка" и не съм съвсем сигурен дали няма някаква малка но важна разлика която да е от значение...затова питам :oops:
Нека помага които знае. Утре заминавам за 3 дена в командировка но като се върна се надявам да чета конструктивни предложения... 10Х предварително :roll:

Последна промяна от juve на Съб 12 авг 2006 22:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 27 юни 2006 21:59


Още тази вечер ти отговарям.
След смяна на мотора и табло с MFA се получи ама точно същия проблем 1:1.Тази вечер като се прибирах понатиснах кабелите зад таблото с бушоните и се орави за малко и после пак изгасна.Утре ще го гледам,но смятам че е замърсен конектор /при мен червения,Г2/ на кабелния сноп за таблото с уредите.


P.S. Смятах да тормозя Vaskoto1 но се размина този път.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Вто 27 юни 2006 23:37


Добре де , ама ми обясни от какъв зор тая работа става с натискането на копчето за фаровете, особенно като и баба знае ;) , че фаровете на пасата не минават през никакви релета ( както се полага) ами са един ключ, един предпазител и една лампа ( образно казано) защото замърсен конектор си е замърсен - не го боли кои какво пуска /спира по съседния сноп ;)
п.с Това нека не звучи заядливо, нали все пак аз питам.....


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 28 юни 2006 7:21


Ами като захраниш таблото си с само с 12В и нямаш маса,май така се получава.


beliot
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 12:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот beliot » Сря 28 юни 2006 8:31


Значи имах абсолютно същия проблем. Благодарение на Niksi проблема вече е решен. Накратко трябва да свалиш таблото с уредите и да презапоиш крачетата на куплунга, в който влизат всички кабеляци за към таблото(един черен с много пинове-пада се под циферблата за температурата и бензина). След това си хепи като мене-кеф ти фарове, кеф ти табло. Ако неможеш да се справиш сам търси Niksi-със сигурност ще ти помогне. Айде и да почерпиш :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 28 юни 2006 11:14


Я утре идвай на срещата! Таблото се сваля елементарно, а имам газов поялник!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 01 юли 2006 12:28


офф завърнах се накрая :)
добре , някои насоки получих ама за газовия поялник ;) тези които съм виждал са с размер за калаидисване на казан за компоти :) Не е ли толкова логично да се окаже , че е лоша връзка на другия краи на този сноп? логично е да е към блока с релета и предпазители , които е по склонен към вибрации и лоши контакти.... както и да е 10Х ще се разровя явно....


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Съб 01 юли 2006 13:43


И аз имам подобен проблем,само че при мен отскача стрелката на оборотомера при подаване на мигач :roll:

P.SСменях таблото с такова с оботомер,старото май е без стабилизатор :roll: Така си карам вече 3-4 месеца и незнам къде да търся причината :cry: Всичко еладжии не връщат и ми казват "карай си я така " :twisted:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 01 юли 2006 14:29


juve написа:... ама за газовия поялник ;) тези които съм виждал са с размер за калаидисване на казан за компоти :) ...


хахаха! 10х :lol:
Не, приятелю! Аз съм електронен инженер, а не калайджия .. Има различни видове поялници! :)
А иначе си прав! Не е задължително да е в таблото. На мен например спря да ми работи термометъра както трябва, защото се откачи масата, хваната за един от болтовете на капака на клапаните :dontknow: Кво търсеше там... и аз не знам, но като си я закачих и всичко се нормализира


Maykov
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 27 май 2006 11:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Maykov » Съб 01 юли 2006 14:34


това го намерих в един руски адрес ако ти помогне нещо На приборной панели врет датчик температуры и уровня топлива.
Это самая "дежурная" неисправность. Там стоит стабилизатор на 10V который контролирует эти датчики. Элемент этот обозначается TCA700Y. Только он, как правило, не при чем. Проблема на 99,9% в том разъемчике, в который он воткнут. От вибрации платы внутри приборного щитка в пайке ног этого разъема образуются трещины. Если знать за какой конец брать паяльник :), все лечение займет 3 минуты и состоит в пропайке этих ног и чистке ног TCA700Y.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 01 юли 2006 14:47


Maykov написа:това го намерих в един руски адрес ако ти помогне нещо На приборной панели врет датчик температуры и уровня топлива.
Это самая "дежурная" неисправность. Там стоит стабилизатор на 10V который контролирует эти датчики. Элемент этот обозначается TCA700Y. Только он, как правило, не при чем. Проблема на 99,9% в том разъемчике, в который он воткнут. От вибрации платы внутри приборного щитка в пайке ног этого разъема образуются трещины. Если знать за какой конец брать паяльник :), все лечение займет 3 минуты и состоит в пропайке этих ног и чистке ног TCA700Y.


Така е! Стабилизатора е на куплунг и не е запоен. Може обаче просто лееееекичко да се засучат краката му около себе си, защото те са с квадратно сечение и така ще контактуват не със стената си а със стърчащия си ръб.
Негов аналог (но не и по цена (струва 16-17 лева)) е стабилизатора 7810. Проблема е, че трябва да се сложи обратно: т.е. левия крак на оригиналния се пада десен на заместителя и обратно. ( с 3 крака са и двата) Намира се лесно в магазините за ел. компоненти и струва максимум 1 лев!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 01 юли 2006 14:59


Това е добре само че има един мааалък проблем ... защо се влияе от светлините. Защо по дяволите не ми прави никакви ама никакви проблеми до момента до който не посегна към копчето за светлините ? Имам някакво чуство , все едно че осветлението на таблото например подава +12 на маса ( която да кажем е много подозрителна- условно казано ) и де факто всички консуматори ( часовника да кажем) се явяват включени и в 2 та си края към +12 и умират... сега някои ще каже " а бе това си е късо бе, ще ти изгори някои предпазител" Да, ама ако масата е наред.... ако е някаква мизерна ( защото часовника и оборотомера не са кои знае какви потребители ) става този номер мисля...
За стабилизатора мисля съм го уточнил дефекта се изразява за горивото и температурата ама не и за осветлението на таблото....

Относно поялника - :D много кратко беше изявленито за него първоначално и се зачудих да не би да ме наливаш за маитап както приказката за новия работник в цеха , когото изпратили в склада за 2 кофи "компресия" :)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 01 юли 2006 22:56


juve написа:.....


Човека по-нагоре ти казва какво да се пробва да се направи .... ти казваш ама не може ли да е еди кво си.
1:1 същото правеше и при него със презапояване на крачетата /там дето влиза буксата ама от страната на таблото/ всичко се оправи.
Направи това и ако не става питай пак.



П.С. По този начин се губи идеята на форума, а по-точно когато има готово решение да се търсят други варианти без да е опитано това което те съветват.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 01 юли 2006 23:22


Човека по-нагоре ти казва какво да се пробва да се направи .... ти казваш ама не може ли да е еди кво си.

niksi , съгласен съм, че имаш право на известна критика, както и оценявам желанието на хората в форума да ми помогнат. Но надявам се , че ще се съгласиш с мен, че не може сляпо и безрезервно да се изпълнява всичко , което се казва тук. Ако е въпроса за протокола, тук съм чел мнения за дупчене на термостати, рязане на пружини ,престъргване на спирачни дискове и др. които смятам ( и не само аз) че са напълно погрешни. Затова мисля, че малко анализ на определен проблем и желанието да се избегне погрешна диагноза ( все пак никои не е разровил точно моето табло, може някои добре да го е побърникал да кажем) не е нещо което ще навреди на някого... не искам да прозвучи като някаква конфронтация, обаче ти би ли изпълнил моментално и без замисляне някоя такава препоръка ? Предполагам, че от определени хора които познаваш може би да , а от други не толкова.... офф колко приказки...просто исках да кажа че се опитвам ( поне) да мисля а не да бъда безмозъчен изпълнител... ама че оффтопик се получи :( Както и да е ... мир за всички и безпроблемно каране :)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 01 юли 2006 23:37


juve написа:...

Май съм се изразил така че не си ме разбрал.
На мене, а мисля и на никой друг не му пречи това, че питаш и т.н. /нали това е идеята на форума/.
Мисълта ми беше следната - при положение че ти се дава 99% процентово решение на проблема защо трябва да се тормозиш и да мислиш "абе не може ли да е от нещо друго".
А за това че се дават доста /ако мога да ги нарека/ "глупави" съвети по някога си абсолютно прав.
Просто случая ти е 100% /ама 100% като на beliot/ и там имаше пукнати спойки.
Хващаш го Радо с поялника /ако не смееш сам/ и вършите работа.

Айде със здраве.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта