Ремонтирам един дизелов двигател, който по принцип не е дори на VW, но въпроса е принципен и затова ще попитам тук.
И така компресията на двигателя беше 30, 20, 30, 30 бара. Свалихме главата и проверихме клапаните като наливахме бензин във всмукателните и изпускателните тръби на главата. Всмукателните клапани бяха первектни (поне минута след като вътре беше налят бензин нищо не изтичаше). Изпускателният клапан на 2 цилиндър обаче протече веднага и затова реших, че проблема с ниската компресия е от там и занесох главата да припасват клапаните. За мое огромно учудване след като си взех главата сега ВСИЧКИТЕ клапани текът (с изключение май само на един). Имам предвид и всмукателни и изпускателни.
Появиха се мнения, че може би шлифовъчната паста е останала по леглата и затова не лягат добре или, че след като запаля двигателя, ще си улегнат клапаните.
Интересно ми е ВИЕ какво мислите?
След припасване на клапани
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Днес се проведе разговор с майсторите:
- според тях шлифовъчна паста не може да е останала
- наливането на бензин и гледането за теч не е критерии за херметичността
- те са правили проверка с вакуум
Въпреки това аз промивах клапаните с около 2 литра бензин, като многократно наливах във всяка тръба бензин и отварях клапана, както в легнало, така и в изправено положение на главата.
Резултата е нулев - отвсякъде тече.
За съжаление констатирах и две доста неприятни неща:
- в отворите за повдигачите (около пружините) намерих метални стружки
- смешно е, но липсва и металната скоба която стои на главата за захващане и изваждане на двигателя с въже.
Ще съм много благодарен ако можете да ми препоръчате някакъв майстор от който сте довлни.
- според тях шлифовъчна паста не може да е останала
- наливането на бензин и гледането за теч не е критерии за херметичността
- те са правили проверка с вакуум
Въпреки това аз промивах клапаните с около 2 литра бензин, като многократно наливах във всяка тръба бензин и отварях клапана, както в легнало, така и в изправено положение на главата.
Резултата е нулев - отвсякъде тече.
За съжаление констатирах и две доста неприятни неща:
- в отворите за повдигачите (около пружините) намерих метални стружки
- смешно е, но липсва и металната скоба която стои на главата за захващане и изваждане на двигателя с въже.
Ще съм много благодарен ако можете да ми препоръчате някакъв майстор от който сте довлни.
- gogul
- Мнения: 271
- Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател: 1989
- Местоположение: Русе
- Контакти:
вземаш си финна паста,нанасяш мъничко на фаската на клапана-може да добавиш и капка масло,поставяш го на място-без пружината и натискайки го с ръка започваш да го въртиш ляво-дясно,като от време на време добавяш малко паста.така притриваш докато поне 1/2 от фаската посивее
Тва е идиотско но поне ще разбереш колко са ти ги паснали-гледаш какъв процент от фаската си променя цвета.после проба с бензин,с нафта още по добре

Тва е идиотско но поне ще разбереш колко са ти ги паснали-гледаш какъв процент от фаската си променя цвета.после проба с бензин,с нафта още по добре

Моето мнение е, че за да текат клапаните след като си взел главата най-вероятно по невнимание или поради некадърност са ги разменили, примерно всмукателен клапан от 2-ри цилиндър са го сложили на 3-ти и т.н.,при което последвалото пасване с абразивна паста става много трудно че дори и невъзможно. А херметичността се проверява като при сглобен клапанен механизъм се налее бензин или най-добре нафта в колектора,както ти си направил,щото при вакума не може да се разбере дали пропускът е между клапана и седлото или между водача и втулката. Относно пастата съм чувал, че най добри били руските пасти, като някои от тях дори съдържали диамантен прах за абразивен материал.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Много благодаря за съветите!
Последва трето ходене при майсторите и главата беше носена за регулиране на луфта между повдигачите и вала (смяна на пуловете).
Те отново се кълнат, че главата е проверена с вакуум и дума не може да става за донапасване.
Не че е кой знае какво, но отнякъде успяха да намерят липсващата скоба за изваждане на двигателя (както и да е - това е дребен проблем).
Решъл съм да направя тестово сглобяване на двигателя само да замера компресията, защото пък може проблема да е в блока.
Съветвах се и с още двама майстори и те направо ми се смяха по телефона на напаснатите и течащи клапани, но както се казва - човек се учи от грешките си...
Последва трето ходене при майсторите и главата беше носена за регулиране на луфта между повдигачите и вала (смяна на пуловете).
Те отново се кълнат, че главата е проверена с вакуум и дума не може да става за донапасване.
Не че е кой знае какво, но отнякъде успяха да намерят липсващата скоба за изваждане на двигателя (както и да е - това е дребен проблем).
Решъл съм да направя тестово сглобяване на двигателя само да замера компресията, защото пък може проблема да е в блока.
Съветвах се и с още двама майстори и те направо ми се смяха по телефона на напаснатите и течащи клапани, но както се казва - човек се учи от грешките си...
- Scirocco GT II
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пет 10 юни 2005 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не си споменал дали са фрезовани леглата на клапаните, щото ако не са само с притриване не си е работа а отбиване на номер, както го практикуват повечето "майстори"! И освен това трябва да се огледат главите на самите клапани за концентричност и ерозия на материала т.е. да няма язвички по работната повърхност.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта