След припасване на клапани

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

След припасване на клапани

Мнениеот rmk » Вто 27 юни 2006 21:00


Ремонтирам един дизелов двигател, който по принцип не е дори на VW, но въпроса е принципен и затова ще попитам тук.
И така компресията на двигателя беше 30, 20, 30, 30 бара. Свалихме главата и проверихме клапаните като наливахме бензин във всмукателните и изпускателните тръби на главата. Всмукателните клапани бяха первектни (поне минута след като вътре беше налят бензин нищо не изтичаше). Изпускателният клапан на 2 цилиндър обаче протече веднага и затова реших, че проблема с ниската компресия е от там и занесох главата да припасват клапаните. За мое огромно учудване след като си взех главата сега ВСИЧКИТЕ клапани текът (с изключение май само на един). Имам предвид и всмукателни и изпускателни.
Появиха се мнения, че може би шлифовъчната паста е останала по леглата и затова не лягат добре или, че след като запаля двигателя, ще си улегнат клапаните.
Интересно ми е ВИЕ какво мислите?




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 27 юни 2006 21:19


Когато има останала паста,наливаш бензина и удряш с чука върху клапана,там дето го натиска разпределителния вал.И ако не спре да таи то не са ти направили ремонта както подобава.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 27 юни 2006 22:13


шлифовъчната паста е останала по леглата и затова не лягат добре
въпреки че там кадето си я носил ги тестват с вакуум


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 28 юни 2006 20:16


Днес се проведе разговор с майсторите:
- според тях шлифовъчна паста не може да е останала
- наливането на бензин и гледането за теч не е критерии за херметичността
- те са правили проверка с вакуум

Въпреки това аз промивах клапаните с около 2 литра бензин, като многократно наливах във всяка тръба бензин и отварях клапана, както в легнало, така и в изправено положение на главата.
Резултата е нулев - отвсякъде тече.

За съжаление констатирах и две доста неприятни неща:
- в отворите за повдигачите (около пружините) намерих метални стружки
- смешно е, но липсва и металната скоба която стои на главата за захващане и изваждане на двигателя с въже.

Ще съм много благодарен ако можете да ми препоръчате някакъв майстор от който сте довлни.


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Сря 28 юни 2006 20:37


вземаш си финна паста,нанасяш мъничко на фаската на клапана-може да добавиш и капка масло,поставяш го на място-без пружината и натискайки го с ръка започваш да го въртиш ляво-дясно,като от време на време добавяш малко паста.така притриваш докато поне 1/2 от фаската посивее :shock
Тва е идиотско но поне ще разбереш колко са ти ги паснали-гледаш какъв процент от фаската си променя цвета.после проба с бензин,с нафта още по добре :D


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 28 юни 2006 21:47


За съжаление нямам представа какво представлява и къде се продава тази паста, но ще потърся.
Имаш ли представа дали има различни видове според размера на абразива в пастата?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Сря 28 юни 2006 23:00


По принцип пастата се продава в едни метални кутийки които се отварят и от 2-те страни - от едната е по-грубата, а от другава фината паста. Струваше около 3-4 лв ако не се лъжа.


Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cosmo » Чет 29 юни 2006 22:55


Моето мнение е, че за да текат клапаните след като си взел главата най-вероятно по невнимание или поради некадърност са ги разменили, примерно всмукателен клапан от 2-ри цилиндър са го сложили на 3-ти и т.н.,при което последвалото пасване с абразивна паста става много трудно че дори и невъзможно. А херметичността се проверява като при сглобен клапанен механизъм се налее бензин или най-добре нафта в колектора,както ти си направил,щото при вакума не може да се разбере дали пропускът е между клапана и седлото или между водача и втулката. Относно пастата съм чувал, че най добри били руските пасти, като някои от тях дори съдържали диамантен прах за абразивен материал.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пет 30 юни 2006 8:17


Много благодаря за съветите!
Последва трето ходене при майсторите и главата беше носена за регулиране на луфта между повдигачите и вала (смяна на пуловете).
Те отново се кълнат, че главата е проверена с вакуум и дума не може да става за донапасване.
Не че е кой знае какво, но отнякъде успяха да намерят липсващата скоба за изваждане на двигателя (както и да е - това е дребен проблем).
Решъл съм да направя тестово сглобяване на двигателя само да замера компресията, защото пък може проблема да е в блока.
Съветвах се и с още двама майстори и те направо ми се смяха по телефона на напаснатите и течащи клапани, но както се казва - човек се учи от грешките си...


Потребителски аватар
Scirocco GT II
Мнения: 103
Регистриран на: Пет 10 юни 2005 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scirocco GT II » Пон 03 юли 2006 18:18


Не си споменал дали са фрезовани леглата на клапаните, щото ако не са само с притриване не си е работа а отбиване на номер, както го практикуват повечето "майстори"! И освен това трябва да се огледат главите на самите клапани за концентричност и ерозия на материала т.е. да няма язвички по работната повърхност.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пон 03 юли 2006 21:36


Каквото и да е правено по главата вече е без значение, защото сега е при друг човек, който се надявам да я оправи.
Благодаря много на всички!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта