Икономично шофиране

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Kaizer Soze
Monseigneur
Мнения: 1277
Регистриран на: Съб 22 апр 2006 20:14
Автомобил: Dacia Sandero Stepway
Двигател: 2017
Местоположение: София
Контакти:

Re: разход

Мнениеот Kaizer Soze » Пон 26 юни 2006 15:57


Klikacha написа:
Achim Lauritzen написа:За икономично шофиране тряа винаги колата да е на колкото се може наи голяма предавка,без да се мъчи мотора разбира се.


А при какви обороти се мъчи мотора?



:офф Около 9 000 оборота вече се мъчи.... :lol: :lol:




Потребителски аватар
kiril_p
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Сливница
Контакти:

Мнениеот kiril_p » Пон 26 юни 2006 16:19


Ами тези неща си ги пише из книжките на колите и по каталозите. На двигател 1,8Mi му дават 6/100 при 90 км/ч, 5 предавка, около 2500 об/мин. Повече или по-малко обороти, или по-ниска предавка означават по-голям разход. Мисля че тоя разход е напълно постижим. Нямам MFA, но мисля че в случая джоба ми е по-добрия измерител.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 26 юни 2006 21:18


Мотора се мъчи когато оборотите са под max а въртящия момент при 1,8 моно около 2300-2500 .Тогава работата е нестабилна и изобщо не е еластичен.Наи ниския разход се постига на висока предавка и възможно наи ниски обороти без да се нарушава горното условие.А иначе ако караш с обороти под max въртящ момент се набуташ двоино щото освен че не е кои знаи колко икономичен,тормозиш мотора и ако ти се наложи да ускориш го правиш с много повече гориво.Иначе ако беше както казват колегите че трябва на наи малки обороти да се кара то градското щеше да е по икономично от извънградско.Иначе тва за въртящия момент можеш да го видиш в някои учебник по ДВГ,а ако си разгледаш диаграмата на момента ще видиш че е плавна графика с връх изместен на ляво.Също така има и едни графики разход/товар от които се вижда че минималния разход е в обороти малко след пика на върт.момент.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пон 26 юни 2006 21:41


Rabbit_TDI написа:Мотора се мъчи когато оборотите са под max а въртящия момент при 1,8 моно около 2300-2500 .Тогава работата е нестабилна и изобщо не е еластичен.Наи ниския разход се постига на висока предавка и възможно наи ниски обороти без да се нарушава горното условие.А иначе ако караш с обороти под max въртящ момент се набуташ двоино щото освен че не е кои знаи колко икономичен,тормозиш мотора и ако ти се наложи да ускориш го правиш с много повече гориво.Иначе ако беше както казват колегите че трябва на наи малки обороти да се кара то градското щеше да е по икономично от извънградско.Иначе тва за въртящия момент можеш да го видиш в някои учебник по ДВГ,а ако си разгледаш диаграмата на момента ще видиш че е плавна графика с връх изместен на ляво.Също така има и едни графики разход/товар от които се вижда че минималния разход е в обороти малко след пика на върт.момент.


Моторът на 1.8 ми не се мъчи, когато се движа с 50 км/ч на пета при 1600 оборота!!!! Кой луд би тръгнал да настъпва колата точно в този момент? Много ясно, че разходът ще скочи до небето ако така тръгнеш да ускоряваш. Обаче за това си има 4-та и 3-та. Като не ти трябва ускорение, галиш едва едва газта, 50 км си се поддържат съвсем нормално на пета и колата си върви без никакви признаци на затормозяване. Големия разход в града идва от светофарите - всеки път хабиш много гориво при потегляне. Нощно време, когато карам по София, се движа с постоянна скорост пак към 50-60 км/ч, но трафикът е минимален и е пусто и светофарите мигат, минаваш където може както ти е кеф без да спираш колата. Това е икономичното каране. Кви са тея сложнотий тука ся да гледам оборотите, пък въртящия момент, пък то става дълга и широка... Когато е най-тих двигателя, значи, че даваш газ колкото да върви колата на висока предавка с нормална скорост и тогава е най-икономична. за всеки автомобил това е различно. Това е. :wink:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 26 юни 2006 21:55


В града няма икономия ........ който иска в града икономия си взима лупо 3л :) то зависи и от скоростите... аз на 5та с 50 съм всичко друго ама не и икономичен


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 26 юни 2006 22:44


VW Fen тия сложнотии с момента ти ги пиша да разбереш че нещата са по комплексни и да не заблуждаваш себе си и хората че 1600об. колата е икономична.Между другото тия обороти и без ускорение точно само предз ноща можеш да ги постигнеш.Поправи ме ако греша ама почвам да си правя изводи че аз сам сбъркан че ускорявам след светофара та да хвана другия е да не чакам ила да мина някоя кифла движеща се с 20 и гримираща ст.Обясни ми кои нормален човек ще кара градско(да не говорим софииско) през деня в натовареното движение с постоянна скорост 50 км./ч. с 1600 об.Не го приемаи лично но ако го правиш трябва да имаш некви силни психически отклонения на тема икономично шофиране.Та мисалта ми е ако си правиш некви такива експерименти в стил как можем да се похвалим че горим алко поне не заблуждаваи другите.Не сам шофъор с опит за да мога да се изкажа по вапроса ама ако има някои наистина вещ да извади идин форум що е то "оптимално" и "смислено" каране та да спрем с тия "битови професорщини" "води от пет извора" и "простите савети на дядо как се кара кола и се праи кисело мляко"


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Вто 27 юни 2006 17:43


При ФауВе Фен може и да се получава понеже са му късички скорстите, но при мене не става грам ..... аз на 5 с 50 съм на 1200 оборота .. на 4 съм с 1600 и тн ... както и да е аз карам най икономично от всички ... ето ви доказателство :)

Изображение


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Вто 27 юни 2006 21:12


Браво.. :D :D Едва ли има някой по-икономичен от теб!!! :D

:roll: Незнаех, че слагат такъв километраж на Vento 1.8 :wink:

Последна промяна от DOHC на Вто 27 юни 2006 21:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 27 юни 2006 21:18


Имаше тест преди в авто билд за икономично шофиране и там ,,тестваха,, една четворка ТДИ и бяха обяснили че е наи-икономично да се превключва по рано на по висока предавка и да се кара на ниски обороти до 2000 а също така да се спазва дистанция и да се повиши налягането на гумите с 0,3 бара.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 27 юни 2006 22:51


И са си прави щото на TDI въртящия момент му е на 1750 -1800 об.Ама има един такъв момент че едно е да праиш тест за икономичност (демек като караш мислиш само за тва)в Германия,а савсем друго е да ходиш на работа в баи ганъовските задраствания след като женати не ти е пуснала сутринта а филииките са ти прегорели в тостера.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 27 юни 2006 22:54


Tyan тая снимка ме разбива по неколко показателя :lol: -VW Vento 1.8-1993(междо другото тия параметри са класика в жанра-БРАВОС)-километраж до 260 ,120 000 км. пробег,и 0 разход на гориво.Мисля да се кандидатираш за жива реклама на VW-ще станеш богат и за разход няма да мислиш :lol:


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 28 юни 2006 6:33


OFF ... Още повече че тия 125000 броят наобратно и показват след колко време ще свърши горивото за Йонният двигател :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 10:52


Моя пак не сваршва щото е с генератор за антиматерия и не стапвам на йонни бензиностанции :lol:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

обороти-икономия

Мнениеот K22 » Чет 29 юни 2006 7:31


Момчета на един и същи мотор германците слагат различни скоростни кутии с различни предавателни числа за различните купета на автомобила. Така че не може да се каже при какви обороти е най-икономичното каране. Когото най- леко е натиснат педала, тогава е най-икономично!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 29 юни 2006 10:29


Икономичното шофиране зависи повече от режима ти на мотора така че оборотите са общо зето ени и същи.Различни кутии се слагат точно за да напаснат купето към режима на мотора,а самите кутии като придавателни числа се изчисляват по работната диаграма на мотора.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта