Въпрос за климатик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Въпрос за климатик

Мнениеот musura » Вто 27 юни 2006 22:33


Прочетох мнение в раздела за пасати, че ако не ти е пълен климатика както трябва, започва да загрява колата на климатик. Това така ли е? При мен нещо много странно се държи климатика. По някога вдига температурата на охл.течност се вдига над нормалното (средата), по някога всичко е ОК. Това е тези дни с по-големите жеги, та се зачудих, дали зимата не ми е изпуснал фреон и заради това да качва температура.
Отделно, докато работи климатика се чува едно свистене през въздуховодите в купето, но не постоянно а от време на време. Някой има ли идея какво може да е това?

Иначе си духа студено и то сравнително бързо след включването.

И един последен тъп въпрос - понякога, когато е загряла и върна газта се опитва да изгасне. Оборотите падат под 1000 и след това се оправят. Обаче един два пъти не се оправи и директно си изгасна :shock . Това има ли нещо общо с клапана (моторчето) за празен ход? Когато не е с включен климатик не е гаснела никога.

П.П. Климатика си е сток, не е вграждан допълнително.




Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Вто 27 юни 2006 23:47


Моя е присаждан. Водя го на профилактика всяка пролет. Нормално е да позагуби малък процент фреон за 1 година. Има и други ресурсни елементи - филтър за купето, за фреона, макар и по-рядко - пистов ремък, ролки и т.н.
За угасване на ДВГ - имаше скоро една такава тема, виж и там. Добре е специалист да огледа внимателно управлението на климатика /релетата/, датчиците, букси, клеми, кабели - всичко старее, окислява се, прекъсва понякога. Ако и след това загрява и се опитва да гасне - търси и други "причинители".


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Сря 28 юни 2006 3:46


Хубави въпроси е поставил мусура :)
Сега ще опитам да напиша няколко неща по тая тема.
Когато има липса на фреон, ако тя е голяма, климатика въобще не тръгва, понеже има датчици за налягане, които сработват и компресора не тръгва. Ако обаче все пак има достатъчно за да държи контактите на датчиците затворени компресорчето тръгва. И климатика работи, макар и не с целия си капацитет. Сега на въпроса, дали колата загрява повече при положение че има липса на фреон. Тука няма логика, би следвало да загрява повече когато фреона е наред. Значи в топлообменника пред радиатора - кондензатора на климатика, фреона е под високо налягане, нагнетен, и с висока температура (не по-висока от охлаждащата течност за двигателя, от порядъка на 60-65 градуса). Ако липсва фреон, кондензатора на климатика не се загрява кой знае колко, за да вреди на двигателя.
При включен климатик, ВИНАГИ трябва да работят вентилаторите на радиатора (било 2 вентилатора или 1). Ако не работят, е нормално да позагрява колата, а и климатика не е ефективен. Вдига се температурата на фреона в кондензатора, респективно и налягането му, от там компресора се товари, и натоварва двигателя.
Добре е да провериш вентилатора на радиатора, дали се включва при включване на климатика.
Свистенето в купето, което чуваш, е от дроселирането на фреона. Понеже казахме че е под високо налягане в кондензатора, и там фреона се втечнява. После минава през една "дюза", за да се намали налягането му и да се изпари, с което отнема температура. Спирам до тука с теорията че става объркващо може би за хората. Та шума е именно от това, може да го наречем хидродинамичен, или не знам как точно.
А за гасненето на колата, я кажи ти на бензин ли караш или на газ? Там не мога да дам голямо мнение де, ама мисля че има значение. Газовите са капризни устройства според мене :)


Потребителски аватар
tih
Мнения: 843
Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++

Мнениеот tih » Съб 01 юли 2006 1:31


provigo написа:........Свистенето в купето, което чуваш, е от дроселирането на фреона. Понеже казахме че е под високо налягане в кондензатора, и там фреона се втечнява. После минава през една "дюза", за да се намали налягането му и да се изпари, с което отнема температура. Спирам до тука с теорията че става объркващо може би за хората. Та шума е именно от това, може да го наречем хидродинамичен, или не знам как точно......


много ми харесва отговора ти, може ли малко по подробно да обясниш за това свистене в купето когато климатика е включен. И аз имам същия проблем и той е съвсем от скоро, от една седмица имам Голф 4 и първите дни не ми е правило впечатление да е имало такъв шум, но от няколко дни го забелязвам и незнам какво да правя, трябва ли да се притеснявам, нормално нещо ли е този шум. И още нещо, може аз да не съм прав ама все ми се струва, че климатика не изстудява достатъчно добре, може ли това да е свързано с въпросния шум?

мерси предварително :wink:


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Съб 01 юли 2006 2:21


Мисля че си го забелязал след като си прочел тука :) Ами това си е нормален шум, аз на моята кола го чувам като спра двигателя примерно, и продължава малко да се чува докато си изравни наляганията системата.
Ако обаче не охлажда добре, може да се притесняваш. Но как разбра ти че не охлажда добре, може би си втълпяваш? Взимаш един термометър, какъвто и да е, и го слагаш пред някой от изходите на въздуха и гледаш с колко градуса ти излиза въздуха. И това го правиш като си включил климатика, вентилатора на максимум, и двигателя на 2000 оборота примерно. Ако ти изкарва 10-12 градуса въздух мисля че е добре. Дори и 15 градуса да е, то зависи колко ти е напечена колата. Този резултат ще получиш при нормална работа на климатика.
То и аз като вляза в напечената кола, и ми се иска да охлажда повече, щото ми е жега и си викам "Баси, тоя климатик не може ли по-студено да прави". Ама след известно време чак студено ми става в колата. Пък и знам че си бачка (поне за момента, да не чува дявола) както трябва.
А още нещо, като го пуснеш, вдигни капака, и виж дали вентилаторите си работят нормално на радиатора. Дори на студен двигател, като е пуснат климатика трябва да тръгнат. Понеже той в случая на тях разчита.


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Нед 02 юли 2006 20:17


Може би е малко офф ама да попитам нещо в тази тема, че е удобна. Някой има ли идеи за нещо наречено магнитен винтил или неощо от сорта на компресора на климатика? Моя компресор след лек офроуд започна да издава странен дрънчащ шум, като консерва, обаче това е само докато климатика не работи. Когато е натоварен го нямааа шума, та някакъв разбирач ми каза, че може да е лагера на това нещо което се задвижва от ремъка ........ идеи за този лагер??? Или какво може да дрънчи от там, според него лагера е строшен... а ако е строшен как се върти тогава и такива неща :roll:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Нед 02 юли 2006 20:57


relaxxx написа:...

Определено трябва да се погледне.наистина след зацепването лагера на шайбата престава да се върти, а се въртят лагерите на остта. Ако имаш разбит лагер на шайбата много бързо ще потдаде и осевото уплатнение и ще ти зитече фреона.
Аз го имам този проблем с изтичане през осевото уплатнение но незнам от къде идва, като то е ново.
Аз лично се съмнявам че последния път са ми нахакали фреон 134 а не 12 както го дават компресора.
Ходи на сервиз за да го огледат


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 02 юли 2006 21:35


Вентилатора зад радиатора, задължително ли винаги да се върти, ако е включен климатика? Не съм обръщал внимание дали при мен е така, ама нищо чудно и това да е проблема за загряването.

Между другото, като си сменях решетката, помолих да ми издухат радиаторите с един компресор и доста голямо количество боклуци излязоха от там- прах и разни размазани гадинки.

Иначе за падането на оборотите си мисля, че има нещо общо с клапана за празен ход - задейства една идея по-късно и от там оборотите падат под 1000 и понякога угасва.

Някой има ли идея, как ще се отрази на двигателя, ако направя при включен климатик винаги да работи този клапан за празния ход(така нареченото моторче)?


Потребителски аватар
didkoltd
Мнения: 1410
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 22:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък/Ст.Загора

Мнениеот didkoltd » Пон 03 юли 2006 1:11


Включиш ли климата задължително се включва и перката,


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пон 03 юли 2006 5:05


Хубаво сте доразвили темата :) Така в приказките и дискусиите излизат нещата ;)
Към мусура относно вентилаторите, аз съм сигурен че се включват при работещ климатик. Моята кола е с два такива на радиатора и двата тръгват веднага като пусна климатика, дори и на студен още двигател. Още когато я взех, единия не работеше и се оказа бушон изгорял, смених го и си е ОК за сега. За чистенето, да ти кажа най-ефикасния начин, понеже е много важно отпред кондензатора да е чист. Като идеш на автомивка можеш да накараш момчетата със пароструйката да го измият, като не я навират много в него, ами малко от разстояние (30-40см) за да не се повредят ламелите ако има такива. Ако е с тънки алуминиеви ламелки, по добре не ги карай, да правят това, щото от налягането на струята може да ги смачкат и тогава става големия проблем. Друг подобен начина е внимателно с градинския маркуч :) Така ще изпадат наслоилите се прах и мизерии и ще се подобри охлаждането.
За relaxxxx относно електромагнитния съединител на компресора. Не знам как да кача примерна схемичка на компресор от такъв тип. Но ще се опитам да обясня. Значи отпред лагерите са два. Единия е набит на корпусна на компресора при капака отпред, и на него е самата ремъчна шайба със електриката. Тя се върти непрестанно, когато мотора работи. Другия лагер е плъзгащ, както и задния също е плъзгащ. Изображение
Изображение
При двумерната схема плъзгащия лагер не се вижда, той е позиция 10 при тримерния разрез.
Значи според двумерната схема, ремъчната шайба се върти, заедно с бобината на ел. магнита. Когато има подадено напрежение, бобината (2) създава ел. магнитна сила, и притиска към себе си диска (6). И така движението се предава от ремъчната шайба (5) посредством диска (6) на вала (4). И компресора почва да работи.
Това е в общи линии принципа. Това което ти можеш да направиш е да охлабиш, или свалиш ремъка на климатика, и да врътнеш рем. шайба на ръка, за да видиш дали свободно се върти или стърже някъде, и дали лагера (тоя двуредовия на картинката) не издава лоши звуци. При теб лагера може да не е двуредов, но го има задължително :)
Ако е от него, не мисля че е толкова трудно да се смени. Но ако я караш така, колегата по-горе е писал че ще се разбие и уплътнението, понеже плъзгащия лагер ще почне да носи усилието на ремъчната шайба и е възможно да се повреди. И от там цялото компресорче.
За ANNIHILATOR по въпроса за фреона, :) Не е никак хубаво на система със 12 да сложиш 134а. Някъде бях писал наскоро по въпроса. Мисля че маслото на R12 няма да се радва на тоя фреон 134а, и може да ти напрай бели. Пък и има още ред други неща по системата дето са за нейния си фреон. Това с тия модели фреони сега е много объркващо, аз лично доста се притеснявам някой ден да не сгафя :) Ама за сега внимавам. И няма как да престане да се върти лагера на шайбата като се зацепят, според картинките дето съм дал горе. Е вярно че има много модели конструкции, ама мисля че не се различават много. Просто усилието отива на плъзгащия лагер вътре в компресора, и вала си е центрован, и не позволява на ремъчната шайба да има радиално биене. Но това е до едно време, после ......

Оф, айде лягам че късно стана. Чао на всички.


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Пон 03 юли 2006 8:31


Благодаря за отговорите, аз знам че трябва да го отремонтирам това, и искам да попитам, спешно ли да го правя или мога да изчакам 1 - 2 седмици. И по добре да е включен климатика винаги или да е изключен, това въпросното уплътнение го сменях миналата година и хич не ми се ще пак. Скъпичко е ....... идеи за човек, който може да погледне лагера, аз съм некомпетентен по въпроса. :oops:


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пон 03 юли 2006 13:20


Не знам как е при теб, но ако бях аз, в такъв случай бих свалил ремъка и бих карал без да се върти нито ел. магнита нито компресора. Но ако от ремъка се въртят и други неща, и не можеш без него да караш, тогава изключи климата и иди по-скоро на сервиз.
И по горе дето съм писал че бобината се върти заедно с рем. шайба, малко съм объркал. Бобината стои неподвижна, в кухината на ремъчната шайба. И е закрепена към корпуса на компресорчето. Та намотката си е неподвижна, ако е от значение за някой :) Само рем. шайба обикаля около нея :)
Сори ама много ми се спеше и малко съм объркал :)


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 736
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за климатик

Мнениеот astragt » Пон 03 юли 2006 13:48


musura написа:Прочетох мнение в раздела за пасати, че ако не ти е пълен климатика както трябва, започва да загрява колата на климатик. Това така ли е? При мен нещо много странно се държи климатика. По някога вдига температурата на охл.течност се вдига над нормалното (средата), по някога всичко е ОК. Това е тези дни с по-големите жеги, та се зачудих, дали зимата не ми е изпуснал фреон и заради това да качва температура.
Отделно, докато работи климатика се чува едно свистене през въздуховодите в купето, но не постоянно а от време на време. Някой има ли идея какво може да е това?

Иначе си духа студено и то сравнително бързо след включването.

И един последен тъп въпрос - понякога, когато е загряла и върна газта се опитва да изгасне. Оборотите падат под 1000 и след това се оправят. Обаче един два пъти не се оправи и директно си изгасна :shock . Това има ли нещо общо с клапана (моторчето) за празен ход? Когато не е с включен климатик не е гаснела никога.

П.П. Климатика си е сток, не е вграждан допълнително.


Колега, искам само да споделя малко горчив опит от разправиите ми с киматика на вектрата ми:
При мен също се получаваше загряване на двигателя при пускане на климатик и по-натоварено каране /градско или по баир/. Оказа се, че фреона е бил намалял много и втората степен на перките се включвала и от някакъв датчик за налягане на климатика. Така при условие, че фреона ми намаляваше, перките работеха само на 1ва степен и при по-голямо натоварване колата започваше да загрява. Супер шашава работа. След като заредих климатика и колата заспа. Другото, което ми правеше впечетление, че това съскане в купето, за което говорите се появяваше точно когато фреона ми намалее. Като цяло неможах да хвана от къде губи фреона, защото беше някакъв супер малък пробив - на 2-3 месеца се изпразваше. След като зареда с фреон, си работеше ок. Също и ако не ползвам климатика.
Успех!


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Re: Въпрос за климатик

Мнениеот musura » Пон 03 юли 2006 19:03


astragt написа:...


Благодаря ти за съвета. И без това се оказа, че трябва да смена кондензатора (радиатора) на климатика, че се е счупил при удара и новият ще го заредя по "книжка" :)


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Пон 03 юли 2006 20:42


provigo написа:Не знам как е при теб, но ако бях аз, в такъв случай бих свалил ремъка и бих карал без да се върти нито ел. магнита нито компресора. Но ако от ремъка се въртят и други неща, и не можеш без него да караш, тогава изключи климата и иди по-скоро на сервиз.
И по горе дето съм писал че бобината се върти заедно с рем. шайба, малко съм объркал. Бобината стои неподвижна, в кухината на ремъчната шайба. И е закрепена към корпуса на компресорчето. Та намотката си е неподвижна, ако е от значение за някой :) Само рем. шайба обикаля около нея :)
Сори ама много ми се спеше и малко съм объркал :)



Добре , не мога да го сваля, щото върти и алтернатора, обаче ще се опитам да ремонтирам скоро, а някакви идеи за сервиз.... ИМПАС не го желая, ако има други читави майстори предлагайте :) :) :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 66 госта