Максимална скорост TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 28 юни 2006 15:08


нафтовата помпа на обикновенното ТД (не екодизел, както им казват на нашите) има отгоре една джаджа, която е свързана с едно маркуче към турбото. Когато турбото вдигне налягане, това налягане се предава към джаджата, посредством маркучето - в джаджата има една мембрана, с помощта на която се подава допълнително гориво. Така, в зависимост от бууста на турбото, се подава повече гориво. Ако обикновенна помпа като нашата (без джаджа) се регулира да подава повече гориво, така че при максимален бууст(който настъпва около 3000 оборота, и си остава такъв докато ограничителя на помпата почне да спира притока на гориво, т.е. до около 4500) , и педал до ламарината да подава достатъчно гориво, то колата ще върви даже и повече от обикновенно ТД. Разликата обаче е, че до 3000 оборота, ако натиснеш докрай газта, ще пуши (защото ще подава повече гориво, отколкото е нужно), на 3000 няма да пуши, а след 3000 оборота, обикновенната помпа ще продължи да подава гориво, което при нея зависи само от оборотите, но не и от бууста, и ще пуши повече пак, но и ще върви повече.

Доста сложно е за обяснение, трябва да ти нарисувам графика, за да ме разбереш.

PS: ето, надрасках нещо набързо, дано ти стане горе долу ясно (не претендирам за абсолютна точност, само да се схване идеята):

Изображение

В случая, когато съм под 2500 оборота, просто не натискам педала до край, за да не пуши. Над 3500 почти никога не карам, а когато я изпържа до над тези обороти, значи наистина е "спешно", и трябва да върви повече, т.е. не ми дреме дали ще пуши. А когато има излишък от нафта, въпреки, че пуши, дизела върви повече..




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 16:26


Е да де ама това значи да си "пипнеш" и помпата освен да изтърбушиш катализатора.Все пак си мисля че да си намериш тая джаджа за подналягането на турбото и да я монтираш е по добрия вариант.Иначе бравос за диаграмата екстра е.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 28 юни 2006 16:32


Имам един въпрос към Vasseto .

Как така си на под 4000 оборота и си над 190 , като примерно аз съм със същия мотор и с 190 съм точно на 4000 ? С какъв цолаж гуми си ?


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Сря 28 юни 2006 17:19


Rabbit_TDI написа:Е да де ама това значи да си "пипнеш" и помпата освен да изтърбушиш катализатора.Все пак си мисля че да си намериш тая джаджа за подналягането на турбото и да я монтираш е по добрия вариант.Иначе бравос за диаграмата екстра е.


Принципно е по-добрия вариант, но изисква инвестиции :-)
Иначе аз си карам така от 1г, и вече съм й свикнал, върви си екстра :wink:

@ Ventoman - с какъвто и цолаж да е, отношението км/ч / обороти, което се показва си остава същото :wink:
Т.е. реалната скорост може да е различна, в зависимост от цолажа, и диаметъра на гумата, но тъй като километража взима стойностите не директно от пътя, ами от скоростната кутия, това не влияе на показанията на скоростомера :wink:
Явно сток гумите на Пасат са с по-голям диаметър от сток гумите на Венто, и това е взето предвид при изчислението на скоростта, и оттам идва разликата.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 28 юни 2006 18:12


Исках да кажа с каква височина са му гумите , но не ми се вярва пасата да е предвиден за по-голями гуми . Сега не съм много на ясно , но за разлика от голфовете , на вентото му дават да се кара с 14-15 цолови гуми а съм виждал голфета с 13'ки . Какъв размер препоръчват на пасата ? Нещо ми се струва че може да има разлика в ксоросните кутии . С хдравличен съединител ли е този пасат ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 22:37


Нормално G/V III е с 14 или 15(GT,GTI,TDI)Но зо краиния диаметар на гумата от които ти зовиси скороста не зависи само от джантата а и от размера на самата гума.Примерно аз сам с 14 джанти и колата от тарговеца пристигна със зимни гуми 55 ,а ся си зех летни 65(малко по нестабилна е но пък при тия дупки практически имам вазможност с тях да карам по бързо(да не говорим че като ги напомпах с азот си станаха и стабилнички))Иначе ако погледнеш в mobile.bg има троики с 17 джанти но 35 гуми.
P.S. Форумчето развартя разговор ама аиде моля ви се пишете си наблюдения за максималната си скорост и при кви обороти щото стана един каза каква му е и сички го оплюхме вместо всеки да си даде впечатленията от собствената кола.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 22:39


Иначе има един такъв момент че километражите не показват реално заради различни гуми разцентровка и т.н. ама ако зачаткаме и тая тема никога няма да разберем всъщност как се даржи TDI-то на тема максимална скорост.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 22:42


ACCELERATOR написа:
Rabbit_TDI написа:Е да де ама това значи да си "пипнеш" и помпата освен да изтърбушиш катализатора.Все пак си мисля че да си намериш тая джаджа за подналягането на турбото и да я монтираш е по добрия вариант.Иначе бравос за диаграмата екстра е.


Принципно е по-добрия вариант, но изисква инвестиции :-)
Иначе аз си карам така от 1г, и вече съм й свикнал, върви си екстра :wink:

Ми начи екстра ако имаше някога и мене кои да ме светне си направя колтурно тая работа ама вече го няма двоиката(между другото тва е колата дето наи ми е легнала на сарцето до сега)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 28 юни 2006 22:44


Rabbit_TDI ползвай и бутона промени за да се допълваш, 3 мнения последователни :roll:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 22:56


УУУУУУУУУУУПС :oops: сори ама не бях видял бутона пак и то за толкова неща зехме да плямпаме на таз тема че те са отделни.Сори и за спам-а


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Сря 28 юни 2006 23:08


На мен темата ми стана интересна и за това драскам в нея , не оплювам колегата а се чудя от каде идва разликата , защото сам фен на TDI и искам да искарам максимума от този мотор без да се сдухва бързо . Не е много тука мястото да пиша но не е и най-грешно . Мойта максимална скорост преди година и то с пет човека и багаж на макс и то не на магистралата , беше 190км на 4000об. Колата си ги правеше без проблем , на пета с 170км. без страх с кеф съм давал ляв мигач да изпреварвам три коли . Верно че му взимам яко здравенцето на това Венто , но ко да са праи , така ми ври кръвта . Но мина се година и колата хич не е същата . Бях започнал да се чудя мотори ли да сменям , да се отървавам ли , но реших да не изоставям верния другар и да го стягам до дупка . Проблема е следния . Давам газ , тя прекъсва , няма мощност особенно в по-високи обороти и на високите предавки . До трета - четвърта предавка , много хора и в момента ме питат "колко коня е това Венто" . Второ . Превъртял съединител и заминали тампони на двигателя . Днес смених обтяжната ролка на ремака на алтернатора . Утре съм при пича при моста на бъкърената . Ще мериме компресия и налягането на турбото , ще провериме компютъра за гршки , ще отстраним прекъсването . Ще мислим и какви подобрения можем да направим . В петък ще сменям съединител , пълен комплект .Купих закс , не знам колко е добър . (НИКСИ , утре ще ти се обадя да ти кажа че няма да го правим при теб , че мой хора ще го правят и на половината цена дето ми я иска , сорка , ама и частите ми излязоха при тях с 60лв. по-евтино от най-евтиното .) Едновременно ще смениме и тампоните . Утре при диагностиката ако се окаже , че мотора който хич не харчи масалце и хич не пуши е издухал , ще му правя основен и ще си карам колата с години .

Извинявам се ако има милион правописни грешки , но тея два дена разправий на това слънце ме сасипаха .

След всичко направено по колата , ще кажа какъв е резултата .

Ето ви и един итересен линк .
http://boost4you.de/blow_off_diesel.htm

Използвам бутона промени , да допълня и разхода на гориво . При екстрмното си каране за морето , с газ кадето колкото може , ми даде среден разход 5.6л. на 100км. , а тук в града със същото темпо 7 до 7.5 макс , а с най-пенсионерското 5.8-5.9л. на 100км. ама нямам нерви да карам така . Сега има малка аномалия , дали от съединителя или от какво , не знам . На предишното зареждане без да я пържа хич 8.1л. , на последното с яко газ до дупка 7 какво става , не знам .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 28 юни 2006 23:32


ЕЕЕЕ евала бате а дано и някои като теб да си сподели личните впечатления.Щото тия неща с диаграми и сервизни книги много не варвят просто щото колите са стари пак и сток да са ена с една няма еднакви.При мен е същото с макс. скороста просто на висока предавки и/ли високи обороти умира а в ниските е огън,за разхода също сам едно към едно като тебе.Аз всъщност за тва го пуснах тоя форум малко да се просветлим сичките как се даржи нормално TDI (някои ако има такова за което е сигурен за състоянието му да споделя),щото ми писна от размятания по маистори BOSCHO-ве и т.н.(не че хората не си разбират от работата напротив,ама няма нищо по добро като диагностика от личните впечатления).Междо другото от както сам я взел(вече 9 месеца)се каня да и направа същата цялостна диагностика ама се не остава време.Също ме притеснява тва че за да ми мерат компресията маи трябва да отвият дюзите.Между другото сподели ти каде ще ходиш да ти прават диагностика и кви пари.Чесно казано наи ще се накефя ако в форума има някои собственик на TDI със добре оборудван сервиз да се разберем един викенд да отидем няколко TDI-та и да ги тестваме от-до.Ако има такъв да се обажда :!: А замислял ли си се да махнеш катализатора :?:


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Чет 29 юни 2006 0:00


И катализатора ми е голяма загадка . Още съм си с него и ще събирам инфо дали да го махам . Утре ще съм в онова сервизче докато не ме изгонят , ако имаш време за губене това ми е телефона 0899357311 , звънни и може да наминеш да хвърлиш едно око . Там съм от 9'00ч. сутринта. Моето лично наблюдение , е че колата изобщо не е същата като преди , дали от жестокото каране или от друго , ще видим . Има и друг проблем . По системата минава и въздух , може и от там да е прекъсването , а от там не се знае компютъра колко ли гршки е натрупал и в какъв ражим работи колата .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 29 юни 2006 0:58


Ако можеш да ми кажеш каде е сервиза че сам на бачкане и имам проекти за предаване ама обедната може да намина.Иначе щи званна 100% да кажеш резултатите ама е наи добре да ги драснем в форума даже в цялосна тема та да споделим инфо и с другите.Успех със сервиза.А одеве нещо спомена nix да не би и тои да има сервиз.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Чет 29 юни 2006 6:55


Да и Никси има сервиз и знам че бачка много грамотно , но докато обсъждах проблемите си със стари приятели които бачкат в един не лош сервиз , казаха "цената на ремнота при нас е 150лв. , става за 3-4часа , виршил си ни много услуги та за това те чакакаме в петък сутринта с 50лв. в джоба , а частите ще ти ги оредим ей сегичка ." :yahoo: Кеф !

Сервиза се намира при моста на бакърената , от Орион посока бакърената , точно преди него завиваш в пряката в дясно и от там питаш за улица 3022 , за дизелджията , така направих и аз .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 73 госта