Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah монтиран и пали от раз :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
KingOfPain
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah монтиран и пали от раз :)

Мнениеот KingOfPain » Чет 28 окт 2010 21:26


Здравейте колеги!
Акумулатора ми Bosh Silver 74 ah, необслужваем, след 9 години вярна служба почва да ми прави проблем при палене. Предлагат ми Искра 120 ah от камион. Няма захващане при дъното на акумулатора, но мисля, че мога да го закрепя стабилно. Малко по-широк и по-висок, но при моя двигател, без всякакви екстри на колата, има достатъчно място настрани.
Един познат ми подхвърли, че можело да има проблем от по-високия ампераж, от тоя голям акумулатор, в смисъл, че ще натовари повече стартера и т.н. Въпросът е дали може да се получи проблем от този голям (като характеристики) акумулатор? Например да стопи кабели или да претовари стартер и т.н.
По принцип знам, че ампеража зависи от консуматора, а не от източника, но все пак да питам хора с повече опит...
предварително благодаря на отзовалите се :beer
П.С. прегледах по търсачката и не намерих такъв проблем, пък и ако админите решат, че темата не е точно за Пасат нека я преместят ;)
П.П.С. на акумулатора освен 12 волта и 120 амперчаса има само някакви служебни кодове и не мога да разбера колко ампера може да даде като максимална консумация

Последна промяна от KingOfPain на Пет 29 окт 2010 20:58, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот LuIS » Чет 28 окт 2010 21:27


няма да имаш проблем.. :да:


Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот MaRtiNsKi » Чет 28 окт 2010 21:28


Само виж колко волта е акумулатора :Mr Green Fun


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12132
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 28 окт 2010 21:30


И провери да не опират клемите в капака!


Потребителски аватар
KingOfPain
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот KingOfPain » Чет 28 окт 2010 21:33


на пръв поглед няма да опират клемите, но ще му сложа отгоре пластмасови изолатори за всеки случай
механично мисля, че ще се справя
въпроса е токовете да не направят проблем :)


Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот MaRtiNsKi » Чет 28 окт 2010 21:35


Ако е 12V няма да има проблеми :да: Само незнам,ако е с голям стартов ток дали на стартера няма да му избият чарковете :063:


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот joromnt » Чет 28 окт 2010 21:36


Евентуален проблем освен монтажа аз виждам на едно друго място. Ако тоя акумулатор по една или друга причина се разреди и успееш да запалиш, тогава ще се натовари генератора ти /динамото/ понеже ще подаде ток по-малък от този който ще изконсумира акумулатора като консуматор. И лошото ще доиде когато зареждането продължи по-дълго време. Проблема съм го виждал разискван в една тема, но не мога да я намеря в момента. Иначе акумулатора които ти предлагат е корав :да:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12132
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 28 окт 2010 21:37


Ми аз карах със 100 амперов две години и половина, вече близо 3 години съм с 90 амперов. До сега не съм открил проблеми.
При мен е проблемно, че съм в малък град и паленето е по - начесто и трудно възстановява изчерпания ток, та се налага веднъж или два пъти в месеца през зимата да зареждам на зарядно. Това обаче пак не е проблем на акумулатора, така че няма грижи!


Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот LuIS » Чет 28 окт 2010 21:38


MaRtiNsKi написа:Ако е 12V няма да има проблеми :да: Само незнам,ако е с голям стартов ток дали на стартера няма да му избият чарковете :063:


нищо няма да му стане на стартера..
а със зареждането пък въобще..

пробвано е - слагай го :beer

Последна промяна от LuIS на Чет 28 окт 2010 21:38, променено общо 1 път.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот altanivan » Чет 28 окт 2010 21:38


Когато акумулатора е повече ампери от тези на алтернатора ,това не е ли проблем!При мен на сестрата на полото 1.3 му сложихме 74А и не можеше да го зарежда?


Потребителски аватар
KingOfPain
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 03 апр 2006 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот KingOfPain » Чет 28 окт 2010 21:47


При мен е проблемно, че съм в малък град и паленето е по - начесто и трудно възстановява изчерпания ток, та се налага веднъж или два пъти в месеца през зимата да зареждам на зарядно.

Абсолютно същото е при мен. Последните две зими на две седмици го зареждах, защото на месец навъртам по около 200-400 км с много често спиране и палене, не е проблем да го зареждам на зарядно. В гаража даже не свалям акумулатора, само откачам клемите и закачам зарядното. До сутринта е готово ;)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот gr_kanev » Чет 28 окт 2010 22:48




Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот kossel » Пет 29 окт 2010 5:47


Това е много разпространен мит (че голям А/ч акумулатор не може да се зарежда от малък източник - алтернатор например)
Аз например за един ЮПС си взех акумулатор 44 А/ч а оригиналната батерия му беше 7А/ч и се наслушах на коментари как нямало да можа да го зарежда . Явно нивото на образованието е вече ... :beat_butt2


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот muns61 » Пет 29 окт 2010 7:27


Винаги съм карал с по - голям акумулатор, никакви грижи. Но 2 пъти се сблъсках с проблем, едната кола бе моя. viewtopic.php?f=5&t=223983


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.6 RF с акумулатор 120 ah дали ще има проблем?

Мнениеот joromnt » Пет 29 окт 2010 7:27


При нормална експлоатация не би трябвало да има проблеми с зарежането на акумулатора, макар и от по-слаб по мощност алтернатор. И то причината е че голямия акумулатор има голям потенциал, и едно евентуално запалване не би му изцедило тока/не го написах научно, но така че да се разбере./ до нива където да изисква да се зарежда дълго време докато изключи релето. Евентуален проблем би настъпил при евентуално разреждане на акумулатора, но достатъчен че колата да запали. И то тогава се натоварва не самия алтернатор като цяло, ами в частност изправителното блокче от диоди което в повечето случай играе роля и на реле при нормланите автомобили.
Лошото е зимата, както казва колегата автор на темата че живее в малък град. Караме с включени светлини, обикновенно върти парното, бачкат и чистачките редовно, реотаните за задния джам са дежурни /поне при мен така/, и в един момент идва ситуация в която за да се компенсира изразходения ток при паленето се изисква продължителна работа на колата, поради многото консуматори. И ако колата не работи достатъчно време, акумулатора не може да се зарежда до нормалното си ниво. Теоретично, тоя акумулатор рано или късно ще изисква дозареждане от мрежата. Ако се кара колата много време, не би трябвало да иска зареждане.
/Надявам се че не съм се отплеснал, но ми се спи още/
ПС: Колега, виж си клемите, че предполагам на Искра-та ще са по-дебели. Може да се наложи подмяната им ако не успееш да ги разшириш достатъчно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koko__2002 и 54 госта