Колеги, мисля, че е редно да дам отчет по темата: едно, защото немалко хора дадоха мнение в желанието си да ми помогнат, и друго, защото този проблем не касае само мен, а чат-пат сполетява и други.
Та така, бях неимоверно зает, но като се поосвободих малко, веднага замъкнах приятелката си (VW Passat B3) в сервиза, който посещавам и съм доволен от обслужването ("Марио-ауто" в Горубляне).
И причината за двукратното изкипяване на антифриза при задръствания много бързо стана ясна.
Руснаците имат една приказка: "А ларчик просто открывался!"
Оказа се - изгоряло бушонче на перката на радиатора. С други думи, карал съм без перка, и, много ясно, при задръстване ми е изкипявала охлаждащата течност. Т.е., нито датчикът, нито термостатът са били повредени, нито уплътнението на капачката на разширителния съд... Жалко, че това, от което най-малко разбирам по колата, са тоците и бушоните, иначе, както имам и мултицет, щях да спестя някой лев. Все пак, спокоен съм, че няма по-сериозна причина.
Благодаря още един път на всички , дали мнение!
И ако ви се случи нещо такова, проверете първо бушона на радиаторната перка!
