Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
g_ianev
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот g_ianev » Пон 01 ное 2010 8:55


Сутринта 500м след като потеглих ,се включи ABS,изключи се радиото и колата загасна на скорост.След това акумулатора не иска да завърти и да запали.Само да спомена че вчера се случи същото,след което колата си запали все едно нищо не е ставало замерих акумулаторо 11V,алтернатора при включени консуматори 13V.Ако някой може да даде съвет ще съм благодарен!!!




Потребителски аватар
g_ianev
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот g_ianev » Пон 01 ное 2010 17:01


Колеги доста се рових из форума ,но същия специфичен проблем не срещам,а тази седмица трябва да пътувам.Моля някой ако има идеи да ме насочи!!!


Потребителски аватар
botor
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 20 ное 2009 6:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gorna

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот botor » Пон 01 ное 2010 17:06


малко е акумулатора да дава 11волта.а иначе трябав да ти зарежда около 13,7.на мен ми се чини акумулатор-измери му и гъстотата не електролита


Потребителски аватар
g_ianev
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот g_ianev » Пон 01 ное 2010 17:11


да кажем че е акумулатор,не би трябвало да гасне по време на движение .Нали след като запали на практика акумулатора не влияе


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот emo-gar » Пон 01 ное 2010 17:23


Както го описваш..много ми прилича на прецакан контактен "клеморед"(това под патрона),май ти се губи напрежение "контакт".Виж там..разклати ключа при запалено положение(ама на място! да не стане беля в движение!) и следи за прояви на дефекта.


aivan2001
Мнения: 26
Регистриран на: Съб 17 май 2008 16:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот aivan2001 » Пон 01 ное 2010 18:50


Колега, имах подобен проблем....преди година със същия мотор - оказа се датчик на коляновия вал. Въпроса, е че много трудно се хваща....на елкон вегнага се установява но единствено ако колата се закара на буксир както е изгаснала.....инак не дава никакви индикации за повреда.


Потребителски аватар
g_ianev
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот g_ianev » Пон 01 ное 2010 19:26


emo-gar написа:Както го описваш..много ми прилича на прецакан контактен "клеморед"(това под патрона),май ти се губи напрежение "контакт".Виж там..разклати ключа при запалено положение(ама на място! да не стане беля в движение!) и следи за прояви на дефекта.

И на мен ми се струва, че се губи напрежение.Дай малко пояснение как да го хвана ако е клеморед.Как се сменя колко струва?


Потребителски аватар
g_ianev
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот g_ianev » Вто 02 ное 2010 10:37


Снощи заредих акумулатора и сутринта отидох на майстор като по пътя,който е около 5км до майстора не ми направи проблем.Според майстора акумулатора толкова се е разредил,че дори и да запали колата след 500м ще загасне тъй като алтернатора не може да смогне на всички консуматори.Забравих само да го попитам,защо колата ми гасне като се махне едната клема на акумолатора.Мисля че не тряба.Ако се окаже разреден акумолатор ,то се обръщам към всички колеги :НАПРАВЕТЕ СИ ПРОФИЛАКТИКА НА АКУМУЛАТОРИТЕ ПРЕДИ ЗИМНИЯ СЕЗОН.Ако някой има мнение по моя казус нека пише!!!


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот bobocamaro » Вто 02 ное 2010 10:45


g_ianev написа:защо колата ми гасне като се махне едната клема на акумолатора.Мисля че не тряба.!!

Мисля, че това действие е абсолютно недопустимо за автомобила ти.И мисля, че трябва да занесеш алтернатора за проверка на стенд, всякакви други експерименти ще ти бръкнат лошо в джоба.Най-приятелски съвет :beer
P.S.Извинявам се, че блея.Първата ти работа е да замерите заредения акумулатор с товарна вилка, после алтернатора.


mi6un4o
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 8:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lovech

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот mi6un4o » Вто 02 ное 2010 10:50


Колега, занимавам се с електротехника и имам много години стаж.Моето мнение е, че имаш проблем в групата генератор- р/регулатор.Това е основната причина за ниското напрежение в бордовата ти инсталация.Това е причината акумулатора да е 11 волта( ако разбира се е изправен),пониженото напрежение е в основата на светването на ABS , спиране на радиото и загасването на ДВГ-то( получава се когато захранването се понижава под 10-10.5 волта).
Причините за ниско напрежение на г-ра могат да са: четки, колектор,изправител(схема Иларионов),пробив м/у намотки, лоши връзки,маси и др. Проблема може да се дължи и на повреден р/рег-р.Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора, защото ако са от друго място ни подвеждаш!
Така дискутирания клеморед участва в схемата за първоначално подмагнитване на г-ра и след развъртане и запалване на ДВГ-то тази функция се осъществява от р/р-ра.Клемореда може да е причина за това ДВГ-то да не пали или гасне в движение,но не участва в рег-то на напрежението при работещ двигател!И да знаеш за друг път НЕ ИЗКЛЮЧВАЙ НИКОГА АКУМУЛАТОРА когато двигателя роботи!!!!
Това е моето мнение, нека се включат и други колеги разбиращи от ел. техника и се изкажат по повредата.

Последна промяна от mi6un4o на Вто 02 ное 2010 11:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
g_ianev
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот g_ianev » Вто 02 ное 2010 10:55


mi6un4o написа:Колега, занимавам се с електротехника и имам много години стаж.Моето мнение е, че имаш проблем в групата генератор- р/регулатор.Това е основната причина за ниското напрежение в бордовата ти инсталация.Това е причината акумулатора да е 11 волта( ако разбира се е изправен),пониженото напрежение е в основата на светването на ABS , спиране на радиото и загасването на ДВГ-то( получава се когато захранването се понижава под 10-10.5 волта).
Причините за ниско напрежение на г-ра мога да са: четки, колектор,изправител(схема Иларионов),пробив м/у намотки, лоши връзки,маси и др. Проблема може да се дължи и на повреден р/рег-р.Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора, защото ако са от друго място ни подвеждаш!
Така дискутирания клеморед участва в схемата за първоначално подмагнитване на г-ра и след развъртане и запалване на ДВГ-то тази функция се осъществява от р/р-ра.Клемореда може да е причина за това ДВГ-то да не пали или гасне в движение,но не участва в рег-то на напрежението при работещ двигател!И да знаеш за друг път НЕ ИЗКЛЮЧВАЙ НИКОГА АКУМУЛАТОРА когато двигателя роботи!!!!

Това е моето мнение, нека се включат и други колеги разбиращи от ел. техника и се изкажат по повредата.
Колега много компетентно мнение за което благодаря!!! :bowdownАкумулатора е на една година и сутринта бях в сервиза от който го купих и казаха че е ок.Иначе да спомена че от три мецеца не съм карал колата на дълъг път и като се замисля само алармата е достатъчна като консуматор да разреди акумулатора.Иначе колата се кара по 10-15км на ден.


Потребителски аватар
g_ianev
Мнения: 103
Регистриран на: Чет 07 яну 2010 9:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот g_ianev » Вто 02 ное 2010 11:15


mi6un4o написа:Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора.
:да:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот pas1.8mi » Вто 02 ное 2010 18:46


mi6un4o написа:Колега, занимавам се с електротехника и имам много години стаж.Моето мнение е, че имаш проблем в групата генератор- р/регулатор.Това е основната причина за ниското напрежение в бордовата ти инсталация.Това е причината акумулатора да е 11 волта( ако разбира се е изправен),пониженото напрежение е в основата на светването на ABS , спиране на радиото и загасването на ДВГ-то( получава се когато захранването се понижава под 10-10.5 волта).
Причините за ниско напрежение на г-ра могат да са: четки, колектор,изправител(схема Иларионов),пробив м/у намотки, лоши връзки,маси и др. Проблема може да се дължи и на повреден р/рег-р.Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора, защото ако са от друго място ни подвеждаш!
Така дискутирания клеморед участва в схемата за първоначално подмагнитване на г-ра и след развъртане и запалване на ДВГ-то тази функция се осъществява от р/р-ра.Клемореда може да е причина за това ДВГ-то да не пали или гасне в движение,но не участва в рег-то на напрежението при работещ двигател!И да знаеш за друг път НЕ ИЗКЛЮЧВАЙ НИКОГА АКУМУЛАТОРА когато двигателя роботи!!!!
Това е моето мнение, нека се включат и други колеги разбиращи от ел. техника и се изкажат по повредата.

Колега,не се засягай(нямам представа колко много опит с Електротехниката имаш!),обаче сериозно ли мислиш,че така се изписва правилно името?Иначе по описанието за откриване на проблема нямам забележки! :beer


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот emo-gar » Вто 02 ное 2010 20:36


Мда,явно има много симптоми и колегата да отиде при някой,който може да си служи правилно с мултиметър,пък и да поназнайва къде да мери.Аз също съм електричар,електрончик,заварчик...от има -няма 25 години и си ползвам занаята ежедневно,но явно нещо в инфото се губи и може да дам и грешен съвет.Никакви 13 в. не са достатъчни,а пък 11-абсурд!От това се прави извод-генератор.Колкото и да е скапан акумулатора(стига да не дава "накъсо"),подкачен към колата-не може да е проблем ,освен при опит за стартиране(няма стартов ток).Обаче някои от колите(щото има и без) са със сериозна електроника и тя не позволява "волности" в стойността на напрежението.Акумулатора играе ролята на огромен филтров кондензатор и обира пиковите стойности(стигат и до 20-на волта).По принцип при откачен акумулатор и работещ генератор,колата не трябва да загасне,но има риск за електронното оборудване и то основателен.но не съм съгласен,че при пад до 10в.ще загасне колата,ако се срине под 8в.-може.
А за изправителя,трифазния..е написал е една буква повече колегата,Ларионов му дължи хавлиена кърпа :lol:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL

Мнениеот pas1.8mi » Вто 02 ное 2010 20:52


Явно Колегата ще трябва да сменя "Реле"-регулатора!Кофтито е,че за Г4 са от 60лв++!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Петре и 76 госта