Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Сутринта 500м след като потеглих ,се включи ABS,изключи се радиото и колата загасна на скорост.След това акумулатора не иска да завърти и да запали.Само да спомена че вчера се случи същото,след което колата си запали все едно нищо не е ставало замерих акумулаторо 11V,алтернатора при включени консуматори 13V.Ако някой може да даде съвет ще съм благодарен!!!
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Колеги доста се рових из форума ,но същия специфичен проблем не срещам,а тази седмица трябва да пътувам.Моля някой ако има идеи да ме насочи!!!
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
малко е акумулатора да дава 11волта.а иначе трябав да ти зарежда около 13,7.на мен ми се чини акумулатор-измери му и гъстотата не електролита
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
да кажем че е акумулатор,не би трябвало да гасне по време на движение .Нали след като запали на практика акумулатора не влияе
-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Както го описваш..много ми прилича на прецакан контактен "клеморед"(това под патрона),май ти се губи напрежение "контакт".Виж там..разклати ключа при запалено положение(ама на място! да не стане беля в движение!) и следи за прояви на дефекта.
-
aivan2001
- Мнения: 26
- Регистриран на: Съб 17 май 2008 16:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Колега, имах подобен проблем....преди година със същия мотор - оказа се датчик на коляновия вал. Въпроса, е че много трудно се хваща....на елкон вегнага се установява но единствено ако колата се закара на буксир както е изгаснала.....инак не дава никакви индикации за повреда.
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
emo-gar написа:Както го описваш..много ми прилича на прецакан контактен "клеморед"(това под патрона),май ти се губи напрежение "контакт".Виж там..разклати ключа при запалено положение(ама на място! да не стане беля в движение!) и следи за прояви на дефекта.
И на мен ми се струва, че се губи напрежение.Дай малко пояснение как да го хвана ако е клеморед.Как се сменя колко струва?
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Снощи заредих акумулатора и сутринта отидох на майстор като по пътя,който е около 5км до майстора не ми направи проблем.Според майстора акумулатора толкова се е разредил,че дори и да запали колата след 500м ще загасне тъй като алтернатора не може да смогне на всички консуматори.Забравих само да го попитам,защо колата ми гасне като се махне едната клема на акумолатора.Мисля че не тряба.Ако се окаже разреден акумолатор ,то се обръщам към всички колеги :НАПРАВЕТЕ СИ ПРОФИЛАКТИКА НА АКУМУЛАТОРИТЕ ПРЕДИ ЗИМНИЯ СЕЗОН.Ако някой има мнение по моя казус нека пише!!!
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
g_ianev написа:защо колата ми гасне като се махне едната клема на акумолатора.Мисля че не тряба.!!
Мисля, че това действие е абсолютно недопустимо за автомобила ти.И мисля, че трябва да занесеш алтернатора за проверка на стенд, всякакви други експерименти ще ти бръкнат лошо в джоба.Най-приятелски съвет

P.S.Извинявам се, че блея.Първата ти работа е да замерите заредения акумулатор с товарна вилка, после алтернатора.
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Колега, занимавам се с електротехника и имам много години стаж.Моето мнение е, че имаш проблем в групата генератор- р/регулатор.Това е основната причина за ниското напрежение в бордовата ти инсталация.Това е причината акумулатора да е 11 волта( ако разбира се е изправен),пониженото напрежение е в основата на светването на ABS , спиране на радиото и загасването на ДВГ-то( получава се когато захранването се понижава под 10-10.5 волта).
Причините за ниско напрежение на г-ра могат да са: четки, колектор,изправител(схема Иларионов),пробив м/у намотки, лоши връзки,маси и др. Проблема може да се дължи и на повреден р/рег-р.Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора, защото ако са от друго място ни подвеждаш!
Така дискутирания клеморед участва в схемата за първоначално подмагнитване на г-ра и след развъртане и запалване на ДВГ-то тази функция се осъществява от р/р-ра.Клемореда може да е причина за това ДВГ-то да не пали или гасне в движение,но не участва в рег-то на напрежението при работещ двигател!И да знаеш за друг път НЕ ИЗКЛЮЧВАЙ НИКОГА АКУМУЛАТОРА когато двигателя роботи!!!!
Това е моето мнение, нека се включат и други колеги разбиращи от ел. техника и се изкажат по повредата.
Причините за ниско напрежение на г-ра могат да са: четки, колектор,изправител(схема Иларионов),пробив м/у намотки, лоши връзки,маси и др. Проблема може да се дължи и на повреден р/рег-р.Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора, защото ако са от друго място ни подвеждаш!
Така дискутирания клеморед участва в схемата за първоначално подмагнитване на г-ра и след развъртане и запалване на ДВГ-то тази функция се осъществява от р/р-ра.Клемореда може да е причина за това ДВГ-то да не пали или гасне в движение,но не участва в рег-то на напрежението при работещ двигател!И да знаеш за друг път НЕ ИЗКЛЮЧВАЙ НИКОГА АКУМУЛАТОРА когато двигателя роботи!!!!
Това е моето мнение, нека се включат и други колеги разбиращи от ел. техника и се изкажат по повредата.
Последна промяна от mi6un4o на Вто 02 ное 2010 11:15, променено общо 1 път.
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Колега много компетентно мнение за което благодаря!!!mi6un4o написа:Колега, занимавам се с електротехника и имам много години стаж.Моето мнение е, че имаш проблем в групата генератор- р/регулатор.Това е основната причина за ниското напрежение в бордовата ти инсталация.Това е причината акумулатора да е 11 волта( ако разбира се е изправен),пониженото напрежение е в основата на светването на ABS , спиране на радиото и загасването на ДВГ-то( получава се когато захранването се понижава под 10-10.5 волта).
Причините за ниско напрежение на г-ра мога да са: четки, колектор,изправител(схема Иларионов),пробив м/у намотки, лоши връзки,маси и др. Проблема може да се дължи и на повреден р/рег-р.Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора, защото ако са от друго място ни подвеждаш!
Така дискутирания клеморед участва в схемата за първоначално подмагнитване на г-ра и след развъртане и запалване на ДВГ-то тази функция се осъществява от р/р-ра.Клемореда може да е причина за това ДВГ-то да не пали или гасне в движение,но не участва в рег-то на напрежението при работещ двигател!И да знаеш за друг път НЕ ИЗКЛЮЧВАЙ НИКОГА АКУМУЛАТОРА когато двигателя роботи!!!!
Това е моето мнение, нека се включат и други колеги разбиращи от ел. техника и се изкажат по повредата.
Акумулатора е на една година и сутринта бях в сервиза от който го купих и казаха че е ок.Иначе да спомена че от три мецеца не съм карал колата на дълъг път и като се замисля само алармата е достатъчна като консуматор да разреди акумулатора.Иначе колата се кара по 10-15км на ден.Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
mi6un4o написа:Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора.

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
mi6un4o написа:Колега, занимавам се с електротехника и имам много години стаж.Моето мнение е, че имаш проблем в групата генератор- р/регулатор.Това е основната причина за ниското напрежение в бордовата ти инсталация.Това е причината акумулатора да е 11 волта( ако разбира се е изправен),пониженото напрежение е в основата на светването на ABS , спиране на радиото и загасването на ДВГ-то( получава се когато захранването се понижава под 10-10.5 волта).
Причините за ниско напрежение на г-ра могат да са: четки, колектор,изправител(схема Иларионов),пробив м/у намотки, лоши връзки,маси и др. Проблема може да се дължи и на повреден р/рег-р.Надявам се, че измерените 13в. при работещ ДВГ си ги правил в/у кабелите на акумулатора, защото ако са от друго място ни подвеждаш!
Така дискутирания клеморед участва в схемата за първоначално подмагнитване на г-ра и след развъртане и запалване на ДВГ-то тази функция се осъществява от р/р-ра.Клемореда може да е причина за това ДВГ-то да не пали или гасне в движение,но не участва в рег-то на напрежението при работещ двигател!И да знаеш за друг път НЕ ИЗКЛЮЧВАЙ НИКОГА АКУМУЛАТОРА когато двигателя роботи!!!!
Това е моето мнение, нека се включат и други колеги разбиращи от ел. техника и се изкажат по повредата.
Колега,не се засягай(нямам представа колко много опит с Електротехниката имаш!),обаче сериозно ли мислиш,че така се изписва правилно името?Иначе по описанието за откриване на проблема нямам забележки!

-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Мда,явно има много симптоми и колегата да отиде при някой,който може да си служи правилно с мултиметър,пък и да поназнайва къде да мери.Аз също съм електричар,електрончик,заварчик...от има -няма 25 години и си ползвам занаята ежедневно,но явно нещо в инфото се губи и може да дам и грешен съвет.Никакви 13 в. не са достатъчни,а пък 11-абсурд!От това се прави извод-генератор.Колкото и да е скапан акумулатора(стига да не дава "накъсо"),подкачен към колата-не може да е проблем ,освен при опит за стартиране(няма стартов ток).Обаче някои от колите(щото има и без) са със сериозна електроника и тя не позволява "волности" в стойността на напрежението.Акумулатора играе ролята на огромен филтров кондензатор и обира пиковите стойности(стигат и до 20-на волта).По принцип при откачен акумулатор и работещ генератор,колата не трябва да загасне,но има риск за електронното оборудване и то основателен.но не съм съгласен,че при пад до 10в.ще загасне колата,ако се срине под 8в.-може.
А за изправителя,трифазния..е написал е една буква повече колегата,Ларионов му дължи хавлиена кърпа
А за изправителя,трифазния..е написал е една буква повече колегата,Ларионов му дължи хавлиена кърпа
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Bъпрос за електричари Голф 4 1.6 AKL
Явно Колегата ще трябва да сменя "Реле"-регулатора!Кофтито е,че за Г4 са от 60лв++!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Петре и 75 госта